Gå til innhold

Noen andre som har uttak i februar?? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner selv på spray i midten av januar.

.

Det har vært så vanvittig lang ventetid så jeg har prøvd å la være å tenke noe særlig på det, men jeg sendte mail til Riksen på julaften ang. mens og fikk svar i romjula om at det passer fint med uttak i uke 8.

Nå er det ikke lenge før.. plutselig var det like rundt hjørnet :-S

Er det noen andre av dere som har uttak i februar?? Hadde vært hyggelig å hatt noen å følge fremover... Regner med det kommer til å bli en periode litt uten om det vanlige :P Både positivt og negativt..

Oi..burde kanskje bytte nick å ser jeg :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Så gøy at vi er på samme ferje... hehehe... starter med spray rundt 15 jan. så da blir det uttak i februar!!!

Det må bare klaffe for oss!! ikke sant!?

Ha en god dag og gleder meg å ha noen å følge!

Skrevet

Nei så morro :D

Er det første gangen for dere eller??

Klart det klaffer :) Jeg skal krysse alt jeg har for oss..

Holder du til på Riksen eller??

Skrevet

hei igjen...

vi hadde ett kort regime i nov, 2 egg inn, men de gav opp så det ble mensen... var ganske knust den dagen, men jeg gidder ikke å la det styre så voldsomt!!

Har bra med pågangsmot denne gangen også, bare at det er langt regime og det er nytt for meg med denne sparyen.

Jeg er avhengig av jobbing og pilates, så jeg ønsker helst ingen tunge symptomer. Tror og tenker positivt at det kommer til å gå bra!!! Er glad egentlig fordi ett langt regime booster kroppen over lengre tid og da håper jeg at høstingen blir omfangsrik og av høy kvalitet!!

Ja, Riksjente her. Er heldig som er nesten nabo.... hehehe...

Fortell om deg dag??? første gang..? Gleder du deg?

Skrevet

Da er du litt mer erfaren enn meg ja :)

Første gangen fos oss ja.. med ICSI da sambo har dårlig sædkvalitet.

Jeg gleder meg som en unge, men er så redd for å bli skuffa.. Men sånn er nå engang livet da, det er vel ikke mer enn 30% sjansje for å lykkes på første forsøk?! Men allikevel større sjanse enn det noen gang har vært :)

Gruer meg litt til alle hormonene da... bi virkninger osv..hvordan reagerte du på det sist?? Men du skriver at de satt inn 2 egg? Trodde de bare satt inn ett jeg??

Skrevet

Hei!

Vi har uttak i uke 7. Dette blir vårt 2. forsøk. Tror kanskje det blir ICSI denne gangen. Jeg fikk ut 6 egg forrige gang,men kun 1 ble befruktet. og det ble kun 2 delt. Så legen mumlet noe om at vi skulle prøve ICSI denne gangen. Men er ikke ikke sikker. Jeg starter med spray 15 januar.

Man lever litt i boble de ukene vi sprayer og sprøyter.

Får krysse fingrene for at dette skal gåvår vei. Et nytt og nye muligheter.

Lykke til. Gleder meg til å følge alle sammen

Skrevet

Hei, så hyggelig "endelig spire i magen" :)

Men er det ikke litt rart at du byner på spray etter meg og har uttak uka før?? Holder du til på Riksen eller?? Det er kanskje individuelt?

Ja, måtte 2011 bli ett knallbra år for oss her inne :D

Masse lykke til

Skrevet

Innlegget mitt forsvant - prøver igjen:

Hei!

Kaster meg på denne tråden selv om det ikke blir uttak på meg. SKal ha Tin-forsøk for første gang, og er veldig spent på det:-) Innsett blir i uke 5 eller 6.

Jeg har også byttet nick, slik at eggene skal forstå at det lønner seg å flytte inn hos meg:-)

Skrevet

Hei igjen!

Jeg hadde det helt brukbart, men som sagt er man litt som i en boble.... Håper det går bra med sprayen også... Jeg fikk inn 2 egg pga de var 3-delte. Og fordi jeg er 36 år.... det var det de sa..

Dette blir bra!!!

Skrevet

Hei Rugekassa..

Tin-forsøk? Må ærlig innrømme at jeg aldri har hørt om det før?? :-O Men masse lykke til uansett :)

Nei skjønner de ikke at det virkelig lønner seg å bosette seg hos deg nå, så skjønner de det aldri :P Det kommer til å gå så bra :D

Skrevet

Åja, da skjønner jeg moscha - tenk om vi alle har en liten spire om 2 mnds tid :D

Skrevet

Jepp jeg holder til på Riksen. Kan det være noe med syklus lengdene våre? Jeg har 28 dager syklus.

Skrevet

I brosjyra fra Riksen står det Tin-forsøk, men her inne snakkes det vel mest om fryseforsøk.

Var heldig og fikk 5 egg på frys på siste offentlige forsøk, så håper at det finnes gullegg blant dem:-)

Jeg har foresten fått inn 2 egg ved alle forsøkene mine. Så dere nevnte antall over her. Første gang fordi de kun var 2-delte. Andre gang et 2-delt og et frynsete 4-delt. Ble gravid, men mistet mellom uke 5 og 6. På siste forsøk fikk jeg inn 2 egg fordi det var siste forsøk. De eggene var visst veldig bra. Man får vel i utgangspunktet inn 1 egg, men kan etter spesielle kriterier få 2. Vet ikke hva disse kriteriene er, men regner med det iallefall er hvor mye de har delt seg ut i fra min erfaring.

Skrevet

Da e det vel på tide å sette kursen inn her igjen.

Om alt går etter planen skal vi ha egguttak i uke 8. Dette er siste ferskforsøk, så krysser fingre for noen egg på frys :)

Skrevet

Har startet på suprecur idag, uttak uke 5,helt i starten av februar.

Dette er vårt andre forsøk, vårt første søskenforsøk.

Hadde ett vellykket første forsøk med tesa i mars 2009 som resulterte i en flott gutt i november 2009.

Siden det er så lang ventetid, og sjansene på en vellykket tesa bare er rundt 15 % valgte vi å stille oss i kø nesten med en gang igjen.

Hadde glemt hvordan denne boblen er som man lever i under disse forsøkene, og hadde absolutt glemt hvordan kroppen min reagerer på hormoner;) men det er jo bra, for da fikk jeg ikke skrekken sist.¨

Vi får ingen egg på frys siden vi gjør en tesa, så vi må igjennom hele prosessen med hormoner, uttak, innsetting etc hver gang.

Tesa er at man fysisk med nål henter ut både mannens sæd og kvinnens egg før en sædcelle og ett egg blir mikset sammen.

Ønsker alle lykke til! godt å kunne dele med noe, for denne gangen holder vi hele forsøket hemmelig:)

Skrevet

Nei så spennende :) Men hva er forskjellen på tesa og ICSI?

Hadde du mye bivirkninger på hormonene sist eller??

Lå ett brev i postkassa til meg i dag fra Riksen, var resepten på medisinene og div andre papirer.. Herregud, plutselig er alt så nære som har vært så fjernt...så lenge :-S

Men må man hente alle medisinene på apoteket med en gang? Eller kan man vente med den siste sprøyta feks.. Tenkte sånn i forhold til å fordele utgiftene..?!

Skrevet

ICSI er forklart slik: Prøverørsbehandling med mikroinjeksjon (ICSI) vil foreløpe likt som ved vanlig prøverørsbehandling (IVF), forskjellen ligger i laboratoriearbeidet. Istedefor at egg og sædceller blandes i en skål, injiserer man her en sædcelle direkte inn i egget.

Mens TESA: Med TESA mener vi en mindre operasjon hvor legen fører en tynn nål gjennom huden og inn i testikkelvevet. Det suges ut vev fra testikkelen som kan inneholde modne sædceller som deretter kan brukes til å befrukte kvinnens egg ved mikroinjeksjonsteknikk. Denne teknikken benyttes hos menn med non-obstruktiv azoospermi eller hos menn med obstruktiv azoospermi når man ikke finner sædceller ved PESA.

Er idag på spraydag 4 og bivirkningene går opp og ned. Husker ikke helt fra sist, men var veldig trøtt, tung i hodet og gikk opp og ned i vekt som en jojo. Virker ganske så likt denne gangen :) men litt mer ømme pupper også nå da. Men man overlever og det er iallefall verdt det!!

Jeg har ikke hentet ut annet enn nesesprayen til nå. Er greit å dele det opp litt og i tillegg vet du ikke hvor mye sprøyter du trenger, så greit å bare hente en eske av gangen.

Spennende å følge med på alle sammen!

Lykke til og vi krysser fingrene for at vi snart er rugere alle mann!!

Ha en flott søndag :)

Skrevet

Heisann alle sammen!!

Jippi!! har hentet ut sprayen idag!! Begynner på lørdag!! Har bursdag på torsdag så dette blir en kul gave!! Godt å være i båt med andre!!

Tankens kraft!

Skrevet

Åååh så morro moscha :)

Må hente sprayen snart jeg også..begynner på fredag :D

Henta du bare sprayen i dag eller?? Hvor mye kom den på?

Gratulerer såå mye med dagen på torsdag :)

Skrevet

Så kos!! Og tusen takk!!!

Det ble i underkant av 1200kr.

Vi er jo nesten helt på lik linje....

Kos deg så lenge da!!!

LOVE

Skrevet

Hvordan går det med februar-jentene da?

Jeg venter fortsatt på tanta, men hun er rett rundt hjørnet:-)

Skrevet

Åssen går det med sprayingen moscha?? Er formen bra?

Skrevet

Heia og takk som spør!!

Jeg begynte jo den 15 jan å spraye og det går veldig fint! Jeg skriver gulelapper med hø el ve nesebor og kl.slett. Er faktsik lett å glemme... Og ja, jeg måtte ha vekkerklokken på i helgen. Har det helt fint og merker ingeting spes heldigvis og måtte det fortsette sånn. Har egentlig hatt litt menssmerter så kanskje den er på vei....

Og du da?? Hvordan har du det???

Ha en fortsatt flott ettemiddag!

Jeg skal starte 2 nye pilateskurs ikveld:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...