Gå til innhold

Tilvenning av middag???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gullet er snart 4 måneder så tenkte jeg snart ville begynne å gi han middagsglass. Han er vant med 1 måltid grøt om dagen og har spist det i 3 uker ca. Han er og vant med fruktmos. Skal jeg likevel starte med 1 skje middag og gradvis øke eller kan jeg beygnne rett på 1 porsjon siden han er vant med annen fast føde? Og bør han ha melk eller vann inntil middagen?

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Du bør nok begynne gradvis, mener jeg. Det er annerledes for magen å fordøye grønnsaker og kjøtt, enn korn. Dessutten må du se om ungen din reagerer på enkelte matvarer. Men du trenger sikkert ikke å gå veldig sakte frem. Guttungen her elsker alt han får servert, så det har gått litt fortere enn planlagt.. Jeg ammer han før hvert måltid og serverer vann på flaske til måltidet. Han drikker ikke mye av vannet, men jeg gjør dette for å vende han til å drikke vann og det blir lettere når vi er på farta. Hvis du har mme barn, så vet jeg ikke!

Skrevet

lurt å begynne gradvis med middagsmat ja...

vi tilbyr vann til måltidene her..

Skrevet

Er det ikke litt tidlig å begynne med middag egentlig???

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jo, tenkte litt på det jeg og, men grønnsaksmos skal være greit iallfall. Hmm..

Skrevet

Det er snakk om sånne middagsglass som er fra 4 måneder. Ville jo tro det går greit, han er 4 måneder om 9 dager.

Men da prøver jeg prøver jeg med bare 1 skje i starten og øker gradvis. Til nå har han likt alt han har smakt av grøtslag og fruktmos, så han liker tilvenning dårlig og blir furt når det ikke kommer mer etter ett par små skjeer. hehe

Skrevet

Det er middagsglass fra 4 måneder jeg tenker på, grønsaksmos står det på glasset tror jeg. Burde jo ikke gjøre noe å gi han det, han er 4måneder om 9 dager.

kommer nok til å begyne med bare ett par små skjeer.

Skrevet

trodde ikke første innlegget kom med, men det gjorde vist det likevel. jaja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...