Gå til innhold

Flere som skal ha ungen sin i bhg når hun/han blir ca 1 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er tidlig jeg altså.. men har intet valg pga økonomi. Lillegutt vil være akkurat 1 år når han begynner, og han må være der 4 dager i uken (fri på onsdager hvis vi får det som vi har tenkt).

JEG GRUER MEG SÅ SYKT!!

Flere som har det slik? Noen med erfaringer om åssen det går?

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Min her må kanskje begynne enda tidligere, siden politikerne i Norge har bestemt at mamma fratas 10 uker permisjon som far skal ha...kunne de ikke fått dem i tillegg??!!!! Så jeg kommer til å finne på noe lurt noe for å väre hjemme litt til, synes det er alt for tidlig!! Men, her bestemmer også ökonomien...desverre...

Skrevet

Håper vi får plass fra 1 år, men antar at vi ikke får plass før til august.. Da vil han være 15 mnd. Jeg ville mye heller hatt plass i barnehagen enn alternativet som er en eller annen midlertidig pass på dagene... Men jeg er enig med at det kommer til å bli tøft å sende han avgårde når den tid kommer... Tenker på det jeg også. Heldigvis skal pappaen være hjemme i 3 mnd først, sånn at jeg blir vant til å være borte fra han i lengre perioder, men samtidig har pass av en jeg stoler 100% på. Det tror jeg vil gjøre noe med modningen av tanken på å sende han ut i "den store verden".

Skal pappaen til din lille ha permisjon før barnehagestart?

Skrevet

Lillegullet skal begynne i barnehage og det er likeså greit. Da får jeg litt tid til å studere og hun får andre impulser og trening i å være venn med andre.

Føler meg litt teit, ser dere sliter med å få permisjonskabalen til å gå opp og kanskje ikke får plass. Jeg er alene, så får plass fra august (med mindre 20 alenemødre søker akkurat samme barnehage), og trenger ikke jobbe før hun er 14 mnd....

Men lykke til dere

Skrevet

Min begynner (forhåpentligvis) når han er 13 mnd..

Det samme gjorde storebror, og det gikk strålende! Han trivdes fra dag 1! :)

Så jeg satser på det går like bra med lillebror :)

Skrevet

Muligens, men jeg har spart, og sparer for harde, livet slik at jeg kan være hjemme frem til høsten (da vil hun være 1 år og 4mnd.).

Hadde bare vikariat da jeg gikk ut i perm. og det gikk selvfølgelig ut da. Skal begynne å søke jobber i februar, men håper vi kan bli hjemme til over sommeren;)

Skrevet

Min er født i slutten av okt, så har vel ikke krav på plass før hun er 22 mndr... Håper på plass fra neste januar, når hun er 14 mndr. Blir en del ubetalt permisjon, men tror vi klarer det økonomisk. Litt egoistisk og da jeg er usikker på om jeg vil tilbake til jobben min, den er så krevende at jeg ikje tror det kan kombineres med små barn (au pair boende på babyrommet går jo ikke...)

Skrevet

Jenta mi er født i slutten av oktober og håper på barnehage fra august. Synes det er for tidlig, men de fleste har det jo bra i barnehagen. Vi håper jobben til far vil la han ta pappa permen spredt 1 til 2 ganger i uken fram til nyttår slik at hun ikke trenger å gå fullt i barnehage. Hvis ikke blir det kanske 80 % på meg. Vi får se.

Skrevet

Jeg må også sende min jente i bhg. Neste uke faktisk. :( Jeg synes det er for tidlig. Men mest for min egen del. Jeg vet at hun kommer til å trives godt med andre barn. Og for min del blir det nok bare 2 dager i uka da, jeg forhandler med arbeidsgiver om å jobbe 60 %

Hun er nå 11 mnd.. Huff og huff.

Men jeg prøver å se det på den positive siden og tenke at hun sannsynligvis vil bli flinkere til å spise selv, at hun nok får motivasjon til å begynne å gå når hun ser andre barn gjør det, også koser jeg meg med å kjøpe litt småtterier som hun "trenger" i bhg. Som feks en Hello Kitty ryggsekk med matchende matboks :P

Skrevet

gamleste jenti mu begynnte da< hun var 8 mnd, stor trivdes fra dag en :)

hadde da 4 dager. da var hun minst i bhg og fikk masse oppmerksomhet fra alle der.

Vil ikke anbefale at barna er der bare 1 eller to dager i uka, da blir det for lenge mellom vær gang og innkjøringa tar altfor lang tid.

Skrevet

dessverre....min lille blir 1 år 25 jan,og begynte i går,han storkoser seg,men har jo bare vært der ca 2 timer i går og i dag,og i morgen må jeg gå litt ifra han,og jeg gruer meg kjempemasse....

Pga økonomi må han begynne nå,vi har strekkt det så langt vi kan,da gubben hadde vikariat og ikke hadde 5 ukers betalt ferie,ellers kunne vi strekkt det litt til.

Men jeg jobber i samme bhg da,så jeg får jo sett han mye:-)

Men det er tøft

Skrevet

gutten min begynner i barnehagen 1.februar.. han er da straks 10mnd!

Skrevet

Vi hadde sønnen vår i barnehage fra han var ti mnd (litt kortere dager). En liten barnehage med bare 3 barn og trygt og godt. Han trivdes utmerket og jeg var ikke så veldig bekymret egentlig. Han elsker å leke og være aktiv, og er veldig sosial, så jeg tror han er et barn som faktisk har det veldig godt i barnehagen. Grunnen til at vi gjorde dette var at jeg ble gravid igjen, og ville (og burde) tilbake i jobb litt før jeg måtte ut i ny permisjon, barn har godt av sosialisering i barnehagen, samt nye tilpassede utfordringer. Det er selvfølgelig alltid noen barn som kanskje har det godt hjemme litt lengre.

Det er alltid litt ekkelt første uka/ukene, men når barnet viser glede ved å gå i barnehagen og glede når de blir hentet, så er alt glemt ;-)

tenk i "gamle dager" hadde mødrene nesten ikke permisjon. Gikk nå greit med oss også ;-D

Skrevet

Vi hadde sønnen vår i barnehage fra han var ti mnd (litt kortere dager). En liten barnehage med bare 3 barn og trygt og godt. Han trivdes utmerket og jeg var ikke så veldig bekymret egentlig. Han elsker å leke og være aktiv, og er veldig sosial, så jeg tror han er et barn som faktisk har det veldig godt i barnehagen. Grunnen til at vi gjorde dette var at jeg ble gravid igjen, og ville (og burde) tilbake i jobb litt før jeg måtte ut i ny permisjon, barn har godt av sosialisering i barnehagen, samt nye tilpassede utfordringer. Det er selvfølgelig alltid noen barn som kanskje har det godt hjemme litt lengre.

Det er alltid litt ekkelt første uka/ukene, men når barnet viser glede ved å gå i barnehagen og glede når de blir hentet, så er alt glemt ;-)

tenk i "gamle dager" hadde mødrene nesten ikke permisjon. Gikk nå greit med oss også ;-D

Skrevet

Min sønn vil være 12 måneder når han begynner i barnehage:) Gruer oss ikke, tror det kommer til å gå helt supert:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...