Ikkesåallerværst Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Var det sånn for hver eneste tann..?? Vi tørner snart. Våkner ca åtte ganger mellom 23.00-6.00. Tyr til slutt til paracet, men vil bruke minst mulig (vil ikke gi hver natt i to uker, for det er så lenge det varer for hver tannpulje). Nytter ikke smøre gommene heller..
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Ikke det svaret du vil ha, men ja. Hver eneste en! Og tro meg, 8 ganger er ikke mye... Her begynner det med litt ekstra urolige netter, noen slike du beskriver med en 7-8-9-10 oppvåkninger med litt sutring og gråting. Så litt løs mage. Etter en 3-4 slike netter setter det inn med ful styrke hvor det gjerne er litt feber, veldig løs mage som aldri holder seg inne i bleien (fullt klesskift 3-4 ganger for dagen) og våken ørten-tusen ganger om natten (minst 20-30), hvor hun kan hyle lettere hysterisk i opp til 2-3 timer på det verste selv med paracet innabords og mengder med trøst fra oss. Det hjelper litt å ta henne opp i vår seng, men hun sover elendig der også. Så, etter 1-4 slike netter og dager med diare, sikling og sutring, stopper det. Da kommer som regel tannen helt igjennom etter 0-2 dager etter siste ille natten. Nå er alle fortennene opp, alle 1 års jekslene og 1 hjørnetann. Kjenner jeg gruegleder meg til de te siste hjørnetennene. Skal bli godt å få dem opp og bli ferdig med dette helv*** tannstyret (ikke minst for hennes del), men gruer meg til når det står på. Vi har 3 barn fra før, men aldri vært i nærheten av noe slikt som dette før. Føler vesla er litt ekstrem når det kommer til å bli plaget av tenner :-(
Ikkesåallerværst Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2011 Ai ai.. Det hørtes ille ut for liten og store.. Må arrestere deg, åtte ganger er mye, men i forhold til dere så er det jo peanøtter! . Hjelper å ta han opp i senga, ja, men mye våken likevel. Heldigvis skriker han ikke lange sekvenser. Nå holder vi på med en fortann og en hjørnetann som skinner gjennom tannkjøttet. Da mangler vi tre hjørnetenner og to fortenner, før vi får glede oss til toårsjeksler.. Vi får bare stålsette oss. Lykke til til dere også
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Her er det bare 8 tenner enda (tror nr. 9, en hjørnetann, er på tur nå), men så langt har det tatt ca. 1 mnd (!) for hver eneste tann. Kan ikke si jeg gleder meg til de siste 12...
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Når det er tenner på gang her så reagerer vesla først med å sikle noe fryktelig, deretter er hun løs i magen sånn omkring 3-4 dager. Hun har også endel oppvåkninger, men de foregår heldigvis før kl 12 (stort sett). Hun får også litt feber, men den ligger stort sett under 38,5. Feberen varer bare 1-2 dager, så hun får litt smertestillende før hun legger seg disse to kveldene. Vi har samme opplegget hver eneste gang hun får tenner (hun har nå fått nr 10), og merker at det er verst med jekslene. De to siste har vært jeksler, og da er hun litt mer sutrete og sover litt dårligere.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 En kollega tipset meg om å bruke flytende paracet rett på gommene. Hell litt på tannbørsten og gni det forsiktig inn. Jeg har ikke prøvd det selv, men hun sa at det funket som fy :-)
EgG Skrevet 9. januar 2011 #7 Skrevet 9. januar 2011 Finnes det flytende paracett til så små? Snuppa mi reagerer også ved tannfrembrudd. Ikke så ille som enkelte her, men... Tar ca 1mnd fra vi merker symptomer til tannen bryter igjennnom. Fra en uke før jul til nå har det kommet 4 tenner på en gang. Jeg sov på rommet til snuppa for denne løpingen frem og tilbake mellom sengene det ble det ikke mye søvn av! Snuppa vår reagerer med å spise dårlig, løs mage, sove dårlig.
knerten09+ knerteline11 Skrevet 9. januar 2011 #8 Skrevet 9. januar 2011 Her har det vært trøbbel ved hver tann ja. Noen har vært verre enn andre da. Første tanna samt hjørnetennen var aller verst. Heldigvis så kom en del av de på rappen nå i høst (4 jeksler og 2 hjørnetenner nesten samtidig). Men har som regel feber, løs mage og sover urolig. Ved første tannfrembrudd våknet han hver 2. time ca i 3 uker. De neste frembruddene så varte det heldigvis ikke like lenge. Og han blir veldig grinete. Her hjelper det noe med dentinox, i alle fall en liten stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå