Gå til innhold

Bekkenløsning - syns det har blitt værre etter fødsel. Andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns jeg har fått mye mer vondt i lysken etter fødsel enn rett før fødsel da alt plutselig ble mye bedre.. Er det noen andre som har det slik? Jeg håper virkelig det er et tegn på at det skal bli bedre snart, for nå er jeg sinnsykt lei av å ha så vondt i bein/hofter.

Andre som det har blitt værre for etter fødsel og deretter gått over??

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg hadde ikke noe mer enn vanlig bekkenløsning i svangerskapet, men jeg hadde litt bekkenplager som gjorde at jeg måtte jobbe redusert. Men jeg opplevde å få problemer etter svangerskapet. Jeg merket det først i lyska etter at jeg gikk turer og foran ved symfysen(?). Jeg fikk også problemer med korsryggen (mest muskulært), men etter 3 behandliger hos kiropraktor så var jeg fin. Jeg fikk tilbake mensen etter 4,5 mnd og da forsvant alt! Så det er tydelig at det er hormoner som jobber i kroppen etter fødselen. Gjør knipeøvelser og gå små turer alene! Altså uten tung vogn.. Det var nemlig vogna som ga meg plager med korsryggen.

Skrevet

Jeg hadde også plager med bekkenløsning i svangerskapet. De ble delevis borte rett før fødselen og jeg kjente ikke noe særlig til de rett etter fødselen. Men da det hadde gått 6 uker etter fødsel, da kjente jeg litt smerter igjen. Noen dager var bedre enn andre. Nå er det 5 mnd siden fødsel og jeg merker ingenting. Jeg har vel vært fin i bekkenet i 11/2 mnd tenker jeg. Jeg har ikke gjort noe for å bli kvitt de, bare at det ble mindre turer med barnevogn når kulda og snøen kom, kanskje det er årsaken til bedring...?

Jeg hørte med legen og han sa det var helt normalt og at det ville gå seg til etter hvert.

Lykke til videre!

Skrevet

Jeg hadde rimelig kraftig bl i svangerskapet, begynte til behandling hos fysio bare 13 uker på vei, og endte selvfølgelig opp med krykker på slutten. Gikk ikke til kiropraktor siden det stort sett hjelper mot bekkenlåsning og ikke bekkenløsning.

Etter fødsel ble smertene gradvis borte, men plages fremdeles med noe som kjennes ut som "slark". Nå er det ca 10 uker siden fødsel.

Fysioterapeuten sier jeg må holde ut med det så lenge jeg ammer siden det er hormonelt og disse hormonene produseres så lenge man ammer... Noen dager er det bedre og noen dager verre.. Hadde det samme med eldstejenten. Da gikk det over når hun var en 7-8 mnd, og jeg ser jo nå at det var på det samme tidspunkt som jeg sluttet å amme..

Skrevet

uff høres ikke noe særlig ut med bekkenløsning etter fødsel da....da tenker man liksom at alle plagene skal være over osv...jeg er ikke plaget med bekkenløsningen lengre..forsvant etter etter 4 uker rundt tiden jeg sluttet å amme faktisk så det Nat27 sier stemmer nok her ihvertfall:)

..men jeg var plaget med vond rygg under graviditeten og DET har blitt verre??!!:( sliter med å rette meg opp etter å ha bøyd meg eller sittet en liten stund...blir nok en tur til kiropraktor tror jeg....

Skrevet

var sinnsykt plaget med bl 5 siste mnd av svangerskapet, kunne knapt gaa rett etter foedselen, men saa ga det seg etter en maaneds tid - for saa aa komme tilbake igjen. 6 mnd siden foedsel naa og det er temmelig slarkete i sammenfoeyningene :-) var flink med trening en periode, men her maa det skjerpings till.

hadde stort utbytte av akupuktur foer foedsel, men tror ikke det vil hjelpe naa - kun iherdig trening. Dessverre ... :-)

Skrevet

Ble bedre rett før fødsel og enda litt bedre etter fødsel. Men det har sittet lenge i lysken og har gjørt litt vondt. Når jeg var gravid klarte jeg knapt å gå eller sove og hadde konstante smerter. Etter fødsel var det bare litt ubehagelig mesteparten av tiden. Ingenting å klage over egentlig. Fire måneder etter fødsel begynte det endelig å bli bedre.

Prøv å ta deg noen varme bad for å myke opp. Det var hva funket best når jeg var gravid i hvert fall. Håper dette blir bedre snart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...