Belissimo-venter-veldig Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Foreløpig bare modningsrier på tredje døgnet som kommer med alt fra 5 -11 minutters mellomrom. De varer i ca 70 sekunder og er ikke så kjempevonde. Men jeg merker at jeg takler smerten dårlig og bare ønsker at den skal gå vekk. Får lyst til å flykte fra den. Bokstavelig talt reise meg opp og gå fra hele smerten..... Vet at den samme følelsen kommer når de ekte riene kommer bare at alt er MYE verre da.... Hvordan kan jeg mentalt overbevise meg selv om at modningsrier og ekte rier er noe positivt som vil ta slutt snart og føre til noe godt? Klarer ikke fokusere på "fordelene" ved riene og ser ikke det positive. Hjelper ikke å tenke at det er "bare noen dager til". Selv to timer til føles som alt for lenge.....
magica fra tryll Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Tror kanskje det er lettere å få til det du spør om vha riktig pust. Dyp pust ned i magen. Tenk at for hver utpust blir kroppen mer avspent. Avslappet kjeve og hender hjelper også til å slappe av i bekkenbunnen, som igjen gjør at den får jobbet mer ifred med å åpne seg...Sitt eller ligg i en god stilling og prøv å bare være og følge pusten inn og ut av kroppen..
ede Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Jeg brukte klokka og mannen min hjalp meg å telle ned. Sjelden varte de maseriene mer enn 1min. Og det gav seg litt på 40 sek. De vonde riene varte ca 90 og da gav mannen beskjed hver 20sek. Motiverte meg selv ved å si høyt hvor mye som var igjen... Kom igjen, snart halvveis... Osv.
lotte-liseliten Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Jeg tenker litt som deg HI, og trenger visualisering tror jeg! Forrige gang skjønte jeg ikke helt smertene, jeg synes jeg var flink til å puste og akseptere smertene, men jeg skjønte ikke før helt på slutten hva som egentlig skjedde m kroppen min; babyen skulle ut! Så denne gangen har jeg googlet litt illustrasjoner av selve fødselsforløpet og lest om stillinger og bevegelser som hjelper med og åpne. Jeg håper dette motiverer meg under fødselen til å arbeide mer sammen med smertene! Forrige gang tror jeg at jeg ubevisst motarbeidet riene ved å ligge på rygg osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå