Gå til innhold

Hvor mye har dere handlet inn til den lille???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i mi 25 uke og har så å si ingenting i hus. Det eneste jeg har er klær, der er jeg usikker hvor mye jeg skal kjøpe.

Har fått en ammepute og babybjorn bæreseler.

Svigers skal komme med babykurv til oss. Seng får vi og vogn skal jeg straks ut å kjøpe.

Tenkte å dra ut å kjøpe en del småtteri idag, kanskje greit å få det i hus mens det enda ikke er så tungt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke kjøpt noe, har egentlig alt fra før. Får vente til UL å se om vi får vite kjønn. Om det blir jente blir det nok litt jentete klær og tilbehør :)

Skrevet

Har fått handlet vogn,bilstol og vugge til å ha i stua..fikk dyne, sengesett og noe klær til jul...kjøpt noen få klær selvog noe tepper...Trenger stellebord, grindseng, laken, noe mer sengesett,klær, må også ha noe pleieprodukter(olje,salver osv.,komode til klær.

Skrevet

Jeg har kjöpt barnevogn (artig, artig!!) og ca en pose med klär paa Lindex naa i romjula. Jeg bor i utlandet og vi var paa juleferie i Norge og jeg hadde saa lyst paa solid norsk vogn og litt söte skandinaviske klär.

Er 18+4 i dag og har god tid enda, men har värt i daarlig form til naa, kaster fremdeles opp noe og naa har det begynt aa gjöre vondt i bekkenet/ symfysen/halebeinet naar jeg sitter, staar og gaar, saa jeg tenker som Carina og kommer til aa ordne en del mens jeg enda er relativt mobil ;)

Ellers saa hekler jeg paa et babyteppe som snart er ferdig.

Barneseng (den kule Stokkesenga (!)) og babykurv faar vi brukt av familie :)

Lurer ogsaa paa hvor mye klär man egentlig trenger...???

Noen som har erfaring i hvor mye man kler paa en nyfödt naar det er varmt? Jeg har termin mai/juni og her hvor jeg bor er det stort sett 25-30 grader fra juni til ut august...

Skrevet

Har ikke kjøpt noen ting enda jeg.. Jeg har gitt bort eller solgt både vogn,stellekomode,seng,bilstol mm. så har litt jeg må handle ettervert. men syns d er litt tidlig ennå.. er 22+5 i dag:)

Skrevet

Har tatt vare på alt "stort" fra forrige gang, så her skal seng, vogn og stellebord vaskes.

Har kjøpt ulltøy i str 50, ett sett til hjemreise fra sykehuset, siden det sikkert er kaldt i midten av april, og noen nye bodyer i str 50/56. Det er ikke vanskelig å få tak i klær i Oslo, så orker ikke å handle så alt for mye på forhånd siden jeg ikke vet kjønnet.

Skrevet

Ja fikk dyne og sengeklær i julegave jeg også. Trenger man mange dyner?????

Har idag vært en tur i byen å handlet inn enda litt mere klær, pledd, vaskekluter og laken til senga. Skal ned i morgen å kjøpe mer sengeklær da det er 40% på princess. Måtte bare hjem å sjekke str på dyna.

Skrevet

Vi har egentlig alt av utstyr fra før, og i tillegg har vi en overgangsbolig akkurat nå, og venter på å få flyttet til et sted vi skal bo en god stund :)

Men har allikevel unnet meg litt, siden det er motsatt kjønn denne gangen :) Har handlet endel småklær, smekker, dress, lue/votter, sengekant, sengesett, et par leker, flasker og smokker.

Bilstol, vippestol, bæresele, seng, vogge og alle de dyre tingene har vi fra før av. Mangler egentlig bare ny vogn, babycall og en babygym. :))

Skrevet

Hei!

Jeg er 25+3 i dag og har shoppet litt i dag =)=)=)

Til jul fikk vi litt klær og mye penger som vi kunne bruke på å kjøpe ting vi trengte, Kjekt å kjøpe litt på tilbud slik at pengene varer lengre fikk i dag kjøpt seng, stellebordkommode, dyne, reiseseng og litt småting til seng.Veldig greit å benytte seg av salg sparte 1800,- på ting vi vet vi trenger.

Kjenner også at bekkenet er litt vondt innimellom kjekt å få handlet ting vi trenger når jeg har en ok dag. =)

Skrevet

Me har vel strengt tatt ikkje kjøpt nokon ting! Men me har fått ei vogn (den er firehjuls og passer til soving i bhg etc, skal kjøpa trehjuls terrengvogn også). Me har også fått voksipose, BabyBjörn bæresele og hentesett. Me har ei gamal sprinkelseng frå før, den skal vaskast og evt. malast. Så ventar me nok ein månads tid til før me reiser til byen og handlar inn det essensielle. Svigers har nok planar om å kjøpa eit eller anna (bilstol f. eks), håper berre dei ikkje ventar til siste liten, for då kjem eg til å vera nervøs for ikkje å ha alt det nødvendige i hus...

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt noenting ennå, men er ikke lenger kommet enn 18+2. Skal på ul i morgen, og får vi vite at vi får jente må det handles inn en del rosa. Vi har gutt fra før, og har det meste til han.

Men til dere som lurte på hvor mye klær man trenger til en bebis født på sommeren, så kan jeg si at det kan fort være behov for MANGE bodyer. Vi fikk i august sist, og det gikk en haug med kortermede bodyer i str 50 og 56 (liten når han var født, så brukte det leeeenge). Vi hadde i tillegg en som gulpet enormt, så at vi enkelte dager var oppe i ti skift er ikke å overdrive.

Ellers så jeg noen som lurte på om man trengte mer enn en dyne. Vi hadde bare en, og det gikk helt greit. Men hadde vært greit å ha to, en til vogna og en til senga. Vi brukte mest tepper i starten pga varmt vær, så får man på sommeren er det ikke dyne jeg hadde stressa med å kjøpe mange av.

Ellers hadde vi for lite pysjer i små str , også pga gulping. Ble gjerne noen skift i løpet av natta. Det skal det kjøpes mer av denne gangen. Og selv om vi får gutt en gang til er jeg helt sikker på at jeg kommer til å handle inn litt gutteklær også. Er så kos å kjøpe bittesmå babyklær.

Men dere som får to forholdsvis tette, kjøper dere søskenvogn? Jeg vil få ca 21 mnd mellom mine, men eldste vil jo for det meste være i bhg på dagen, og i helgene er jo både jeg og pappan hjemme hvis vi skal ut. Og vi har allerede nok vogner... bare ikke søskenvogn.

Skrevet

Jeg og ei venninne (som også er gravid) var ute på en kaffe-prat og da kunne jeg ikke dy meg så da kjøpte jeg en nyfødt body og 3 par sokker:) Det kostet ikke mer enn 60,- tilsammen så da unnet jeg meg det:p Var da ikke mer enn 10 uker på vei eller noe. Nå er jeg i min 15 uke og har i hus dette;

-stellebord/kommode som jeg har fått av min svigerinne/bestevenninne

-babydyne som er allergitestet som jeg fikk i julegave av våre tantebarn( vet det er svigerinna som har kjøpt det til meg:) )

-en body

-3 par sokker

og innimellom alt dette driver jeg å pusser opp barnerommet:) jeg og min mann har hus sammen, og jeg tittet innom det som skal bli babyrommet og tenkte for meg selv at denne ungen ville ha et gigantisk stort rom:p he he! Så har nok plass å boltre seg i:)

Jeg skal gjøre ferdig rommet men må bare vente til etter UL for å vite om det er helt friskt og om det er jente eller gutt :)

Koselig:)

Skrevet

Jeg er 23+3, og vi har ikke kjøpt så masse, men jeg klør i fingrene etter å begynne. Vi er fortsatt på leting etter leilighet, og det er ikke bare bare når man endelig skal kjøpe, i hvert fall når jeg er full av hormoner og sta som et esel;)

Vogn har vi valgt ut, bare ikke kjøpt enda. Bilstol regner jeg med at jeg kjøper denne mnd. Vi skal faktisk bruke sengen jeg hadde når jeg var baby, den er fortsatt stabil og hyppig brukt av familie. Må kjøpe ny madrass, men fikk allergitestet dyne til seng og vogn av min far for noen mnd siden. Ellers har jeg kjøpt litt bodyer og sparkebukser i str 50. Har fått masse klær og bamser av familie til jul og ellers, men det er fortsatt mye som mangler.

Reiser på shoppingtur til London i slutten av mnd for å handle inn det meste til babyen, må bare innom 3D først for å dobbeltsjekke at det er en jente vi får da hun var lite samarbeidsvillig på ul:)

Skrevet

Vi har egentlig ikke handlet noen ting enda, men begynner å tenke på det nå. Er 26+6 idag, venter tvillinger.

Vi har sett på vogn og lagt av. Vognbager/softbag kjøpte vi brukt av et vennepar i går.

En vippestol får vi låne, må vel kjøpe en til.

Fikk pute og dynetrekk i julegave, men mangler likevel selve dynene og putene, ammepute, stellekommode, balje, stellepute, bilstoler, klær, madrasser etc etc. Begynner å bli litt stressa nå når jeg ser hva vi mangler... Men men, må vel starte å få det i hus snart.

Fikk en del (3 esker) klær av ei venninne i går, fra nyfødt-str 74, men har ikke sett gjennom tøyet for å se hva det er. Vi vet enda ikke hvilke kjønn de har, dvs den ene er mest sannsynligvis en gutt, men lettere å planlegge når vi kanskje får vite mer for sikkert :) Skal på 3D på fredag :)

Gleder meg! <3 <3

Skrevet

Hadde både masse klær, vogn, kurv, babysitter, stellebord og håndklær,tepper osv da jeg var i 25 uke. Det er jeg glad for nå, er 33+2 og sliter med masse nå, så orker ikke shoppe så mye lengre,deilig å være ferdig med alt det viktige.Bilstol er det som kom sist og den kjøpte vi rundt uke 29.

Skrevet

Jeg er i uke 21 i dag, og handlet inn både vogn, bilstol og vippestol i dag :) Mest pga at det er januar salg så har spart oss 8000 kr på å handle på salg noe som er veldig deilig ettersom de modellene jeg ville ha var så ekstremt dyre i utgangspunktet :)

Var i London på nyttår så da handlet vi endel barneklær, ellers har jeg handlet litt barneklær fra før og fått endel barnetøy.

Blir mer shopping etterhvert, skal flytte i slutten av januar så da tar vi seng, møbler til barnerom, stellebord å sånt da :)

Skrevet

er 22+6 og har kjøpt litt klær. Ellers har vi mye etter storebror, bare noe blått som må byttes ut,men har det ikke travelt enda helsigvis :) men synes det er utroolig koselig å handle babyting,så blir nok helt sikkert mer enn vi trenger,nå som sist ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...