Gå til innhold

fraværende sykluser.. flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå gått inn i 4 måned uten mensen men har hatt menssmerter i godt over 2 uker nå og av og til murrer det skikkelig. Har ikke hatt menssmerter de andre månedene mensen har vært borte. Noen som har opplevd dette før? Har også vært kvalm i et par dager nå, men man kan vell ikke bli gravid når man ikke har mensen? hadde mensen regelmessig før den forsvant for 3 måneder siden. Er det mensen som er på vei eller tuller bare kroppen med meg enda..?? blir sprø av å vente på den tanta!!

Vil ha 2011 baby <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, det var rart. Har du nettopp sluttet på p-piller eller noe sånt? Da kan det jo gå litt tid til mensen kommer normalt. Eller vet du om du har hatt EL? Jeg hadde to lange sykluser etter pilleslutt og en SA, men nå tror og håper jeg at det har stabilisert seg... Hvis du har gått 4 måneder uten mensen, så burde legen kunne ta noen tester og prøve å hjelpe...

Vet at man blir gal av å vente på tanta, det er ikke noe gøy :(

Skrevet

Hei snuppi og venta lillegull.

Jeg er i någenlunde samme situasjon som deg. Sluttet på p-piller i juli og hadde to helt normale menstruasjoner etter det. Min siste mens var 10.oktober, og den har ennå ikke dukket opp. Forventer egentlig min tredje menstruasjon nå, og er da hele 57 dager over IKM. Har slitet veldig med kraftige menssmerter litt av og på i løpet av de tre siste mnd. Vært kvalm over lang tid og hadde enormt med utflod. Lillejuleaften fikk jeg komme inn på legevakten og ble utredet. Tok gravitest, blodprøver og innvendig ultralyd. De fant ingenting galt! Jeg satt der i ren frustrasjon og halvveis gråt. Hva er i veien da, tenkte jeg. Legen kunne ikke helt tenke seg til hva det kunne være, annet enn hormonell ubalanse. Men han mente det var veldig rart at ei frisk 20 år gammel jente plutselig mister mensen. Han tilbød seg å ta hormontester og slikt, men akkurat der og da hadde jeg fått nok. Jeg bør vel ta turen til legen til uka for å ta slike hormontester, men jeg kjenner jeg er så lei av gå rundt å lure og ikke minst slite med disse plagene. Puppene var ekstremt ømme her forleden, og det varte i 4-5 dager. Det er mye murringer nederst i magen, og er fortsatt svært kvalm på morgenen.

Det legen også kunne fortelle meg, var at selv om mensen var forsvunnet, så var det mye som tydet på at jeg fortsatt har eggløsninger. Derfor kunne han derfor ikke utelukke graviditet i tidlig stadiet. På ultralyd så kunne han ikke sett egg som akkurat/eller er i ferd med å feste seg. Men slimhinnen tilsa at det var lite sannsynlig for at det kunne være et svangerskap.

Jeg har egentlig gitt opp alt jeg. Nå får bare den dumme tanta dukke opp, eller så får hvertfall disse forferdelige plagene forsvinne hvertfall. :( Jeg er LEI!!

Så når du spør om det er mensen som er på vei hos deg, så har jeg ikke så lyst til å si ja. For jeg har følt at mensen har vært på vei til meg nå i 3 mnd :-/ Håper så inderlig at vi begge får svar!!

Skrevet

takk for et langt innlegg ! ja håper mensen kommer og at det ikke bare er kroppen som er tullete pga hormoner. sluttet med p-piller i juni og har hatt mensen 3 ganger men så forsvant den sporløst.. sitter her enda med menssmerter, skal jeg ta en g-test eller er det bortkastet?

Skrevet

Tenkte jeg kunne si noen ord her jeg også : )

Jeg sluttet også på p-piller i juni. Fikk mens 4.sept, men ikke sett snurten av den siden ;p

Nå er d sånn da at jeg aldri har hatt regelmessig syklus, så alt opp til 5 mnd er heeelt normalt..hihi..

Nå er jeg på 10. dag med masse rare symptomer som jeg ikke før har hatt uten at TR har kommet ganske rett etterpå.

De første av disse dagene følte jeg meg helt merkelig i hele kroppen. Surrete og glad. Smerter i korsryggen. Menssmerter. Oppblåst mage. Lett kvalme. Var jo helt bombesikker på at NÅ - nå kommer mensen... Men neida... Nå di siste dagene er jeg fortsatt øm i korsrygg og smerter/opplåst mage, men føler meg ikke uvel ellers..

Har tenkt mye jeg også på om dette bare er "p-pillenes verk"..

Det beste er vel å ta en test. Da finner man jo ut sikkert om det er/ikke er en liten en som klorer seg fast ;)

Skrevet

Ta en test du snuppi og venta lillegull! :) Jeg skal også ta en test til uka.

Skrevet

ok tror jeg tar en test til uka vist mensen ikke dukker opp :) Måtte vi være gravide hele gjengen !! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...