singingmama Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Hei! Jeg er nyskjerrig på deres assosiasjoner og meninger om navnet Torvald/Thorvald ?!
LilleBitteliten Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Jeg elsker virkelig navnet Torvald. Jeg kunne fint brukt det selv! Mer kult og stilig navn må du lete lenge etter. Det passer til alle. Staut navn på en voksen mann og en ungdom, og utrolig skjønt til en liten gutt :-)
prebs Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Nydelig og staut navn:-) Tenker på Thorvald Helmer i "Et dukkehjem". Ville nok ha skrevet med h, men det er fint uansett.
Tullemortil2 Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Etter å ha smakt litt på det synes jeg faktisk det er ganske kult!
Gjest Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 Torvald er flott! Jeg har ikke kjent mer enn en Torvald, men det var en mann jeg hade meget stor respekt for, både for det han gjorde og det han sto for! Men absolutt uten h!
Suebird Skrevet 2. januar 2011 #7 Skrevet 2. januar 2011 Nei, absolutt ikke fan av det. Har en kompis som har det til mellomnavn, og det blir bare trukket frem for å spøke med det.
Blomstersara Skrevet 3. januar 2011 #9 Skrevet 3. januar 2011 Jeg assosierer det til Thorvald Stoltenberg, og er ikke sikker på om det er positivt eller negativt... Ellers er jeg ikke helt komfortabel med -vald endingen minner meg for mye om vold, siden det betyr det på nynorsk,til at JEG ville brukt navnet... Men egentlig syns jeg det er et stødig norskt navn! Hvis jeg skulle velge th eller uten h, hadde det helt klart blitt uten h!
Castho Skrevet 3. januar 2011 #10 Skrevet 3. januar 2011 I mine ører er det traust og trist. Passer til litt slitene menn over 50, men ikke til en søt baby, ungdom eller ung voksen. Synes det er mindre pent.
sommertiara Skrevet 3. januar 2011 #11 Skrevet 3. januar 2011 koselig, maskulint og ganske så fint. thumbs up!
namedrop85 Skrevet 3. januar 2011 #13 Skrevet 3. januar 2011 Ikke så glad i navn som slutter på -vald. Fine navn i samme sjanger: Torgeir Torgrim Halvard Halvor Torfinn Henrik Haakon Olav
Lykkeligmedbarnimagen Skrevet 3. januar 2011 #14 Skrevet 3. januar 2011 Traust og godt navn, men kunne ikke ha valgt det selv. Kanskje litt for traust.................?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå