Gå til innhold

Rødt utslett med kviser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det pga hormoner de får utslett på hals og overkropp. Min jente er en mnd og har fått knallrødt utslett rundt halsen...hele huden er farget rød og små kviselignende greier popper ut tett i tett...begynte som et par her og der...

Hva er dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres jo ut som vanlig "babyutslett" eller hormonutslett. Men hun har det vel litt i ansiktet også? Kommer mammaens hormoner og er veldig vanlig. Begge mine to har hatt det. Eldstejenten min hadde det litt av og på til hun var ca 5 mnd., mens hos lillegutt har jeg ikke sett noe til det siden han var ca 7-8 uker. (han er 10 uker nå).

Er ikke så mye å gjøre med det, men dersom huden blir veldig tørr og ser vond ut rundt utslettet har jeg brukt å smøre med litt fuktighetskrem. (A-creme).

Ellers kan det jo være svetteutslett? Det er jo vanlig å få på overkroppen, dette klør litt.

Men for all del, er du usikker så er det jo best å forhøre seg på helsestasjonen eller noe. Det kan jo være noe annet også..

Skrevet

Høres ut som hormonutslett ja. Begge mine har hatt det, rundt 6 ukers alder (sistemann fikk det også over hele kroppen to dager etter fødsel - så ikke ut!)

Skrevet

jepp har det i ansiktet også

Skrevet

Jenta min fikk også slikt utslett, men det ga seg etter et par uker. Trenger ikke å gjøre noe. Hvis kvisene blir ordentlig modne så kan du klemme de forsiktig.

Skrevet

Hei,

ja, sånn har min lille snuppe også...i ansiktet og på halsen. Jeg har hørt at så lenge det bare er i ansiktet og på halsen er det ikke noe å bekymre seg for, men hvis de får utslett ellers på kroppen er det greit å sjekke opp. Kan du ikke bare høre med helsesøster hvis du er i tvil? men det er sikkert hormonutslett, ganske normalt.

Skrevet

hei:)

min jente har akkurat det samme, er fem uker nå. Har begynt å forsvinne så det går så bra så :)

Litt på haken og i kinnene. Og kan jo være det blir verre om man er / har vært ute i kulden å gått på tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...