snuppaimagen Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Er d vondt å få epidural egentlig? Jeg har kjempe sprøyte skrekk, men har egentlig lyst på epidural under fødsel, men er så redd for at den skal gjøre kjempe vondt :S
Trollmor til 2 Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Nei, den er ikke kjempevond. Jeg var livredd for å få epidural under forrige fødsel, men måtte til slutt ha det. Det jeg husker av den er at det var veldig vanskelig å slappe av når jeg kjente sprøyta mot ryggen. Du kan jo få noen til å sette en kald, spiss ting mot ryggen din. Da vil du få en følelse av hvordan det kjennes ut. Når sprøyta først har penetrert huden, kjenner du bare et press. Det gjør ikke vondt lenger da. Ikke som jeg husker ihvertfall =) Jeg var også veldig redd da de skulle ta den ut igjen, men jeg kjente ingenting til det. I forhold til hvor vondt man har gjennom mange timer med fødsel, så er ikke epiduralen vond i det hele tatt. Ihvertfall i mine øyne. Men det er helt sikkert individuelle oppfatninger rundt det, som med alt annet =)
snuppaimagen Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2011 godt å høre at d ikke er så vondt som jeg har trodd
magica fra tryll Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 Jeg merket ikke at de satte den...Etterpå kunne jeg hatt kaffeslabberas;)-ganske merkelig følelse egentlig...
Girlygirl83 Skrevet 2. januar 2011 #7 Skrevet 2. januar 2011 Jeg fikk det ikke sist fødsel, men jeg ønsket det. De kunne satt sprøyten i øynene på meg om det så var det som skulle til for å få vekk riesmertene!!! Tror akkurat den sprøyten er det siste du bryr deg om, om fødselssmertene er så sterke at du ønsker den.
*Nøtta* Skrevet 2. januar 2011 #8 Skrevet 2. januar 2011 Ingenting å bekymre seg for om du spør meg. Var også veldig nervøs for den ,siden jeg hadde hørt at den var så vond der bak,men kjente absolutt ingenting av at de stakk den inn. det verste var faktisk når legen trykte der bak for å finne ut hvor han skulle sette den. ;-p Og etterpå---oooo...herlig! Jeg ringte min mamma etter 26 timer med rier og strålte i telefonen. Hun ler enda når hun tenker på hvor lykkelig jeg var midt i fødselen. :)
Ella78 m/ A&M Skrevet 2. januar 2011 #9 Skrevet 2. januar 2011 Er det ikke deilig å bli beroliget?! :-) Jeg husker også at det ikke gjorde det minste vondt... Kommer absolutt til å gå for epidural også denne gangen, om jeg får muligheten. Lykke til med fødselen!
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 2. januar 2011 #10 Skrevet 2. januar 2011 Var så opptatt av å måtte sitte rolig under en pressrie så jeg kjente ingenting
Oktobergutt2010:) Skrevet 2. januar 2011 #11 Skrevet 2. januar 2011 Jeg bestemte meg på forhånd å ikke få Epidural under min fødsel da også jeg har veldig sprøyteskrekk. Siden jeg fikk en infeksjon like før fødselen startet ble det mange sprøyter som jeg måtte ta, og da nektet jeg på fler. Jeg holdte det hele veien, og brukte ikke epidural, lystgass eller annen smertelindring, verken før eller under. Det gikk veldig bra, men det gjorde nok 20 ganger vondere enn det ville gjort å bare tatt den sprøyta! ;-) En ting å tenke på er ikke hvorvidt den gjør vondt eller ikke, men du kan risikere å miste riene dine, den lammer deg såpass mye at du ikke kjenner at du skal presse. Men det veit du nok :-)
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 2. januar 2011 #12 Skrevet 2. januar 2011 Riene var så vonde at jeg ikke kjente noe som helst;)))
2tettebabyer Skrevet 2. januar 2011 #13 Skrevet 2. januar 2011 kjente ingenting :-) utfordringen var å ligge heeelt i ro under en ri, men hentet frem alt av superklrefter og vilje, og akkurat den rien og stikket kjente jeg knapt for var så fokusert på å ligge heelt stille :-) hehe det som gjør meg rolig med at jeg skal gjennom en ny fødsel er at jeg vet jeg har muligheten for epidural :-) eneste som er litt ekkelt er at du klør masse, og når du klør deg så kjenner du ingenting.. hehe sprøtt :-) jeg ble totalbedøvet av epiduralen da, fikk beskjed om at legen traff utrolig godt :-)
gutteklubben grei Skrevet 2. januar 2011 #14 Skrevet 2. januar 2011 Epidural er virkelig Guds gave til kvinnen!! Du får først en liten bedøvelsessprøyte og så setter de selve epiduralen. Det er absolutt ikke vondt og etterpå kan du kose deg, slappe av og nyte det som skjer på en helt annen måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå