Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Hva er vanlig å ha som premie etter feks stolleken i en 5 års bursdag? Kommer både jenter og gutter. Er helt blank på dette i år, gikk som smurt i fjor... Takker for svar.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Hæ...?? Mulig jeg er helt off her, men må man ha premie for helt vanlige bursdagsleker?? Holder det ikke med "heder og ære" og gleden av å være den som vant i stolleken egentlig? Barna får jo allerede masse kake, brus og anna mat, og sikkert godteripose i tillegg. Kan ikke huske at vi fikk premie for å "vinne" lekene i bursdagene da jeg var liten. Men jeg har jo ingen barn, så jeg tar høyde for at jeg ikke er helt med her i det hele tatt altså... Du kan jo evt. gjøre sånn som vi gjorde i bursdagen til en niese av meg et år: Lag et slags skjema på et A4/A5-ark som hver gjest får utdelt (med navn og på og sånn). En linje med to ruter for hver lek som blir arrangert i bursdagen. I den ene ruta skriver du aktiviteten/leken og i den andre ruta får hver gjest et lite klistremerke som "premie" for å ha deltatt i leken/aktiviteten. Den som "vinner" kan få et litt større klistremerke enn de andre feks...? Enkelt, billig, og det var veldig populært i den bursdagen vi gjorde det. Vi hadde aktiviteter på listen som * håndhilse på bursdagsbarnets mor * løpe rundt huset en gang (fint for å få barna til å løpe av seg litt energi... hehehe...) * delta på diverse leker (en linje for hver lek) osv... Her er det bare fantasien som setter grenser for hva som kan være en aktivitet man kan få klistremerke for. Vi var tre voksne til stede under bursdagen, så en av de voksne var liksom "banken" hvor man måtte gå for å få klistremerkene sine på skjemaet, og alle måtte stille pent opp i kø for å få klistremerker. Barna var kjempeivrige og lette å "holde styr på" på en gang. Genialt, spør du meg. Hehehe... Hvis man synes det blir dyrt å kjøpe klistremerker kan man feks i stedet bruke stempler (hvis man har det blant hobbyutstyret sitt) eller rett og slett tegne små tegninger (blomster, stjerner o.l.) med vanlig kulepenn eller tusj (la vinneren få tegning med en spesiell "vinnerfarge"). Lykke til! =D
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Vi bruker å kjøpe slike sjokolade medaljer på nille, der er kjempe populære
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 ELLER: Du kan rett og slett lage hjemmelagede medaljer av papp dekorert med glitterlim og strikkegarn/husholdningshyssing som snor, eller noe sånt. Billig og arti. Hilsen anonym 12.15 igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå