Pregno Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Noen som kan fortelle om hvordan utdannelsen er å hvor du tok utdannelsen, pris? Oppgaver, lønn og arbeidstid.
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Jeg tar tannhelsesekretær som voksenopplæring gjennom rkk, som står for Rogaland kurs og kompetansesenter. Jeg har grunnkurs helse og sosialfag, og trenger dermed bare de 2 siste årene på vgs utdanningen. Jeg slapp det ene faget, tror fullt kurs det ene året kostet i underkant av 20 000kr. Så må du ha bøker utenom. Jeg skal begynne på siste året over nyttår, og tror det kommer til å koste i underkant av 30 000kr. + bøker. Da har jeg gått 1-2 kvelder i uka over 1 1/2 år når jeg er ferdig, men med lange ferier. Andre året blir det og noen uker ut i praksis. Har ikke begynt å jobbe enda, men oppgavene varierer. Noen tannleger vil at du helst bare rengjør utstyret, mens andre vil ha hjelp til sug og slik i munnen. Arbeidstiden er som regel i 7.30 - 8.00 tiden til 15.00 - 16.00 tiden. Noen klinikker kan ha arbeidstid utover dette også, kommer an på om det er offentlig eller privat. Lønnen starter på 279 200kr med autorisasjon. Her er en link du kan se på som jeg fant. http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/tannhelsesekretaer
Pregno Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2011 Så flott, takk for informasjon! Jeg er hjelpepleier, så da har har jeg helse og sosial fra før. Ser jeg må ta helseservicefag vg2, men trenger man ta allmennfagene når man har jobbet noen år i helsevesenet? Finner ikke så mange steder her i Oslo som tilbyr denne utdanningen. Men ser at NKI har den, så da blir det nettstudier ser det ut som.
moota m storebror&lillebror Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Allmenn er jeg ikke sikker på, jeg har både fagbrev og studiekompetanse så jeg har ikke tenkt på det i det hele tatt. NKI har mye mer lekser og oppgaver enn jeg har hatt gjennom rkk. Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt til voksen opplæring eller sendt en mail. Det kan være de vet om noe som du ikke vet. Det var de som satte meg i gang med dette når jeg tok kontakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå