Lykkelioggla Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Jeg er skikkelig redd for å ha fått diabetes 2 etter at jeg hadde svangerskapsdiabetes. Er det mange som får det? Har dere fått det. Lillejenta er nå smart 3mnd og jeg har fått time til ny glukosebelastning. Men jeg tør ikke ta den. Har spist skikkelig usunt etter fødselen men nå skal jeg skjerpe meg. Jeg har målt blodsukkere hjemme men vet ikke hva verdiene skal være. Noen som vet hva folk uten diabetes har ?
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 heihei, jeg hadde svangerskapsdiabetes å gikk på insulin. har hos kontroll hos min fastlege 3 uker etter fødsel å tok blodprøver (langtidsblodsukker og fastende). mine prøver var helt fine og jeg er kvitt diabetesen. verdiene skal være 4.5-5.5 fastende om morgenen, og under 7 ca 1 time etter måltid. det jeg fikk beskjed om var at det var veldig stor sjangs for å få dette neste svangerskap også. senere i livet er det også noe økt risiko for diabetes2 ved overvekt og dårlige matvaner. ellers syns jeg du skal gå til en kontroll for å få det ut av verden, men det er veldig viktig med gode sunne matvaner for å fårebygge en eventuell diatetes. lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå