Gå til innhold

Flere som gruer seg til å begynne på jobb/skole igjen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har permisjon frem til april.. da begynner jeg på jobb igjen.. men jeg kunne gjerne tenkt meg å vært hjemme litt lenger.. Gutten min er ikke mer enn 10 mnd gammel når jeg begynner på jobb. Føler jeg kommer til å gå glipp av så mye :( noen som har tatt litt ekstra permisjon fra jobb for å være hjemme lenger med ungen? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg begynner på jobb igjen i februar, og da er småen bare 8 mnd. Har 100 % lønn. Eg gruer meg sånn.. føler også det er alt for tidlig, og att eg går glipp av mye da. Får vondt i magen bare ved tanken på å dra fra lille gullet mitt. Pappan skal jo være hjemme med han i 10 uker da, men likevel. Er ikke klar i det hele tatt. Skulle gjerne hatt litt ekstra permisjon for å være hjemme med han. Men tror ikke det går pga økonomien.

Men.. får vi ikke barnehageplass fra april, så må vi gjerne det uansett. Da må vi jo bare få det til å gå rundt på ett vis.å bli hjemme med han. syns og det er tidlig å begynne i barnehage før han er 1 år...:s

Skal ikke være lett alltid, er også mamma for første gang..:) Håper ting bedrer seg når man først er komt seg ut og igang..:)

Skrevet

Jepp! Og snuppa mi er nå straks 12mnd. Er ikke klar i det heletatt, selv om hun skal være hos bestemora si noen dager i uken. Skulle så gjerne vært hjemme minst et halvt år ekstra, men MÅ bil ferdig med skolen snart..

Skrevet

Jenta mi er født i mai, og siden jeg skal gå på skole så har jeg noen måneder ekstra fri;) Om jeg ikke tar meg en liten jobb da, noe jeg sikkert må.

Men gruer meg masse til hun skal i barnehage! Kan nesten ikke beskrives.. Gruer meg så mye at jeg vurderer å ta et år til hjemme, rett og slett fullføre et år på skolen med nettstudier. Så vet ikke riktig hva jeg skal ta meg til nå:/

Skrevet

Vi er flere i samme båt. Min permisjon er slutt i midten av januar men jeg tar noe ulønnet permisjon i tillegg. Har heldigvis mulighet til det selv om det nok vil merkes økonomisk. Vil ikke ha min lille i barnehage før han går på beina sine selv.

Skrevet

JA!

Jeg aner virkelig ikke hvordan vi skal få dagene til å gå sammen. Skulle ønske jeg kunne være hjemme med snuppa uten at det påvirket økonomien. Men jeg tror jo også det blir godt for snuppa med nye lekekamerater i bhg da. Det er jo sunt for store og små, bare vemodig...

Skrevet
Gleder meg litt til å begynne på jobb igjen, jeg. Begynner 50 % (jobber 2-3 dager uka) fra mars av, da er snuppen 8,5 mnd. Da tar pappan og jeg permisjon annen hver dag ut juni, så ferie frem til barnehagestart i august. da får jeg både i "pose og sekk". tar jok og arbeider litt redusert fra høsten av, så det blir mindre stress ved levering og henting i barnehagen, og litt kortere dager for barna.
Skrevet

Jeg gleder meg til å begynne å jobbe. Skal starte etter påske. Da er snuppa 10 mnd. Da er det tid for pappapermisjon. Gruer meg ikke i det hele tatt. Ok...så får kanskje ikke jeg se hennes første steg eller andre store begivenhetere først, men pappa'n har da også gått glipp av litt mens jeg har vært hjemme. Han gleder seg kjempemye til å være sammen med mini hele dagen. Snuppa mi er verdens beste, men det skal bli herlig å gjenoppta livet utenfor husets fire vegger :)

Skrevet

JA! Jeg har tatt et år ulønnet permisjon for å være sammen med gutten min! Jobber selv på bhg og ser at unger har fint lite der å gjøre før de er et par år. Overfyllte småbarnsavd med støy og lite tid til ro og kos, hver dag fulle dager er ikke godt for ungene!!!

Jeg tar ekstra vakter på eldresenter for å ha litt inntekt, for vi har slettes ikke god økonomi. Men er villig til å offre mye for å unngå bhg til minsten på en stund enda. Det er prioriterting. Ikke har vi nytt hus, bil, merkeklær, sydenturer osv,osv... Tida når der er små går så altfor fort, plutselig er de store. Det er nå vi legger grunnlaget!

Det er jo en mellomting mellom å være fullt på jobb og fulltid hjemme.

Men det er ikke enkelt, for samfunnet regner med og verdsetter full bhg og full jobb. Ønsker du noe annet for deg og dine blir du sett litt ned på. Så man må ha tro på seg selv og at man gjør det man har tro på.

Lykke til!:-)

Mamma for 4.gang:-)

Skrevet

Jeg grugleder meg til å starte igjen, men skal jobbe redusert for å slippe den berømte tidsklemma.Har du råd til dette, kan du jo vurdere dette en periode?

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...