Gå til innhold

Vondt i hoftene om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 35 og må sove på siden. Men nå gjør det vondt i hoftene å ligge sånn - noen tips? I natt sto jeg opp og satte meg i stress-lessen isteden, det funket forsåvidt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på samme måte, er i uke 33 jeg da. Jeg har ikke veldig mange tips, annet enn at det hjelper å bytte side. I hvert fall for meg, da...

Lykke til videre! Ikke sååå lenge igjen nå...

Skrevet

Legg en stor pute mellom beina, slik at du klarer å holde hoftene åpne. Hvis du sliter veldig kan det være en ide å bruke ammeputa til dette, slik som vi bekkenslitere gjør ;) Ammeputa kan du også dandere slik at du kan sitte halvveis i senga, for å få litt variasjon.

Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde det slik i forrige svangerskap og har fått det igjen nå i uke 25. Fant ingenting som hjalp forrige svangerskap annet enn Paracet, men jeg vil jo ikke ta det hver kveld..

Pute mellom bena hjelper på bekkenet som jeg også sliter med, men ikke disse trykksmertene i hoftene.

Vil anbefale deg å oppsøke manuellterapeut eller naprapat og forsøke å behandle muskulaturen i området, siden det er muskler og sener i hoften som gjør vondt hos meg, og behandling hjalp ihvertfall tidligere i svangerskapet. Må prøve det igjen nå til uka..

Skrevet

anbefaler sterkt manuell terapaut. sleit med begge sider av hofta i flere uker, èn gang hos manuellterapaut der han knadde på siden av magen og fiksa litt så gikk det over..herlig.

Skrevet

Jeg er i uke 28 og har slitt med det her noen uker ja..

Har heller ikke visst hvordan jeg skal få bukt med det her. hjelper å snu seg litt, men så er det i gang på den andre siden.. så det blir ikke så mye god søvn om dagen. Tenkte jeg skulle ringe fysioterapeuten min imorgen å høre om han vil behandle muskelaturen rundt der noe..

Skrevet

Er også i uke 35. Har det på akkurat samme måten. Bruker også å sove i stress-lessen. Funker bare med ca 3 timer i sengen. Da får jeg skikkelig vondt inni hoftene til tross for puter å silkelaken. Sover som regel godt i stolen da heldigvis:)

Anbefaler deg å prøve akupunktur. Tar d 1x pr.uke hos jordmor og det bruker å funke i ca 5 dager.

Lykke til:)

Skrevet

Jeg er i uke 32 og har ingen bekkenplager foreløpig, men får vondt i hoftene når jeg ligger på siden (og jeg ligger jo bare på siden).. Men etter at jeg kjøpte en stor hotellpute på Obs - og har den mellom bena - er det ikke noe problem. Den er 70 * 100 cm og rekker hele veien ned - veldig fornøyd med det.

Det blir ganske fullt i senga, for jeg har en pute ekstra i tillegg (vanlig str) som jeg har armene rundt (litt sliten i skuldrene også av all liggingen på siden) - men det også funker. Håper det virker like bra i tiden fremover :)

Lykke til med nattesøvnen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...