<3guttemamma<3 Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Snuppen snur seg og makker veldig mye om natten. Jeg har våknet flere ganger av at han ligger helt nede ved fotenden, med dyna i en ball over hodet! Skikkelig skummelt.. Finnes det ikke noe soveposegreier som gjør at han ikke klarer og snu seg eller flytte seg i sengen? Mener på jeg har hørt dette før, men finner ikke noe på nett.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Det finnes poser med seler ja, men jeg foretrekker heller forede poser UTEN seler, som gjør at babyen holder seg god og varm uten dyne, men likevel kan bevege seg fritt rundt i senga. Jeg pleier å pakke et lite teppe rundt henne på vinterstid, over posen, og med lammeskinn i bunn av senga holder hun seg god og varm:) Fåes kjøpt billig og bra på H&M eller Ikea, og en dyrere, varmere variant heter Grobag og kan fås kjøpt i div nettbutikker.
kinaputten Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 anbefaler Grobag http://www.gro.co.uk/ god og varm og finnes i forskjellig tykkhetsgrad alt etter årstiden den skal brukes i
<3guttemamma<3 Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. januar 2011 Har sett på denne grobagen nå, men de sender jo ikke til Norge på gro.co.uk Typisk.. Her til lands er den veldig dyr også. Får ta meg en titt i butikkene i morgen, se om jeg finner noe:) Synes den fra H&M er for tynn jeg..:/
juni2010barn Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Denne bruker vi:) http://www.kortogkos.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=600852&b_kid=600385
kinaputten Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 hva med amazone? de levereer vel til norge?
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 2. januar 2011 #7 Skrevet 2. januar 2011 ikea har mange fine poser til babyer:)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 2. januar 2011 #8 Skrevet 2. januar 2011 syns også ikea har mange fine gode poser. eneste er at jeg syns de kan bli litt kalde nå på vinterstid. vi bruker å ha et tynt ullpledd over posen. funker fint
Trio? Skrevet 2. januar 2011 #9 Skrevet 2. januar 2011 jeg fant en grei en på H&M. Bruker ullpysj på babyen og så har jeg en slik pose utenpå. Bruker ullteppe på babyen men det sparkes av og til av så da må jeg liksom ha den posen på :-)
Sunniva10Jonas12<3 Skrevet 2. januar 2011 #10 Skrevet 2. januar 2011 Vi har brukt pose på jenta vår hele tiden, hun er nå 7,5 mnd. Hun sparket av seg dyner og tepper, og ble kald om natten. Når hun da ble større, etter å ha kunnet rulle seg fra rygg til mage, fant vi hun med ansiktet ned i madrassen, og ansiktet var sprutrødt og veldig varmt!! Dette tok vi ikke sjansen på. Derfor kjøpte vi en pose på babyshop fra Babydan,og vi er veldig fornøyde. Den er med seler, men heller ikke for stram. Hun får lagt seg over på siden, noe hun elsker! Men hun får ikke rullet, noe som igjen førte til at hun roet seg fortere og sovnet enda fortere enn tidligere! Så vi er veldig fornøyd med pose med seler. Posen fra Babydan er rimelig tynn, så jeg bruker dyne over hun, og hun er akkurat passe varm Så se derfor på babyshop sine sider på nett, eller dra til en butikk om du har i nærheten
<3guttemamma<3 Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 2. januar 2011 Mammatilsunniva: Jeg må ha en pose som er så tykk at han ikke får dyna over hodet. Han gjør det stadig vekk:( Senest nå i kveld, uff.. Er litt skeptisk til å bestille fra utlandet også, er så kjipt om jeg tar feil størrelse, jeg har en stor gutt!! Ikke bare bare å returnere og sånt da, jeg er så elendig i engelsk. Har funnet en som kanskje er interessang: http://going.no/asp/webshop_vare.asp?vareID=327&varegruppeID=33&vareundergruppeID=0 Noen som har denne? Gjør vel ikke noe om jeg kjøper en som er litt for lang?
mamme te snart 3 Skrevet 2. januar 2011 #12 Skrevet 2. januar 2011 Eg har kjøpt å brukt dei frå spar kjøp billige og veldi greie:) har hatt dyna oppå heilt te den blir kasta av..
Gjest Skrevet 2. januar 2011 #13 Skrevet 2. januar 2011 Kjøpte min på Bambina.no. En Obaby sovepose, hvit, http://www.bambina.no/?nr=90&idkategori=68&kat_name=Sovepose%20/%20Nattpose Fungerer veldig bra. Den er varm, men ikke for varm, god plass til å bevege seg i og baby liker den. (var rask levering og ikke noe problemer med å bestille fra Bambina)
bitthen Skrevet 2. januar 2011 #14 Skrevet 2. januar 2011 Har også fra spar kjøp, koster ingen ting, 100- 200 kr tror jeg at jeg gav for den
<3guttemamma<3 Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #15 Skrevet 2. januar 2011 Vinterflickan: Har kikket litt på de posene også. Er det fra 6-18 måneder du har? Hvor lang er den posen? Står ikke mål på sidene deres... Heldige dere som kan bruke dyne på babyene deres også, men jeg tørr ikke det lenger.. Han sparker ikke dyna AV seg, men OVER seg:( Føttene blir liggende bare mens dyna er i en ball over hodet.
Gjest Skrevet 2. januar 2011 #16 Skrevet 2. januar 2011 Har fra 6-18 måneder. Litt usikker på hvor lang posen er. Om du vil så kan jeg måle den i morgen? Lillebråk sover i den nå Det som også kan hjelpe er å kjøpe en større dyne. Mi var også fæl til å sparke dyna over hodet, men når hun fikk en større dyne så var det ikke like enkelt. Så nå bruker jeg mest posen for ekstra varme og fordi det virker som hun lettere faller til ro i posen.
Nat27 Skrevet 3. januar 2011 #17 Skrevet 3. januar 2011 Noen som vet hvor en kan få tak i en med armer? det er jo disse små og det å ligge med armene opp over hodet.. Lillegutt her er jo iskald på hendene og oppover armene når han våkner! Lurte på om jeg skulle strikke noe pulsvarmer aktige greier, men jeg er ikke egentlig noen kløpper med pinnene..er nok lettere å finne en løsning som kan kjøpes.. Hva gjør dere andre med armene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå