Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Det virker som det er en del her inne som ikke bor i Norge. Vi snakker en del om et år i utlandet...kanskje dere har lyst til å fortelle litt om hvor dere bor og hvordan det er å ha baby der? Hvordan er det med barnehage for eksempel?
kinaputten Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 hei, jeg bor i syd spania og har bodd her i 8 år, innen det bodde jeg 2 år i danmark (har dansk mann). Trives veldig godt og det er veldig fint å ha baby/barn her. Tenk bare på den kulda vi slipper og alle de lag med klær mini må ha på Spanjoler er som kjent veldig barnevennlige og barn kan være med overalt. Legene og sykehusene er veldig dyktige. gruet meg litt til å føde på et spansk sykehus; tenkte at det sikkert var mye bedre i norge, men ungen skulle jo ut og jeg har ingenting å utsette på fødsels opplevelsen Det finnes engelske barnehager i tillegg til de spanske og man betaler for antall timer/dager man vil ha dem der. Noen barnehager er bedre enn andre, så man forhører seg med venner hvor de hadde barna sine. Noen spanske er nemmelig bare et rom hvor det er masse unger og liten aktivisering, henger nok litt etter der ja..... Ellers finnes det masse gode skoler her, spanske og internasjonale. Selv håper jeg vi vender nesa hjemover innen mini skal i skolen. Savner å være nærmere familien nå som vi har en lille en. Hvor har dere tenkt å reise?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Tja vi er vel ikke helt bestemte enda...men vi har snakket om så langt som de arabiske emirater, hvis man skulle värt så heldig å få jobb da ;-) Og det er jo slett ikke sikkert, der er det jo kamp om plassene... Jeg tenker som så at så lenge mini ikke har begynt på skolen/barnehagen, så kan vi egentlig reise hvor vi vil...og at vi virkelig har mulighet til det nå, ingenting som binder oss til en plass...utenom familie og venner, og det er kanskje det som er skumlest, tanken på å väre alene i det store utland ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå