En Prins + Prinsesse Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Nå er det jo så mye snakk om denne influensaen igjen.. leste akkurat på vg nett at alle i risikogruppa burde ta den.... Men vet sannlig ikke jeg.. nå har jeg tre uker igjen av svangerskapet, å vil ikke ta den om jeg ikke må liksom! Hmm....
2tettebabyer Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 i hele mitt forrige svangerskap holdt de på med denne vaksinen, frem og tilbake og opp i mente :-) jeg valgte da å ikke ta den, og det gidder jeg ikke nå heller.... i barselgruppa mi var vi delt og ca halvparten tok den, og de andre tok den ikke..... har ikke hørt noe bivirkninger eller fosterskader enda fra de som tok den, men man vet vel ikke sånt før om noen år... jeg hadde ventet med å ta den siden du har så lite igjen, sjansen er minimal.... da jeg var høygravid sist var influensabølgen på topp, men jeg sitter her like hel i dag :-)
Lille- MO Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Nei, jeg tar den ikke. Tok den heller ikke i fjor pga mye skepsis og usikkerhet til resultater og evnt bivirkninger. Det er nok en grunn til at den fortsatt er frivillig å ta
En Prins + Prinsesse Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. januar 2011 ok, takk =) det blir vel besøksforbud på barsel på sykehusene også nå da?!
tina 79:) Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Med tre uker igjen har du jo mulighet til å styre selv hvor mye du er ute blant folk, og passe godt på håndhygienen. Min lege anbefalte oss at mannen min og evt andre i huset tok vaksinen, så de ikke dro smitten inn i huset. Hvis du er i tvil etter fødselen slipper du iallefall å være redd for barnet.
gravidus Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 Jeg tok vaksinen i fjor, holder det for i år også?
3barns-mamma <3 Skrevet 3. januar 2011 #7 Skrevet 3. januar 2011 Jeg har sterk astma og er i risikogruppa men hadde aldri tattden for en million kroner engang.. Min kusine tok den i fjord, å nå har hun fått et eller annet som gjør athun får en slags krampe i hele kroppen, å legene finner ikke ut sv hva det er.. Samme med sønnen til en jeg kjenner, hun tok den når hun var gravid, å et par mnd etter fødsel så har småen nå fått noe sånn krampegreier han oxo, og legene finner ikke ut hva det er, har vært innlagt flere ganger allerede... Den vaksinen er farlig. Hold dere unna. Ikke uten grunn at den ble stoppet..... Flere som dør hvert år av vanlig influensa enn svineinfluensaen....
Fireblade Skrevet 3. januar 2011 #8 Skrevet 3. januar 2011 Jeg hadde en baby i risikogruppen da svineinfluensaen var på topp så vi tok vaksinen hele familien for å beskytte han også fikk han den også når han var 6 mnd. Vi har ikke opplevd noen bivirkninger bortsett fra rett etter vaksinen der eldste fikk veldig sterke influensasymptomer og jeg slet med hodepine en dag eller to. Minstemann fikk også svake influensasymptomer etter vaksinen som varte noen dager. Etterpå det er det ingen av oss som har merket noen bivirkninger så jeg hadde ikke nølt med å ta den nå når jeg er gravid igjen hvis ikke jeg hadde tatt den fra før. Når familien rundt den nyfødte har tatt vaksinen så er det med på å beskytte den nyfødte også. Men nå er det jo også sagt at de ikke tror det blir noen stor svineinfluensa bølge i norge siden så mange enten har hatt det eller er vaksinert så det er nok størst sansynlighet for at det går bra uansett hva man velger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå