Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 En av fiskene flyter kun i vannskorpa, noen ganger på siden. Hvis jeg dytter den ned så spretter den bare opp igjen. Virker som den har problemer og snart gir opp. Noen fiskekyndige som har tips om hva jeg kan gjøre for å få fart i den igjen? De to andre gullfiskene har stått ved siden av hverande på bunnen i timesvis, er det slik de formerer seg? Til dere spydige så JA, jeg kan fint lite om gullfisk og det er derfor jeg trenger råd. De har fått mat og bollen er ren. Fiskene er forresten ikke mine, men jeg føler med den ene. Kanskje han er sjalu på de to på bunnen hva vet jeg. Glad for innspill : )
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Er det en gullfisk, eller slørhale, har den spor som en laks, eller har den slør? Gullfisker er MYE mer robuste... At en fisk "flyter" på siden er som regel dessverre et dårlig tegn, det kan tyde på ødelagt svømmeblære, men de kan leve overraskende lenge med dette. - Har fisken hele slør? - Blir den "mobbet" av annen fisk? - Har den prikker eller annet som ikke ser normalt ut i skjellaget? - Hvordan er temperaturen i vannet? - Har du som ikke kan noe om fisk skiftet vann selv uten instruksjoner? - Hvor mye mat har de fått i det siste? (fisk kan dø av for mye mat også!)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Takk for gode svar. Kan ha med for mye mat og temp på vannet ja. Det er jeg som har skiftet på vann i 9mnd snart, men i går så var han i gang med å skifte vann uten at jeg fikk det med meg(han er 15). Fikk bekreftet at det er slørhale, ikke gullfisk.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Jeg kan se på fiskene mine at de er døden nær, de svømmer sakte rundt og virker daffe. Ligger stille, finnene intil kroppen, for så å svømme litt, deretter ligger de stille igjen. Den ene fisken min har mistet et øye, litt morbid. Må vel slutte med akvarium, de dør hele tida der oppi. Og det er ikke nitritt, det har jeg sjekka. De får heller ikke for mye mat, men kanskje litt for ensidig mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå