Gå til innhold

wræl.... Jeg så en MUS

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe, tittet ut på terrassen, og der spaserte det jaggu meg ei mus, gitt.

Husmus hvis jeg ikke tar helt feil.

De er ikke inne enda, og ikke i uteboden heller...Tror de kanskje bor under "fjellet" ved siden av huset...

Jeg vil gjerne kontakte et skadedyr firma før de kommer inn, men mannen min sier at der er helt naturlig med mus...

Kommer de evt inn tilslutt? Eller var dette bare en mus på tur?

Så en i fjor vinter også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss kommer musa kun inn med katten og gjerne i live, slik at vi må jakte på den å få den ut igjen i live :)

Så lenge dere ikke har mat slengene rundt huset, eller har sett noe mus inne (ev. lort eller gnagde matvarer e.l.) trenger du ikke å være redd for øyeblikket at de kommer inn :)

Ellers er det koselig med husdyr. He, he.

Skrevet

huff...hehe jeg foreslo å låne en katt, men da får man vel det problemet ja..hehe

Nei, vi er helt sikre på at de ikke har kommet seg inn her, kjelleren eller noe sånt... bare føler det er en "tikkende bombe"

En nok litt musredd (de er jo så store, skumle og farlige..) ;)

Skrevet

Her hvor jeg bor var det en stakkar som var livredd på nyttårsaften.. Den løp frem og tilbake på trappa og visste ikke hvor den skulle gjøre av seg, og det var akkurat ved midnatt.. Får meg til å tenke på alle dyr som sikkert er livredd nyttårsaften!

Tror nok det er litt mus her, men til gjengjeld er det masse katter! Og mus kommer seg vel ikke opp i en høy 1. etasje?

Skrevet

Mus kommer inn hvis det er mulighet.De klatrer like bra som spiderman og kommer inn høyt og lavt.Sjekk musestopperne rundt panelet og eventuelt små åpninger høyt og lavt.Sett gjerne ut åtebokser ute med gift.Bare pass på at det ikke er fri vei inn!Lukk alltid ytterdøren selv når du bare skal ut med søpla,posten o.l

Men fant de ikke veien inn i fjor så gjør de nok ikke i år heller.Ps sjekk evnt sprekker i grunnmur..Snakker av erfaring og vi slenger ikke mat rundt.De bare kom inn for å varme seg på loftet....fant ikke noe mat og stakk....Liker ikke MUS;)

Skrevet

Er veldig glad for at det kryr av katter i nabolaget...vi er "musefri

" har også satt inn ny musestoppere i panelet..

Skrevet

Kjøpte noen feller i fjor da jeg så den lille musa krype omkring, men så den aldri igjen, og gadd ikke sette ut fellene...

Hvis man bruker gift, er ikke det farlig for katter/fugler etc?

Naboen har en katt, som ofte er rundt vårt hus også.

Men, jeg tror det er en latmannskatt, som bare brukes til å koses med ;)

Vi har heller ikke noe mat, annet enn til fuglene. Ett par fuglenek og 2 fuglehus.. kanskje dumt det?

Skrevet

Julenek er musemat...skadedyrkontrollen mener det.Eller er det det samme som fuglenek?Giften man setter ut er inn i en liten boks som andre dyr ikke rekker til..Selges på jernia o.l tenker jeg...En katt er vel en katt,jager mus :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...