2harBlitt3<3 Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Hvordan oppførte babyen seg de siste dagene før fødsel? Og hva slags symptomer/tegn hadde dere noen dager før (om dere hadde noen)? Og: Dere som har hatt kontroll til jordmor: Sjekket hun modning etter fullgått 38 uker? Takker for alle svar:D
ei lita tulle født 31.01.11 Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Kan ikkje sei at eg hugsar at babyen oppførte seg noko anderledes...merka ingen ting spesielt (utover alle småvondtane som hadde vore konstante i fleire veker før fødselen) før det starta midt på natta tre dagar over termin. Dvs, eg stod opp for å gå på do, men fekk ikkje tissa, så eg gjekk å la meg igjen og då kom første ria også Jordmor sjekka ikkje modning-visste vel litt om korleis det stod til pga av innlegging i ca veke 33 (forkorta livmorhals) og fare for for tidleg fødsel. Mulig jordmor sjekkar meg på neste kontroll som eg skal ha i veke 37-rett og slett for å vere litt meir forberedt når riene startar. For det KAN gjerne fortelle noko om eg kan vente eit like raskt fødselsforløp denne gongen som sist-og det er jo greitt å vite litt om i forhold til kor lenge vi blir heime og kor tid vi ringer føden (om det skal vere ved første rie eller om eg skal vente litt m.m.). Vi har vertfall snakka om det tidlegare i svangerskapet-så får vi sjå kva som skjer ved neste kontroll.
ei lita tulle født 31.01.11 Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Kan ikkje sei at eg hugsar at babyen oppførte seg noko anderledes...merka ingen ting spesielt (utover alle småvondtane som hadde vore konstante i fleire veker før fødselen) før det starta midt på natta tre dagar over termin. Dvs, eg stod opp for å gå på do, men fekk ikkje tissa, så eg gjekk å la meg igjen og då kom første ria også Jordmor sjekka ikkje modning-visste vel litt om korleis det stod til pga av innlegging i ca veke 33 (forkorta livmorhals) og fare for for tidleg fødsel. Mulig jordmor sjekkar meg på neste kontroll som eg skal ha i veke 37-rett og slett for å vere litt meir forberedt når riene startar. For det KAN gjerne fortelle noko om eg kan vente eit like raskt fødselsforløp denne gongen som sist-og det er jo greitt å vite litt om i forhold til kor lenge vi blir heime og kor tid vi ringer føden (om det skal vere ved første rie eller om eg skal vente litt m.m.). Vi har vertfall snakka om det tidlegare i svangerskapet-så får vi sjå kva som skjer ved neste kontroll.
ungmortil3 Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Her var lillegutt så rolig at jeg nesten var redd noe var gått galt. Var til CTG ettermiddagen før fødselen startet, da ble åpningen sjekket - den var allerede på 2cm. Fikk beskjed om at fødselen mest sannsynlig ville starte innen 2 døgn. Morningen etter 07.00 (eksakt) våknet jeg av at vannet hadde gått/gikk. Å nei - jordmor sjekket aldri åpningen på kontroll etter fullgåtte 38, men er veldig mulig noen gjør det .
2harBlitt3<3 Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2011 Ok, takk for svar:) Det er vel bare å vente å se, men haaaater at jeg ikke har noe peiling på når han kommer:-S Er en liten kontrollfrik selv da vettu:P Er 38 +1 i dag og føler at det ikke er så lenge til, men det kan jo å bare være ønsketenkning;)
Lukkelukken og bebibror Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 Husker ikke helt med førstemann, men nå med andremann var han veldig rolig den siste uka før fødsel. Dagen før han ble født på natta, hadde jeg kynnere hele dagen i gjennom, og de var vonde og regelmessige. Jordmor sjekket ikke meg om jeg var moden
Lemonia Skrevet 2. januar 2011 #7 Skrevet 2. januar 2011 Ingen endring i fosteraktivitet, kjente heller ingen andre tegn på at fødselen var i gang. Ble sjekket og var vel knapt moden tre dager før fødselen startet (en uke før termin).
lille_spira Skrevet 2. januar 2011 #8 Skrevet 2. januar 2011 Merka heller ingenting på babyen første gangen Men hadde kvalme et par dager før, slimproppen ( var bare blankt slim ) kom også noen dager før og løs mage. Ellers hadde jeg superenergi den dagen fødselen startet, den startet om natta. Før jeg la meg fikk jeg også veldig vondt i korsryggen, kjempeondt. Tenker i ettertid at det kunne vært rier, siden de første riene mine kun var i ryggen J
2tettebabyer Skrevet 2. januar 2011 #9 Skrevet 2. januar 2011 kan ikke huske at jeg merket noe spesiell forandring, men det var veldig stille inni magen på slutten, men det var av andre grunner tror jeg... jordmor sjekket ikke åpning, men hun kunne sikkert ha gjort det om jeg ba om det.... men følte ikke det var nødvendig... det var først på overtidskontrollen på sykehuset at noen sjekket meg og strippet meg...
kidos! Skrevet 2. januar 2011 #10 Skrevet 2. januar 2011 Kan ikke huske at jeg merket annet enn at jeg hadde relativt løs mage og var på do mange ganger den dagen det startet, i motsetning til kanskkje hver andre, tredje dag tidligere i sv.skap. Kan ikke huske noe spes med fosteraktivitet, men vet det er vanlig at de roer seg veldig på slutten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå