Moonfreckle Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Det er tid for min 2. ultralyd, en såkalt organrettet ultralyd. Dette er noe jeg fikk tilbud om fordi jeg har født et barn tidligere, med alvorlig hjertefeil. Men jeg er ikke bekymret i det hele tatt, jeg er bare kjempespent!! Blir det gutt eller jente? Siden jeg har fått 3 gutter fra før, er det ekstra stas om det blir jente denne gangen og mye tyder på det, både 'magefølelsen' og den beryktede ringtesten. Men imorgen får jeg vite helt sikkert og det er så SPENNENDE!!
Kjærlighet <3 Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Hei! Skjønner du er spent ja :-) Lykke til! Vi skal på ultralyd den 4. jan. Er i uke 12. Skal på st.olav og avd for fosterdiagnostikk. Vi har også fått ett barn med alvorlig hjertefeil tidligre. (HVHS), desverre mistet vi jenta vår når hun var 14 dager Så godt at du ikke er bekymret! Jeg gruer masse.. Men skal bli godt å få det overstått. Vi skal også tilbake på ny UL der rundt uke 20 slik vi var i forrige svangerskap.
monixxa Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Lykke til begge to! Håper UL gir dere de svarene dere helst håper på. Krysser iallefall fingrene for dere begge to! :-D Ha en nyyydelig søndag videre!
Moonfreckle Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. januar 2011 Merkelig ting å si kanskje men jeg ble nesten litt GLAD av å se at datteren deres hadde samme hjertefeil som min sønn hadde... :S HVHS. Forferdelig trist at vi ikke fikk beholde dem, selvsagt! Min sønn ble 6 dager gammel. (det var i 2004) Jeg var på tidlig ultralyd i uke 13/14, for å måle nakkefolden med tanke Downs syndrom. Det var mest fordi det er rutine for gamle damer som meg (jeg er 38), men hun kikket også ekstra nøye på hjertet, så jeg er på en måte blitt beroliget en gang allerede. Lykke til på ultralyden, det går sikekrt helt fint! Heldigvis er det ingenting som tilsier at vi har større sjans for samme feil en gang til, men vi har såklart opplevd at det ER mulig.... <3
Kjærlighet <3 Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Så trist at du også mistet gutten... Skjønner hva du mener med "glad" .. Det er godt å "treffe" andre som har opplevd noe lignende. Og HVHS er jo ikke den aller mest vanlige hjertefeilen heller. Er rundt 12 i året fikk vi beskjed om på Riksen når vi var der med datteren vår. Det er nakkofolden som skal måles hos oss også på tirsdag. Den kan også indikere hjertefeil. Jeg er 29 (om noen få dager) så det er ikke alderen min som tilsier at jeg får den testen. Men det at vi har fått ett barn med hjertefeil. Trodde det var vanlig? Husker fra forrige gang at jeg på UL nr 2 var mye mer rolig. Da hadde vi jo allerede vært på en ultralydd på st.olav og hjertet var sjekket og nakkefolden målt og at så bra ut. Så det var beroligende. Må få høre hvordan det går med deg i morgen! Spennende om det blir jente eller gutt ja Det gleder jeg meg til å få vite også, men må vel smøre meg med litt mer tålmodighet noen uker til. Vi har jo fått to jenter og to gutter, men mistet jo den ene jenta.Så de to yngste vi har har hjemme er gutter og eldste jente. Skal oppdatere når vi kommer tilbake fra Trondheim på onsdagen, vi blir en ekstra natt for å ta det litt med ro :-)
Moonfreckle Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 3. januar 2011 Hei igjen. Jeg har ikke fått høre noe om dette med at nakkefolden også kan indikere hjertefeil.. Og det enda jeg maste veldig i forkant, fordi jeg mente jeg hadde fått 'feil' tilbud, i forhold til hva jeg var ute etter. Ultralyden idag viste forøvrig et velutviklet hjerte, med alle fire kamre inntakt. Videre så alt annet bra ut, men tror du den lille krabaten ville vise oss kjønnet sitt??? Nei da, ingen sjanse, enda legen tok seg goood tid til å lete etter akkurat det. Så nå setter jeg min lit til at vi ser det på den ordinære ultralyden som jeg har fått time til i neste uke. Om 3 uker skal jeg på enda en, hvis jeg ønsker, så jeg har ihvertfall to sjanser til for å få vite kjønnet. Er ikke det at det er så farlig hva det blir, men jeg har bare så inmari lyst å vite det denne gangen!
helene0: jan09+jun11 Skrevet 3. januar 2011 #8 Skrevet 3. januar 2011 Så godt å "høre" at alt var bra Lette etter en liten oppdatering nå
Kjærlighet <3 Skrevet 5. januar 2011 #9 Skrevet 5. januar 2011 Så bra at alt så bra ut! :-) Herlig ! :-) (så ikke at du hadde oppdatert før nå...) Jeg var på ultralyd i går og enn så lenge ser alt bra ut hos oss også :-) Men det e jo vanskelig å se selve hjertet så tidlig som nu (12 uke) Så vi skal tilbake på organ ul, men hovedvekt på hjertet 1. mars. Føler meg litt lettere etter denne ultralyden :-)
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 5. januar 2011 #10 Skrevet 5. januar 2011 Heisann! jeg har også et hjertebarn. Han har litt forskjellige feil, og har hatt 2 store operasjoner. er veldig spent på den lille i magen nå... Regner med jeg også får en ekstra UL på grunn av dette? Jeg er nå i uke 15, og nærmer meg ordinær UL *gleder meg*
Moonfreckle Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 6. januar 2011 Hei! Du får helt sikkert også tilbud om en organrettet ultralyd! Men mulig du må be om det? Tror ikke det går automatikk i det alltid. Jeg fikk tilbudet først etter at jeg klaget på det opprinnelige tilbudet jeg fikk (som egentlig bare var for kromosomavvik). Lykke til til deg også!
Moonfreckle Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #12 Skrevet 13. januar 2011 Oj! Det blir visst en gutt!!!! 4 på rad, gitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå