Gå til innhold

slutte med amming\nattamming

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vil nå kutte ut amminga.. skal begynne og jobbe i slutten av januar, og vil da være helt ferdig med nattamming\amming i det heletatt.. men hvordan skal jeg gjøre dette? skal jeg bare kutte helt? gutten min er 7 mnd bare, kan jeg da slutte og gi han mat på natta?= evt bare gi vann??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er bare å slutte hardt og brutalt. Regner med at han spiser grøt/middag siden han er 7 mnd og da er det ikke noe problem. Det er lettere om enn annen enn deg går inn til han om natten hvis han vil ha mat for da er jo ikke maten (les: puppen) tilgjengelig og de aksepterer lettere at det ikke blir noen servering. Det tok bare 2 dager før datteren vår sluttet å våkne for å få mat. Litt skriking blir det nok men du måbare holde ut. De forstår fort at det er slutt på nattmaten.

Lykke til!

Skrevet

tusen takk =) ja kjenner jeg trenger og sove på natta nå som jeg skal jobbe igjen... hardt og brutalt er bedre en nedtrapping??? da er det bare og gjemme puppen og gi han mme.. ja han får grøt på morran, fruk på dagen og grøt på kvelden.. prøver med middag men det blir litt mye for han tror jeg..

Skrevet

Hei!

Lurer bare på hva du mener med "gjemme puppen og gi han mme"? På natta, eller? Det er isåfall enda mere styr og vil ikke gi deg mer søvn. Og dersom han spiser godt på dagen har han ikke behov for mat på natta.

Dersom han bruker smokk ville jeg kanskje tatt ett og ett måltid, men dersom han ikke gjør det er det nok best å kutte helt, hardt og brutalt. Sannsynligvis vil det gå mye bedre enn du frykter:-)

Vi tok ett og ett måltid, putta inn smokken istedet for å legge han til puppen. Han sovnet med en gang igjen. Da tok det noen dager før vi var nede i ett måltid kl 04-05. (Han legger seg kl 19)

Etter to-tre uker med det ene måltidet på natta kuttet vi det også, og nå spiser han ikke mellom 19 og 06-06.30, av og til 08.

Han er 5 1/2 mnd.

Lykke til! Du kommer til å få en helt annen livskvalitet, noe du vil være avhengig av når du skal begynne å jobbe igjen:-)

Skrevet

nei tenkte da på dagen :P natta kommer jeg til og ha med ei flakse vann.. etter en prat med hs så sa hun at de ikke trenger mat på natta så da er vann greit og ha.. de kan være tørste selv om de ikke er sultne :) han bruker smokk.. ja slik det er nå kan jeg ikke se for meg jobbe.. går rundt som en zombie, siden jeg er så mye våken om natta... og nå er han 7 mnd så det er vel på tide :P

Skrevet

Jenta vår er nå litt over 8 mnd, vi avvente henne puppen på natta i romjula. Da sov jeg på sofan, og mannen tok henne på natta. Vi slutta så kalt "hardt og brutalt". Hun var vant med å få ca 2-3 ganger mat på natta, men spiste bare litt hver gang. Nå når hun våkna, så var det en del skriking da hun skjønte at hun ikke fikk pupp, en gang hun våkna tok det en time med skriking før hun sovna igjen, men neste gang hun da våkna, tok det kanskje 15 min. -det var første natta. Andre natta gikk det bedre, og tredje natta var det bare å gi henne smokken, og kose litt med henne i senga så sov hun videre. Hun har vært kjempeflink og sovet nesten hele natta helt til nå, bare gitt henne smokken en gang, kanskje to. Så det er lurt at du ikke er der, så han ikke kjenner lukten av deg, da blir det enklere. Og bare prøv å lukk igjen ørene, og ikke tenk på skrikinga (jeg syns det var helt fælt å ligge på sofan å høre på, og ikke kunne gjøre noe..)..og HOLD UT !! når man først bestemmer seg for å gjøre det, så må man være sterke, og ikke gi etter..da skjønner barnet at de tilslutt vil få det som de vil bare de skriker lenge nok. Lykke til, det er tøft i starten, men deeeiilig etterpå :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...