Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg sitter her med noen spørsmål..

Min forlovede har fått bekreftet at han har nedsatt sædkvalitet på under 1,2 mill :( Vi har under 20 % sjanse å klare å lage et barn sammen. Han er 36 år og jeg er 38 år. Jeg har barn fra før og nå er vi sendt videre til Riksen og har tatt alle prøver som må til..Vi har vært sammen i 22 mnd. Nå som jeg da sitter å leser så ser jeg jo at vi må ha vært registrerte samboere i flere år el gifte. Og vi er jo da ikke noen av delene før nå i Januar:( er vår sjanse til hjelp spolert før det i det heletatt er i gang? Ble litt engstelig her vi satt og leste .. Vi skal gifte oss på i 2012 ..

Hva tror dere ?

Mvh Linda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Linda.

Jeg og samboeren min er verken registerte samboere eller gifte.

Jeg har uttak i februar.. Det har aldri vært noe spørsmål om det engang på de utallige samtalene og undersøkelsene vi har vært på, så det tror jeg ikke du skal bekymre deg for :)

Skrevet

Usikker på reglene, men kjenner noen som gikk privat/valgte klinikk i Danmark på grunn av at de ikke hadde vært lenge nok samboere.

Tror derfor at det ikke er like strengt der, men sjekk der du hører til.

Gjest To små gull♥
Skrevet

Har aldri hørt at noen blir bedt om å bevise hvor lenge de har vært sammen, men mulig dere får et spørsmål om det. Da hadde jeg glatt skrytt på meg noen måneders samboerskap for å komme igang. Du har jo ikke tid å miste om dere vil ha ivf i det offentlige.

Skrevet

Tusen takk for de svarene jeg har fått her inne og håper dette går bra:) Jeg har jo bodd sammen med forloveden min siden jan 10 med et par overnattinger i mitt hus..

Jeg måtte jo bare ringe Riksen å høre og da fikk jeg ei hyggelig dame på telefonen som sa at vi bare skulle fortelle legen dette når vi kom inn. Som hun sa dere er voksne og har planlagt bryllup og vet hvor dere står i forholdet så dette går nok bra:) Og vi har ingen tid å miste pga alder..:/

Så da kan jeg ha et håp om et kjærlighetsbarn om dette funker <3

mvh

Linda

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at samboere må være registrert på samme adresse i 2 år... Brukte privat i Danmark derfor. Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...