Milla-Mamma til 3 Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Kva var værst av desse to tingene? Er det uansett pyton når babyen skal ut?
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷXenalita Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Riene var vonde, under pressriene merket jeg ingen smerter, heller ikke når hodet kom ut. Men jeg merket at jeg revnet pittelitt.. nok til å sy ett sting Men det var overhodet ikke like vondt som riene..
magica fra tryll Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 De siste riene fra 7-10 cm åpning synes jeg er absolutt vondest...
Milla-Mamma til 3 Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. januar 2011 Tusen takk for svar! Eg kvir meg mest til utdrivningen... Riene overlever eg på ein måte. Kjekt at det er overkommelig
mor til en stor og liten Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Jeg hadde sterke rier (brakk meg i smerter) de siste 2-3 cm. Da ville jeg dø, og ropte det ut. Men jeg overlevde jo;) Når pressriene startet var jeg smertefri uten noe form for smertelindring. Følte bare litt press i underlivet, men ikke vondt. Veldig press akkurat før hodet kom ut, og jordmor ville jeg skulle kjenne med hånda hvor hodet stanget. Sjura var videt godt ut kan man si! Kjente ikke at jeg revnet når hodet kom ut( - og jeg revnet helt bak). Jeg trodde jeg skulle klare å fø stående eller i andre fancy stillinger, men nei, beste var senga for min del. Fikk slappet godt av den korte stunden mellom de siste riene i åpningsfasen.
Girlygirl83 Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 Man har jo rier under utdrivningen også. Men de kalles pressrier, og føles annerledes enn åpningsriene. De fleste beskriver pressriene som mindre vonde enn åpningsriene. Istedenfor smerte gir de mer følelsen av at man må intenst drite! Men jeg husker jeg syntes det var ganske ubehagelig selvom det ikke var direkte vondt, og jeg kjente godt når hodet stod i åpningen og da jeg mest sannsynlig revnet. Men ingenting i forhold til åpningsriene, er de som er VONDE!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 2. januar 2011 #7 Skrevet 2. januar 2011 Jeg gruet meg også mest til utdrivingen med nr 1, men det var ikke det verste. Åpningsriene er verre... Under utdrivingen hjelper det å presse, så det gjør ikke så vondt. Og selv om det sprenger fælt når hodet står i åpningen, går det fort over og det gjør ikke vondt selv om man revner litt. Og når ungen er ute, er smertene over!
Puppemamma Skrevet 3. januar 2011 #8 Skrevet 3. januar 2011 åpningsrier er mye mye værre enn pressinga. hadde lystgass under åpning, men de slo den av da jg sku begynne å presse. Gled deg til pressrier - da er du ferdig med det værste det sprenger bra når hodet står i åpning, mn dette er langt fra like vondt og den beste følelsen er kanskje å kjenne hodet gli ut og vondtene forsvinner helt før resten av kroppen presses ut på en to tre
**synne** Skrevet 3. januar 2011 #9 Skrevet 3. januar 2011 Jeg merka nesten ingen ting til de første 7 cm. Tror jm tok litt i når hun sjekka åpningen, for etter det gjorde det ganske vondt -men helt overkommelig. Pressriene er fortsatt vonde, men da kan man hjelpe til selv og glemmer litt av det andre vonde.. Sånn har det vært for meg iallefall med andremann. Har ikke hatt smertelindring med mine to første og har ikke tenkt å ha det denne gangen heller -hvis det går som "planlagt". Tror ikke du bryr deg så mye om smertene akkurat når hodet står nesten ute, for du er bare sååååååå klar for å få ut ungen.. hehe... Tar gladelig imot litt vondt når det er så nære, liksom...
Milla-Mamma til 3 Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #10 Skrevet 3. januar 2011 Høyres ut som dei fleste her har positiv erfaring med utdrivningen. Eg forbinde berre fødsel med skriking og juling når babyen skal ut og at det er det værste......
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 3. januar 2011 #11 Skrevet 3. januar 2011 Jeg syns riene var verst. Jeg fikk pressriene på 5 cm som jeg gikk lenge med uten smertestillende så når jeg endelig kunne presse og jobbe med kroppen så var det ikke vondt i det hele tatt.
yeah:) Skrevet 3. januar 2011 #12 Skrevet 3. januar 2011 åpningsriene vr verst. Det var jo bare kjempevondt....mens når jeg hadde pressrier så konne jeg hvertfall gjøre noe for smertene. Jobbe med dem på en måte for å få ut ongen. Mens me riene var det bare å komme seg gjennom dem, for så å vente på neste ri
Puppemamma Skrevet 3. januar 2011 #13 Skrevet 3. januar 2011 På slutten skriker du fordi du tar i, ikke fordi det gjør vondt
Mamma, Jonathan & vesla <3 Skrevet 3. januar 2011 #14 Skrevet 3. januar 2011 Hæ? Jeg synes det var heeelt forferdelig når hodet skulle ut jeg! Resten var vondt men ikke så ille som slutten...
maya80 Skrevet 3. januar 2011 #15 Skrevet 3. januar 2011 Jeg synes det og få ut babyen ikke har vært særlig vondt og pressriene har jeg ikke merket som vonde. eneste jeg husker godt fra første fødsel att det var vondt og få ut hode men dette gikk fort over, grudde meg litt til det når jeg skulle føde 2 mann men da kjente jeg det ikke i det hele tatt. Nå har jeg født 3 ganger og venter min 4 så husker det å presse ut barna att det sprenger og svir litt men ikke noe som er noe vondt, nå har mine barn kommet på 1-2 pressrier også.
lotte-liseliten Skrevet 4. januar 2011 #16 Skrevet 4. januar 2011 Jeg synes også at når babyen kom ut var værst! Siste riene før pressriene var vonde, men det var liksom et sort dypt hull.. Pressriene var vonde, men da hadde de iallfall en hensikt Men når hun kom ut! Jeg hørtes ut som en apekatt som skrek når jeg kjente at jeg revna, og det svei sykt når resten av kroppen kom! Morkaka var også ganske vond.. Etter den smerten der sa jeg " aldri mer" men så m man bare ta det som kommer da! Kjenne litt at man lever
2tettebabyer Skrevet 4. januar 2011 #17 Skrevet 4. januar 2011 jeg skrek i panikk, men egentlig ikke smerte, jeg husker jeg syntes det var døds vondt, men egentlig tror jeg ikke det var det, men bare en merkelig følelse å presse ut for du føler liksom at den kommer ut gjennom både rumpe og vagina, så jeg fikk den følelsen av dette kan da umulig gå.... men det gikk.... nå skal det sies at jeg måtte ha hjelp med tang for hun måtte ut i løpet av max ti min pga hjertelyd, så det tok bare 5 min, så kanskje derfor at jeg følte at det ikke gikk, presset på ren vilje egentlig :-)
Snøfnugg75 Skrevet 4. januar 2011 #18 Skrevet 4. januar 2011 Dei siste opningsriene synest eg var verst, pressriene veit ein har ein ende... Men det er vondt når babyen kronar og hovudet skal ut. Definitivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå