Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo fikk en acta craco stol med base hos noen vi kjenner som har brukt den kun i noen mnd, og aldri vært i kollisjon eller noe. Jeg velger seff og ta av trekket fordi jeg ønsker og vaske det. legger den først i bløt med vaskemiddel 2 døgn, henger til tørk på badet på kvelden. dagen etterpå stinker det på hele badet. :( Setter nesa til trekket og det stinker rett og slett oppkast, jeg blir forfæra, velger og ta trekket i vaskemaskinen på 30 grader med vaskepulver og skyllemiddel, tar den ut ser på den og legger den inn igjen setter maskinen på 40 grader med vaskepulver og skyllemiddel, vasker nok en gang. Når jeg tar det ut og lukter lukter det jo vaskepulver og rent, nå har trekket lagt 2 uker, og tro dere fan mæ ikke det stinker like jævlig enda? hva er problemet, noen som har erfaring, det er ikke trekket som er vendt mot babyen som stinker, men filten på baksiden av stoltrekket, og det e stygg lukt, hva har jeg gjort galt? håper på noen svar fort som mulig, da jeg nekter og la babyen ligge i spylukt. har snakket med de vi fikk den hos og de sier at babyen aldri spydd eeller gulpa i stoletrekket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

aldri opplevd dette, men vil vaske trekket selv.. så håper noen med erfaring svarer :S höres ut som den jobben du har fått deg. så rart at ikke lukten går vekk. Men ofte synes jeg ull lukter funny når det er vått også lukter det ingenting når det er tört. du har latt det törke skikkelig? kanskje det hjelper å lufte det litt og spraye det med go lukt? håper det er noen som har opplevd det samme som kan gi bedre svar enn det lille jeg kommer på i farten :P

Skrevet

nja men det er jo tørt nå. og det er jo da det stinker verst. baksiden av trekket er sydd med en eller annen form for filt eller noe, vanskelig og si, og det er det som stinker. Har latt det tørke ja mellom hver vask...

Skrevet

hmmm... filt ja. aner ikke hvordan de vaskes. Kanskje du kan google den type sete du har og se om det står noe der om vasking. babyer gulper jo, så en eller annen gang må de jo vaskes. Eller ringe noen som selger disse i morgen og höre.. kan hjelpe å legge den i fryseren over natten :) funker på veldig mye annet ihvertfall :)

Skrevet

Hva med å kjøpe nytt trekk?

Skrevet

Send det inn til ett renseri, de vet nok råd. :)

Skrevet

ja tenkte på det men greit og ikke bruke like mye penger på det som å kjøpe nytt trekk eller stol. Noen som vet ca hva det koster?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...