Gå til innhold

Ingen kontroller før 6 ukerskontrollen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde besøk av helsesøster etter vi kom hjem fra sykehuset og alt var helt i orden med lille gutten vår. Han hadde vokst som han skulle og alt var bare velstand... så vi skulle ikke til kontroll igjen før 6 ukerskontrollen.

Men har nå i ettertid fått flere reaksjoner på at vi ikke skal til kontroll før 6-ukerskontrollen. Svigerinnen min hadde visst flere kontroller ml fødsel og 6ukers.

Hvor mange kontroller er det egentlig vanlig å ha??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vanlig med kontroller mellom hs-besøket og 6 uker. Men som oftest har helsestasjonene en time i uka der det er mulig å komme innom på stasjonen for å veie ungen hvis man er interessert i å se vektoppgangen.

Skrevet

jeg fikk tilbud om å bli med i barselgruppe på helsestasjonen. så da fikk jeg veie jenten min når hun var 3 uker:) vet ikke om alle har sånt tilbud?

Skrevet

Her er første ordentlige kontroll også når babyen er 6uker, men helsestasjonen har åpnet hver dag, hele dagen, så man kan komme innom når man vil og veie babyen. Man får hjelp av de som sitter i resepsjonen og man kan få se på kurvene om babyen har lagt på seg fornuftig. Hvis man har spørsmål, enten om vekta, amming eller andre ting, så kan man stort sett bare sitte ned og vente og så får man hjelp av en helsesøster etterhvert.

Skrevet

Okey, da er det ikke bare meg som ikke har mellomkontroller! :)

Vi har også tilbudet om å komme inn og sjekke vekten og få råd og veiledning om det man måtte trenge. Var bare bekymret for at det var i som hadde misforstått noe...

Skrevet

vi hadde ingen kontroller før 6 ukerskontrollen ...

men er det noe så drar man jo / ringer helsestasjonen så klart! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...