ungmortil3 Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Jeg koperte like greit inn listen jeg har skrevet jeg . TIL MEG: - Shampoo og balsam - Hårbørste - Tannkrem og tannbørste - Truser - Ankel sokker - Ammeinnlegg - Ammepute? - AmmeBH - Brystvortekrem - A-Derma Exomega - Hårstrikk - Tøfler? - Lebepomade - Vannflaske? - Andre klær TIL TVILLINGENE: - Teppe - Smokk - Løveapotekenes stellesalve - Klorevotter? - Kjøredress - Andre klær ANNET: - Kamera + lader - Mobillader - Helsekort TIL FØDSEL: - Eplemost - Druer - Nesespray
Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥ Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Jeg legger bare til litt småtteri som ikke står på forrige listen: - Bleier (skal bo på sykehushotell) - Bind - Bilsete - Småtteri av klær til mannen: sokkeskift, ekstra t-skjorte, tannbørste - PC (hvis du vil) + lader - Joggis! - Tøfler, lue, ulldress og ullsokker til bebisen (til hjemreise)
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Personlig har jeg ikke helt skjønt det med stress rundt fødebag. Joda, jeg hadde en svær bag klar med førstemann, med alt det jeg fant her på BIM av nyttinge ting man bare måtte ta med. Og over halvparten av det som lå i bagen tok mannen med seg hjem ganske kjapt. De hadde jo alt til babyen på sykehuset (utenom klær), så nok klær pluss noe å reise hjem i til bebisen er jo en nødvendighet. Og jeg angrer på at jeg ikke tok med smokk til mini, det gjør jeg neste gang. TIl meg selv: Mannens svære joggebukser, det var uaktuelt å få på seg noe av mitt eget, mest pga sår etter ks. Topper Morgenkåpe Nok ammebher Purelan salve og ammeinnlegg Vanlige toalettsaker Truser og bind hadde de nok av på sykehuset. Ikke sexy med nettingtruser, men det eneste som funka. Og det er vel en selvfølgelighet å ta med kamera, mobiltlf + lader og helsekortet?? Nå bor jeg bare 5 min fra sykehuset, så det er ingen krise om jeg ikke får med alt. Mannen dro hjem og henta litt klær til bebisen sist, hadde ikke med smått nok. Og så ble jeg en del flere dager enn jeg hadde sett for meg pga det hele endte med haste KS.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 Dopapir hvis du ikke er interessert i å tørke deg med sandpapir. Og en drikkeflaske. Glassene på barsel er så små.
Ikkesåallerværst Skrevet 2. januar 2011 #7 Skrevet 2. januar 2011 Drikke du liker til fødselen (her ble det farris). Nutrilettbarer, hvis du ikke er gangbar, men veldig sulten på natta og skal ligge på et ekstremt travelt sykehus (eks ahus). Håndsprit til å ha ved senga (jeg klarte knapt bevege meg), så minsker sjansen for bakterieinfeksjon via brystvortene. Ville tatt med klær til baby, de vi fikk tilgang på var rølpete, store og det fantes ikke underklær.. Og pappaen bør ta med et t-shirtskift pluss deo. Kan være heftig for pappaene en fødsel
2 prinsesser + liten spire=) Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 2. januar 2011 Tusen takk for flotte svar! Er ikke så hysterisk på fødebagen egentlig, men forrige gang ble det ikke tid til å pakke noen bag da tvillingene kom fem uker for tidlig, og det var så utrolig frustrerende. Uansett hvor nøye jeg forklarte mannen hva han skulle ta med til meg, så tok han feil ting Syns det er greit å få lista det litt opp, for jeg glemmer alltid noe. Så tusen takk for hjelpen! HI
tina 79:) Skrevet 3. januar 2011 #9 Skrevet 3. januar 2011 En løs skjorte eller genser til ømme ammepupper. Sist gang var puppene så vonde at jeg gikk mest med bar overkropp inne på hotellrommet. Denne gangen tar jeg med en løs, tynn bomullsskjorte.
2tettebabyer Skrevet 3. januar 2011 #10 Skrevet 3. januar 2011 store gode kosebukser slippers myykt toalettpapir PARACET ( de har seff det på sykehuset, men etterriene kan være ganske så vonde, og disse sykesøstrene har veeldig mye å gjøre, så jeg synes det var godt å ha sine egne som jeg kunne ta når jeg følte for det :-) intimskum og lange nattbind :-) denne gangen skal jeg ha med egen håndpumpe for å få fortgang på amming, det var så lange køer ved de elektriske sist, også ville ikke gullet suge skikkelig fordi hun var så liten.
Gjest Skrevet 3. januar 2011 #11 Skrevet 3. januar 2011 Hei. Forrige gang hadde jeg med meg mye unyttig, og manglet noe viktig Denne gang tar jeg med dette: 2 gode joggebukser En del gode topper (husker fra sist at det ble en del skift pga svette og melk) Truser Bind Amme-innlegg Amme-BHer Sokker Skift til mannen (sist kastet jeg opp utover hele han under fødselen, ikke morsomt for han å måtte kjøre 40 minutter hjem for skift rett etter fødsel) 2-3 bodyer og sparkebukser Hentesett Kamera Mobillader Toalettsaker
2 prinsesser + liten spire=) Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #12 Skrevet 3. januar 2011 Så mange flotte tips! Er definitivt klar på hva jeg skal ta med denne gangen=) Skal ut og handle inn seinere, så er jeg klar. Blir så utrolig mye deiligere å faktisk få med det JEG vil ha selv! All ære til mannen min som henta så mye til meg forrige gang, men det var jo nesten aldri det jeg skulle ha som sagt ;p HI
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 3. januar 2011 #13 Skrevet 3. januar 2011 Glemte et par viktige ting sist gang. Morgenkåpe Tøfler og PARACET=) Ellers så er jo alt det de sier over greit å ta med. Eller ikke alt kanskje men mye:) Folk har jo forskjellige behov:) Jeg syns det var kjekt å ha med noen egne klær til babyen. Fikk ikke pakkket skikkelig bag sist gang jeg heller, og var ikke sånn superpopulært når mannen kom med t skjorter det stod "barnimagen" på, da jeg allerede hadde født og gikk rundt på barsel med slapsemage hehe
Puppemamma Skrevet 3. januar 2011 #14 Skrevet 3. januar 2011 anbefaler ammesingletter fra HM og pysjbukse jg gikk i det hele tiden på barselavd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå