3 gleder Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Vi bor på feil side av byen. (asker/bærum og omegn) Her leier vi, og det er for dyrt å kjøpe. 2,5-3 mill for et rekkehus i passe strl. Det er for dyrt for oss. Vi ønsker oss landlige omgivelser, trenger ikke mer enn et nærsenter innen gåavstand, men bydistansen kan ikke være mer enn 30-40 min pga UiO og jobb. Gjerne med mulighet for tog inn til byen. Er ikke kjent andre steder enn her vi bor nå og tar gjerne i mot tips.
ana baroma Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Er ikke kjent rundt jeg heller, men synes Ås og området der virker som et trivelig sted å bo:)
luv2bemammy Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Har akkuratt flyttet til Vestby! Trives godt her;)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Frogner eller Kløfta. Kløfta er litt større og dyrere(tror jeg) men man har da litt fler bhg at velge mellom. Litt mer utvalg av matbutikker. Hadde jeg vært dere så hadde gått på noen visninger på disse to stedene i hvert fall. Og prøvd å få en følelse av hvor dere vil bo. Kanskje noen har andre gode forslag til dere og. Vi var å kikket både på Frogner og Kløfta før vi bestemte oss for hvor vi ville bo. Hvis det blir noen av disse to stedene så har jeg en bhg å rekomendere på hver sted. Begge bhg har det lille ekstra og et supert personale:)
Villa*Novanta Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Vi bor i Ås, nærmere bestemt Kroer.. En hyggelig liten bygd i utkanten av sentrum! Så jeg anbefaler absolutt Ås
-Rime- Skrevet 2. januar 2011 #8 Skrevet 2. januar 2011 Kom til Ski, her er det fint. Flere tog til oslo i timen.
MillaCamilla Skrevet 2. januar 2011 #9 Skrevet 2. januar 2011 Ås, Vestby, Son, Moss. Mitt tog bruker 43 minutter fra Kambo til Oslo S, ergo kortere fra Sonsveien, Vestby og Ås.
Ikkenonick Skrevet 2. januar 2011 #10 Skrevet 2. januar 2011 Nå er spørsmålet egentlig HVA i Oslo dere vil ha 30-40 minutter til. Fra Drammen til Oslo bruker toget 42 minutter (Oslo S, 2 min mindre til Nathionalen) Det gir jo ytterligere litt reisetid til UiO. Lierskogen er et flott område som veldig mange Oslopendlere velger å slå seg ned. Nærhet til butikker både på Lierskogen og på Tranby, i tillegg til Liertoppen. 15 minutter med bil til Sandvika, knappe 30 til Oslo sentrum, 7 minutter til Drammen sentrum. I tillegg bruke rjo toget noe kortere tid. Prisene er heller ikke avskrekkende sammenlignet med Asker og Bærum, men de bærer preg av alle pendlerene som bor der og ligger derfor høyt i pris sammenlignet med tilsvarende områder andre steder i landet. Egge er 5 minutter lenger unna (kanskje ti egentlig), der er det nytt og billig, men mangler butikk i gangavstand. Men man har Lierbyen i kort avstand unna med bil og det samme med Drammen og alt annet av det overnevnte. Strekningen mellom Sylling og Lier er også flott å bo, kanskje litt lite sol, men gunstige priser på bolig. Bakdelen uansett når man flytter ut av Oslo og skal pendle inn er rushtrafikken. Den slipper dere uansett ikke unna. Kan forøvrig også anbefale dere å kikke oppover mot Ringerike. Sollihøgda er fint, og det er også Nes i Hole. Reiseveien er kort også derfra.
Gjest Kira er rød på nesen ♥ Skrevet 2. januar 2011 #11 Skrevet 2. januar 2011 Er enig med "Ikkenonick" her med tanke på områder rundt Drammen. Vi bodde i leilighet i Bærum før, men ønsket oss en enebolig. Noe vi absolutt ikke hadde råd til i Asker, Bærum eller Oslo vest! Så vi utforsket kommunene rundt Drammen, og da spesielt Lier og Røyken. Endte opp i Røyken, hvor vi fikk enebolig på 318 kvm til nesten samme prisen som vår leilighet i Bærum på 52 kvm. Følte først at det var LANGT til Oslo, men så lenge man bor i nærheten av en togstasjon, så er man i sentrum på omkring 40 minutter. I tillegg er Drammen bare noen minutter unna i bil. Her er det også alt man ønsker seg, fra flotte turområder til badestrender. Angerer ikke et sekund på at vi flyttet "ut på landet". Og det morsomme er at nesten alle de som flytter hit nå er fra Asker, Bærum eller Oslo, så tydelig at stedet har gode boligpriser fortsatt i tillegg til å være ganske nært hovedstaden.
lille sprelle Skrevet 3. januar 2011 #12 Skrevet 3. januar 2011 Det viktigste er å finne et sted med gode kommunikasjonsmidler til Oslo. Et alternativ jeg ikke kan se er nevnt her er Oppegår/Kolbotn. På tårnåsen f.eks. går det buss ganske ofte til oslo. Det er også tog ofte i fra de fleste steder i Oppegård kommune. For Ski og Ås tror jeg man må basere seg mye på tog som ikke går like ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå