Gå til innhold

uff:/ trenger tips..

Anbefalte innlegg

heisann

kvalmen har virkelig kommet inn for fult natt(ligger våken og svelger sveliger), morgen og middag..forsvinner litt på kvelden. kun brekninger, med litt oppkast..

idag er jeg sur i magen,.:( er i uke 6..og med mine 2 andre svangerskap så kom og gikk kvalmen helt frem til uke 15-16..såå vet virkelig ikke å holde ut så lenge sånn..prøver å spise små og hyppige måltid men pga kvalmen så orker jeg ikke tanken på mat..lite som frister...

må forsøke å komme meg på jobb..jobber innen helse og omsorg, sykepleier i kommunen..og gleder meg virkelig ikke til jobb med denne kvalmen:( men skal bite tennene sammen.

tips tas i mot med åpne armer...

takk:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142734697-uff-trenger-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

åhhhhh...stakkars deg, det hørtes ikke godt ut!!

det er helt drepen å gå sånn som du gjør nå!

gjorde det selv med førstemann, og klarte rett og slett ikke mestre jobben etter uke 7, for jeg kastet opp bare jeg reiste meg opp av sengen... det var helt grusomt.

denne gangen har jeg vært kvalm, men langt nær på samme måte... men nok ( synes jeg... skjønt det ikke kan sammenlignes med det du opplever ) er i uke 9 - og kl 14 i dag skal jeg til akupunktur for å forsøke å se om det kan hjelpe..jeg kan komme med en tilbakemld til deg ;)

Må være forferdelig å ha det slik:( Jeg var kvalm frem til uke 10, men ikke slik at jeg kastet opp, og jeg synes det var ille nok. Følte meg totalt sjøsyk:( Jeg kjøpte sea bands på apoteket, slike armbånd. Innbiller meg at de hjalp litt, så det er kanskje verdt et forsøk? Det verste som kan skje er jo at det ikke virker. Masse lykke til ihvertfall, får håpe du slipper å gå kvalm like lenge som sist gang!!

Stackars, stackars deg og alle andre som har det ille med kvalmen. Det er så hemmende, helt forferdelig, man klarer ikke å tenke på annet.. det tar liksom over resten av livet.

Så et tips; jeg hvet ikke hvordan du ser på det å bruke piller i svangerskapet - men for meg var det en fantastisk hjelp. Det har ikke tatt bort all kvalme, men jeg følte meg mye bedre etter bare en halvtime og det var fantastisk.

Jeg fick med. på Gyn på Ahus, så satser på at de vet hva de skriver ut.. (de bruker den på sykehuset også) Stemetil, heter den.

Jeg bruker selvfølgelig så lite som mulig. Som idag feks. jeg har kastet opp og vart uvel, men ikke såå kvalm, så da tar jeg ikke medisin.Jeg tar den når kvalmen blir uutholdelig.

Masse lykke til og hold-ut-tanker fra meg :)

Så må jeg bare si (til noen som svart deg) att å bli sykemeld er en rettighet. Er man syk så er man. Om det så er en effekt av en graviditet eller om det er omgangsyken eller et brukket bein - ingen kan nekte en sykemelding hvis man ikke er i stand til å gå på jobb. Ikke noe å føle seg sytende for, så lenge det er reellt. Synes jeg. :)

Annonse

Hvorfor ikke prøve medisin? I forrige svangerskap gikk jeg som deg og holdt ut, det endte med at jeg var så avkreftet da jeg var 4 mnd på vei at jeg pådro meg den ene infeksjonen etter den andre og ble sykemeldt uten å klare å gå tilbake til jobben igjen. Det var helt forferdelig.

Når jeg nå ble gravid igjen og kvalmen begynte for fullt kjente jeg at dette klarer jeg bare ikke, ikke en gang til. Jeg sa dette til legen og fikk afipran. Jeg tar en pille en halv time før jeg står opp, da kan jeg stå opp og spise og så er kvalmen nesten borte for ei stund. Så tar jeg en pille til lunsj på jobben og etter det tar jeg ikke mer før utpå kvelden i åttetia. Jeg prøver innimellom å holde opp, men det går bare ikke. Redselen for å bli så dårlig igjen er nesten like ille som selve kvalmen. Så jeg kommer til å bruke medisin helt til kvalmen er borte.

Lykke til!

Jeg ventet på kvalmen, og to dager senere så var den på plass. Nå er jeg kvalm fra jeg våkner til jeg legger meg. Og mat er nesten umulig å få noe ned av.. Blir jo helt utslitt av dette. Medisin hørtes ut som en redning. Er ikke noe særlig begeistret for å ta det, men man skal jo fungere litt også. Ellers håper jeg vi slipper å gå kvalme alt for lenge.. *krysser fingrene*

Hei damer! Dagen etter innlegget ordnet jeg med afipram fra legen.. Litt bedre men kvalmen dukker opp nå og da- men jeg er stolt har kommet meg på jobb og hjulpet sønnen med lekser- men slakt resten av dagen/ kvelden:( lite oppkast men brekker meg:( takk for all support. Gruer meg til kommende uker- kvalme samt veileder for sykepleier student :( men jeg skal bite i d for jeg vet d går over:)Klem til dere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...