Gå til innhold

Fryst melk som er blandet med fruktmos og oppvarmet, spare restene i noen timer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har en del spørsmål ang. oppvarmet morsmelk jeg! :) Ble som vanlig lengre enn jeg hadde tenkt dette men..

Lillegutt har de siste ukene fått litt fruktmos midt på dagen, og en halv porsjon grøt på kvelden, ofte iblandet litt fruktmos. Igår så brukte vi veldig lite fruktmos i grøten, så jeg hadde restene i en via-kopp og satt i kjøleskapet til idag.

Når han skulle få fruktmos idag så varmet jeg mosen litt i microen (første gang jeg gjør det), og da ble den litt varm, så jeg hadde oppi en morsmelk-isbit. Planen var å gi han littegrann av dette, for så å spare restene til grøten om noen timer, men jeg ble litt usikker med tanke på morsmelken som er i..

Kan jeg bruke fruktmosen igjen senere, eller er den bare til å kaste nå? Om den kan brukes, bør den stå i kjøleskapet eller i romtemp.?

Om den står i kjøleskapet så blir det jo mye opp og ned i temperaturen..

Og sånn forresten, når jeg hadde i morsmelk-isbiten så ble plutselig fruktmosen for kald, så da hadde jeg den litt til i microen, og da ble den for varm, trolig over 40 grader. Jeg vet jo at mm ikke bør varmes til over 40 grader, men jeg tenkte at siden det var fruktmosen som var "hovedingrediens" og morsmelken bare et tillegg så gikk det greit, eller..?

Tusen takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...