Gå til innhold

Hvor lenge skal man gå sånn og hoste, da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynner å bli langtekkelig. Jeg har hatt et litt rart "sykdomsforløp", har ikke vært syk, akkurat, det er bare en forkjølelse jeg visst aldri blir kvitt.

Det begynte med en vanlig forkjølelse i slutten av oktober, som endte i hoste og så bare ble til en utrolig irriterende "frog in my throat" som gjorde at jeg måtte kremte hele tiden. Etter to uker med denne kremtingen, gikk jeg til lege. Hun ga meg en steroid-spray til nesen som skulle helbrede en evt. inflammasjon bak i halsen.

En måned holdt jeg på med det, uten at det hjalp, og så begynte jeg å hoste igjen. Kremtingen er vel borte nå, eller, den er blitt til hosting. Jeg gikk til legen igjen, og nå har jeg fått en astma "inhaler" (norsk ord?)

Den hjelper også lite.

Så nå har jeg hostet og kremtet og hostet igjen i to måneder.

Høres det ut som en vanlig forkjølelse som bare skal jobbe seg ut av kroppen, eller er det noe annet på gang?

Skulle gjerne prøvd antibiotika, siden flere venner av meg har fått det mot hosting i vinter og blitt bra med det samme. Men min lege har ikke nevnt det.

Skrevet

Har lege tatt en crp for å se etter infeksjon da?

For jeg gikk med hoste i noen uker før jul og pang en kveld hoppet den over til lungebettennelse fra helvete.

Så har nå lært å ta en irriterende hoste alvorlig.

Skrevet

Det kan også være en atypisk lungebetennelse, men tror det da er mer vanlig med hosting og dårlig allmenntilstand enn kremting? Jeg har antageligvis det (venter på prøvesvar), og har skjønt at denne sykdommen kan ha ulike forløp.

Skrevet

Jeg fikk også et "hostevirus" ell hva jeg skal kalle det her forrige vinter som har kommet tilbake nå. Jeg fikk en hostesaft på resept av min lege som minnet meg noe om tuxi (lakrissmak) men den hjalp meg.

En annen ting som også kan hjelpe hvis man har tørr luft inne er rett å slett å sette en kjele med vann oppå peisen/ovnen.

Skrevet

Slik var jeg da jeg utviklet allergi mot katt. Etter ett år med hosting, kom jeg på at det muligens var katten jeg var allergisk mot, tok test som bekreftet det.

Skrevet

Jeg satte en panne med vann oppå radiatoren for litt over en uke siden, og etter det har jeg fått sove hele natten, i hvert fall. Før det holdt jeg både meg selv og mannen våkne halve natten i ukesvis.

Skrevet

Neii!! Jeg kan ikke ha katteallergi!

Hmmm. Vi har en katt som sover sammen med oss. Det har jeg aldri hatt før. Hun har bodd hos oss i litt over ett år. Er det mulig?

Skrevet

Jeg hoster.....

Skrevet

Vi hadde katt i flere år før jeg ble allergisk. Prøv med allergimedisin og fjern i hvertfall katten fra senga og se om det hjelper.

Skrevet

Nå har vi et soverom uten dør, men de kattene vi hadde før, var ikke interessert i å sove i sengen, i så fall bare i fotenden. Denne nye vil helst ligge rundt halsen som et skjerf. Sånt kan man sikkert bli allergisk av.

Kanskje jeg skal sove i gjesterommet en stund for å se om det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...