Gå til innhold

Hvordan få i baby mer av den fete melken? Synes hun suger så kort. Hvor lenge etter man har begynt å amme kommer den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes hun blir så fort ferdig med en pupp. Hun virker litt utålmodig til å komme seg videre til den andre puppen litt for fort. Akkurat som hun vet at der renner melken med en gang. Redd hun ikke får i seg nok av den fete melken. Hvor lenge bør de ligge til hvert bryst for å få den i seg? Og den første melken som renner er jo gjerne litt blank, er det den hvite melken som er den fete? Og går det an å produsere mer av den fete melken om man pumper?

Mange spm på en gang her, men håper noen kan svare meg på noe iallefall:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke når den feteste melken kommer egentlig, bare at den ikke kommer helt med de første dråpene..Stresset litt med den delen i begynnelsen jeg også, men innså jo fort at lillegutt fikk det han trengte siden han la på seg fort og mye..

Har lest at det er endel som bytter litt frem og tilbake fra bryst til bryst. Kanskje dette kan være en idè?

Tror nok ikke det å pumpe hjelper på at den mest næringsrike melken kommer fortere eller at det blir mer av bare den. Alt du oppnår med det er å øke produksjonen..Evt. kan du jo håndmelke noen dråper fra hvert bryst før du begynner å amme for å kommee raskere til den fete melken.

Når det er sagt - så tror jeg ikke du trenger å stresse så mye med det. Så lenge lilletuppa di legger på seg tilstrekkelig, utvikler seg normalt, sover godt og ellers er blid og fornøyd så får hun det hun trenger :)

Ammehjelpen og/eller helsesøster kan nok hjelpe deg best hvis du fortsetter å være bekymret :)

Skrevet

dette var ett problem hos oss også...jeg hadde veldig mye melk og lillebror sovnet alltid før han kom til de fete dråpene som kommer tilslutt stakkar så vekten gikk ikke så fort opp som vi ønsket...i sammråd med helsesøster begynte jeg å pumpe meg for hver gang jeg ammet og han sovnet så jeg fikk ut den fete melken på en flaske som jeg deretter ga han før han fikk puppen ved neste måltid...funket fint men det er slitsomt å holde på sånn i lengden syns jeg......så vi ammer ikke lenger dessverre:( savner den kosen...men har litt igjen så litt kos om morgenen har vi enda:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...