Gå til innhold

Når forteller dere det? :)

Anbefalte innlegg

Jeg er bare 4 + 3 i dag, men har allerede litt tanker rundt når jeg skal fortelle det til venner og familie. Jeg har lyst å vente litt både slik at det blir vår lille hemmelighet en stund til, men også til det er mere "sikkert". Samtidig er det jo det eneste jeg tenker på og gleder meg til å dele gleden med alle andre! Tenkte å vente til iallefall februar..hvis jeg greier :P

Når fortalte dere andre det og hvorfor? :) eller når tenker dere å fortelle det. Og gjerne også hvordan fortalte/skal dere fortelle det?? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142734192-n%C3%A5r-forteller-dere-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er 7+1 men ikke sagt d til noen ennå (utenom 2 veldig gode venninner )

Vi vil nok vente ja, helst til det vises skikkelig,og kanskje så lenge som ordinær UL?

Mine foreldre skal ikke få vite det på lenge enda,men svigers blir dem vi forteller det til etterhvert tenker jeg :)

Vet ikke hvordan jeg skal si det heller,gruer meg litt også...

Svigers blir garantert glade,har ett godt forhold til dem.

Verre med mine egne foreldre. Har ett veldig dårlig forhold med dem.

De syns jeg har tatt gale valg i livet, og de sviktet meg i en lang periode da jeg var yngre , så mistet troen på dem.

Aldri om jeg skal behandle mitt barn slik.

Gruer meg også for å si det til 'alle' , hvordan de reagerer osv , men tror jo de fleste blir glade :)

Det er leit da at du føler deg sviktet av foreldrene dine :( Men om de ikke blir glade med en gang kan du jo tenke på at de fleste endrer syn underveis eller når babyen kommer, det er jo noe helt eget å bli besteforeldre :) Godt at du har et fint forhold til svigers da! :)

Nytter ikke å holde det hemmelig så lenge, her har nyheten blitt fortalt fra én uke etter at jeg testet positivt.

I jula sprakk selvfølgelig nyheten for familien da jeg takket nei til alkohol hele tiden. På nyttårsaften fikk også en del venner vite det da jeg igjen takket nei til alkohol + ba om å få kjøttet mitt gjennomstekt! :-)

Blir nok ikke så lenge til jeg sier det på jobben heller, da jeg sliter med kvalme og kanskje har behov for å komme litt sent/gå tidlig enkelte dårlige dager.

Annonse

Gjest En til 2011 <3

Har fortalt det til familien og nærmeste venniner :) Noen på jobben har også blitt informert, da jeg er så dårlig å trenger en del tilrettelegging :/

Venter med å fortelle det til resten til jeg har vært i neste ul :) Da er jeg ca 12 uker på vei... Gleder meg til å fortelle den store nyheten :)

Jeg kommer til å fortelle alle på jobben nå. Er 6+5 i dag.

Hvorfor ikke dele en sa gladnyhet? Det er ikke noe å skjule til de magiske 12 ukene tenker jeg. Mister jeg, så forstår andre det hvis jeg er lei meg. Er jeg trøtt og kvalm så skjønner de grunnen.

Vi har fortalt det til "alle"... Fortalte det når jeg var 5-6 uker på vei..

Dette er prøverørsbarn, og vi har vært åpne om den prosessen, og så ingen grunn til å plutselig bli hemmelighetsfulle nå...

Om det skulle gå galt så vil vi heller ha noen å dele gledene med nå, for så å ta sorgene om de skulle komme, enn å ikke kunne dele dette med noen....

Av praktiske årsaker så måtte jeg si det ganske tidlig på jobb også.. En del tunge løft gjør at jeg stadig trenger hjelp, og da er det greit med en "ordentlig" unnskyldning :)

vi fortaltet familien og noen venner et par dager etter vi fikk vite d sist, men da mistet vi rett etterpå. da var d veldig kiipt å måtte fortelle den triste nyheten. var også noen som hadde sagt d vidre og andre kom og gratulerte oss og vi måtte fortelle at d ikke var tilfelle lengere (de ble veeeldig flaue!) hehe stakkars). så denne gangen har jeg bare delt d med ei venninne som også prøver og en annen venninne som har gått igjennom d samme... resten skal få vite d i februar en gang. må sikkert fortelle d før vi ska flytte i feb for de skjønne sikkert at d er noe når jeg ikke kan være me å løfte og bære flyttelasset:P hihi:)

Annonse

Jeg har et par venninner som jeg MÅTTE fortelle det til ganske kjapt ;) Ellers fortalte vi det raskt til mamma. Her noen venninner som har gjettet det i jula, og jeg klarer ikke å lyge når de spør... Men dette er folk jeg stoler på, og satser på å holde det skjult til iallfall 12 uker, for resten av verden ;)

Venner som visste at vi prøvde, fikk vite det i løpet av de første 8 ukene, når vi traff de pesonlig. Så fortalte vi familien det i jula, i uke 9, fordi vi ville si det personlig, og ikke på telefonen. Noen kolleger vet det også allerede, fordi jeg må fritas for enkelte arbeidsoppgaver nå. Ellers venter jeg til etter tidlig ultralyd før det er "offentlig". Tror jo ikke på det selv ennå, så da er det vanskelig å dele gleden med andre.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...