bitthen Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Hva gjør jeg med det da? Han skal bare ha frukt i grøten, moser for det meste eple, banan og svisker. Så hender det jeg blander i fruktglass. Men blir ikke det mye sukker da? Han vil nesten ikke se på middagsglassene en gang, hverken fra Hipp eller Nestlè. Han tar kanskje et par biter, men så må jeg bare gi fruktglass for at han skal gidde. Gir alltid litt grønnsaker til middag før han får fruktglass for å prøve å venne han til, men det fuker heller dårlig. Han er snart 7 mnd...
Rødhette <309+<312 Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Her spiste mini aldri barneglassene, vi prøvde utallige typer før vi ga opp. Han spiste kanskje 2 skjeer også ville han ikke ha mer. Har du prøvd hjemmelaget mat til han? Mini har aldri vært noe glad i middag når han var mindre, og spiste sin første hjemmelagde middag når han var 11mnd. Du trenger ikke å stresse med middagen, det kommer når det kommer. Du kan prøve og mose advokado og banan sammen, det var veldig populært her, og advokado er kjempe sunt :-)
bitthen Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2011 Avokado og banan ja, det var ikke dumt, har mosa avokado og prøvd å gi han, men ikke med banan. Det skal vi prøve Har litt hjemmelaget middag og i frysen, må prøve på det
FruFrydmedtotette Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Her i huset nekta mini plent å spise både hipp og nestlé sine glass,men småfolk sine går greit. Mors lapskaus er favoritten,men også Pasta Bolognese som er i plastbeger 2 pk og heter For folk i farta. Har desverre bare funnet disse på en meny butikk,og når jeg dro tilbake i romjula for å kjøpe mer var de seff utsolgt. Synes personlig småfolk maten er mye bedre,man ser liksom at det er en most middag. Og lukter mat av det også. Verdt et forsøk:)
LittLykkelig Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Min ville heller ikke ha middagsglass, kun grøt og frukt. Han brakk seg bare av nestle. Jeg prøvde et hipp middagsglass en gang vi var på ikea. Vet ikke om det var pga at vi var på cafe eller at det var hipp, men det gikk ned på høykant. Han syntes det var SÅ spennende. Etterpå har alt gått ned, til og med nestle.. Så kanskje du kan prøve å presentere det for han ute av huset i en ny setting? Her måtte han tydeligvis bare få smaken for det, så nå liker han det meste..
2010 Mammaen Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 Det er jo som flere sier ingen krise at han ikke vil ha middag...Det går seg nok til etterhvert :-) Men noen ting går det jo an å prøve likevel. Har du prøvd de små glassene til Nestle med grønnsakspure? Den smaker ganske søtt, så kanskje det minner litt om frukt? Også på konsistens? Kan jo også prøve å bare mose gulrot og gi han for den er jo også ganske søt på smaken. Hipp har et par glass med grøt med grønnsaker i. De har vært veldig populær her i huset. De kan kanskje prøves ut? Da er det jo noe kjent med grøten og noe nytt med grønnsakene. Kanskje det kan funke som en myk intro? Spiser han grøt uten frukt i?
bitthen Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 2. januar 2011 Har prøvd i annen setting også, men dengang ei. Han kan ete et halvt glass med grønnsakspurè, grøt med grønnsaker i var absolutt ingen suksess, hehe Han eter ikke grøt med mindre det er frukt i - en god del frukt, hehe... Godt å høre at det ikke er så farlig egentlig, har stressa litt med det. Men jeg får jo bare fortsette å la han smake. Jeg har selvsagt ørtogførti middagsglass jeg har hamstret på Kiwi
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 2. januar 2011 #8 Skrevet 2. januar 2011 Jeg vil foreslå most gulrot hvis han er glad i søtt. Lag et fat med litt most gulrot, litt most avokado/banan og litt most potet, så gir du han litt forskjellig hele tiden. Forsøk hver dag, ikke gi opp. Hvis han er vil ha mer smak, så tilsett litt krydder eller urter i potetmosen. Guttungen her spiser kun naturell grøt, men han får 1/2 fruktmos glass/beger etter grøten. Det har hendt han har mistet interessen når 2/3 av grøten er spist opp. Da gir jeg han skjeer med fruktmos sånn annenhvergang, slik at jeg får lurt i han resten av grøten og han får desserten sin som han liker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå