morromor Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Hei, jeg har ei nydelig og rolig datter på 14 måneder, hun har altid sovet i min seng. Og er selvfølgelig veldig fornøyd med det. Nå er jeg gravid på ny og lurer på om jeg skal venne henne til og sove på eget rom, hun får rommet mitt så flytter jeg inn på et annet rom tenkte jeg, så blir det ikke så mye forandring. Det blir jo litt mye med en baby + min datter + meg i samme seng.. Men da lurer jeg på; Hvor lenge samsov dere? Hvordan gjorde dere det når småen skulle sove på eget rom? Fikk barnet deres ny seng eller beholdt det deres seng? Hadde dere høy seng eller madrass på gulvet? Lurer på om jeg skal legge madrassen på gulvet og ta bort ramma, for hun klatrer ned men klarer ikke klatre opp i senga igjen. Men kanskje litt drøyt og la en ettåring ha ei stor dobbeltseng?. Sprinkelseng er desverre uaktuelt. for seint for det nå føler jeg. Det hadde vert flott om noen hadde noen gode tips her.
81-Mamma<3<3 Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Vet ikke om jeg har noe godt svar på sp ditt.. Men jeg samsover endel med mi datter. Hun er vanskelig å få til å sove, og jeg sover faktisk best når hun ligger atme meg Men hun falt utav senga vår en gang når hun var ganske liten, så etter det tok vi av ramma på senga, og nå ligger hele familien på 3 på en dobbelmadrass på gulvet Veldig koselig Hvis det er plass kan du jo ha dobbelmadrassen på gulvet, og en egen madrass til datteren din på gulvet siden av dobbelmadrassen... Eller legge bare hennes madrass på gulvet frem til hun er stor nok til å klare å klatre oppi senga igjen! det er ikke sikkert det er så lenge til det! Vi har foresten ei sprinkelseng kjøpt på IKEA. Det kan man ta av ene sida, slik at det blir ei "vanlig" seng. Kanskje den er lavere enn andre senger? Litt usikker.
morromor Skrevet 9. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2011 Takk for svar (: Kanskje lurt det med en ekstra madrass vedsiden av.. Vil jo ikke at gullet mitt skal føle segt tilsidesatt når den lille kommer.. for han\hun kommer jo også til og sove i senga det første året. hm, vanskelig dette, men jeg skal nok finne en måte så alle blir fornøyde <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå