Gå til innhold

Dere som er skilt og har barn med x'n deres..

Anbefalte innlegg

Hvor ofte sms'er eller ringer dere x'n? Det er mulig jeg er litt hårsår og enten er litt sjalu på forholdet deres eller forholdet deres rundt barna, men jeg synes ikke det er nødvendig å snakkes hver bidige dag!! Gaah! Jeg har jo også en barnefar som har "normalt" samvær og for å være ærlig så sender jeg han sms eller ringer kun når ungen er sjuk eller dagen før samvær.

Og jada, jeg tåler å høre at jeg er en kontrollerende kjærring om noen av dere har lyst å si det. Forøvrig har jeg ikke luftet "problemet" mitt for han, fordi det strengt tatt ikke er noe stort problem. Jeg bare lurer..hver dag?!! I tillegg har de 50/50 så det er ikke sånn at barna er borte i mange uker fra en av de..

Fortsetter under...

Mja.. nja.. Litt usikker, men jeg tror kanskje jeg legger best merke til når henne sms'er eller ringer han. Jeg synes hun støtt og stadig maser om noe. Det skal sies at jeg ikke har møtt henne enda og kanskje er litt sånn på vakt, selvom jeg synes jeg sjøl er litt teit. hehe.

Må jeg det altså? Det er jo strengt tatt ikke noe problem egentlig. Jeg synes bare det er litt mye.

Vi har 50/50. Dette krever ekstra mye kontakt. Mange beskjeder kommer i min uke, som jeg må huske å gi videre til han og motsatt. F.eks. bursdagsinvitasjoner, beskjeder fra skolen, hvis hun er syk eller andre ting. Vi har vel i snitt kontakt 4 ganger pr uke, antar jeg. Men vi ringer ikke alltid, noe går på mail, noe på sms, noe på chat på FB og litt over tlf. Min erfaring er: Jo hyppigere kontakt, jo bedre dialog og samarbeid.

Jeg er veldig åpen overfor min samboer over hva jeg og eks blir enige om og hva vi snakker om.

Annonse

Nei, du må selvfølgelig ingen ting :) Meeeen, kommunikasjon er glidemiddel i et godt forhold ;)

Tipper du er sjalu jeg, for inni hodet ditt er denne eksen ei heit reim, og du føler deg litt tjukk etter noe høyt inntak av marsipan i jula *ler*

Annemor!

Haha! Jeg liker ikke marsipan, men det kan være all julematen som gjør det ja! ;p

Jaja, jeg får kanskje spørre han om "hvorfor" det er såååå mye kontakt selvom det jo ser ut som de fleste her i tråden synes det er helt normalt. :D Jeg foreslår en perm der alle beskjeder går inn i på mandagen så han får med seg alt så slipper den heite reima å sende så mye sms. hahahahha! Altså, gud..om hun begynner å stikke innom annenhver dag så får jeg mark. :P

Evt kan jeg jo få min x til å sende meg masse masse sms'er i et par uker så kan vi jo se hva han sier. hehe. Neida.

GAAAAH!

Jo, det holder i massevis! Sånn egentlig.

Det er mange gleder med de bonusbarna, men jaggu er det slitsomt med en bonusxkone! haha. ;p Jeg overlever. Jeg får bare bli ei reim sjæl. haha. Jeg aner ikke engang hvordan dama ser ut!!!

Du må google kjerringa!!

Og for alt du vet så er du finere reim enn henne. Antageligvis!!

Så ingen sorger på forskudd er du snill, og hei....han vil ha deg, så hvordan hun ser ut burde ikke bety noe.

Men nå lurer jeg jo litt....om du syns hun er mindre reim enn deg, vil du fremdeles irritere deg over mengden kontakt??

Herregud jeg må legge meg.....lol

Gjest Sekretøsa

Vi hadde 50/50 i godt over 1 år, snakket ikke sammen av den grunn. Men så er jeg ikke den rette til å skulle si hva som er normalt, da jeg har barn med den mest idiotiske mannen som klarte å bli satt til denne jord.

Jeg ringte han vel her for, skal vi se, hmm....5 uker siden? Kanskje? For å spørre om jeg kunne levere ungen 3 timer før, siden jeg tross alt skulle på et møte.

Før det hadde jeg ikke snakket med han (Snakket, i tale, that is) på 2 år....

JA! Jeg kommer til å ergre meg over at jeg synes hun virker helt hjelpesløs og at det da må gå ann å gi alle beskjeder på en gang, og ikke mase om hvordan ungene har det 3 ganger daglig. (ok, jeg tar i litt nå)

Pluss at alt kan endres til hennes "fortjeneste" og at han "står på pinne" for henne enda. Tripper rundt som om han har glass under føttene slik at henne ikke skal slå seg helt vrang, og det er hans ord..ikke mine..om hvordan forhold de hadde når de var gift også.

Så ja, hun kan være do-draugen og jeg en victoria secrets engel, og alikevel ville det ergre meg. Jeg har googla dama. Ikke noe kom opp!! Annet enn at hun fortsatt har hans etternavn!! GAAAH! Hahahahah!

Annonse

Har hun et kontrollbehov? Eller i det hele tatt et liv utenom ungene?

Jeg er så barnslig anlagt at jeg ringer eksen når arvingen er der. Noen ganger bare for at jeg vet det irriterer dama hans. Min "venninne".

"Keep your friends close but your enemies closer".

Vi snakker sammen hver dag vi! Stort sett flere ganger pr. dag også. Vi er begge veldig opptatt av sønnen vår, hva han har gjort den dagen og skal neste osv. osv.

Vi er hjemme hos hverandre på besøk ihvertfall 1 gang i uken og vi.

• 3 uker senere...

Gud så glad jeg er for at du ikke er hans x-kone Twintipp! :) Fra spøk til revolver, noen andre som vil gi sine two cents her?

Aner ikke om dama har noe kontrollbehov..jeg veit bare at han må gjøre som henne sier hele tida ellers gjør hun alt såå jævlig vanskelig.

vi sender en melding eller to vær 14 dag omtrent også snakker vi 2 minutter i døra ved levering vær 14 dag, der vi forteller det viktigste.

men så har ikke vi 50/50 heller.

og jeg tror livet for alle hadde blitt vanskeligere med tlfsamtaller 1 gang om dagen.

hva snakker dem om hele tiden?

Les siste innlegget ditt en gang til og svar på nytt- har eksen hans et kontrollbehov? :P Haha... Stinker, jeg trur du er litt sjalu. Snakk med mannen om det hvis det fortsetter å kværne i huet! Hvis ikke sprekker du en dag! :P

Jada, jeg er nok litt sjalu. Synes det er litt vanskelig å forholde seg til x-koner. Koner, det er liksom sååå mye mer seriøst enn et par x'er her og der. For min del da.

Veit ikke om hun har et kontrollbehov eller om hun bare liker få ting på sin måte.

Sprekker som trollet! haha.

frøken: Aner ærlig talt ikke.. . jeg går unna når hun ringer eller sender sms. Føler at jeg blir "nysgjerrig" om jeg henger rundt når han snakker med henne. Stort sett er det beskjeder, hun skal snakke med unga eller trenger å bytte barnedager. Jeg blir gaaal. Dessuten er jeg vant med samme opplegg som dere har. Det er en melding før samværshelg og 2 minutter i døra. Hun her vil helst fortelle han alt som skjer i livet hennes ved henting/levering osv...

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...