Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja du leste riktig :(

Det står på sidene dems. De har ikke nok donorer,så de returnerer alle nye søknader de får inn nå... :(

Men det kan vel Norge takke seg selv for....Hadde nok ikke hatt det problemet,hvis ikke alle donorer i Norge MÅÅ være åpne(!!!!!) :-/

Så da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre,for å si det sånn.... :-/

Gidder ikke bruke Danmark lenger,pga all reisingen,men blir ikke noe mindre reising,om ikke de tar inn flere....Hmm...tenker fælt jeg nå... :-/

Vi som tenkte vi skulle sende søknad på nyåret... :-/

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142729661-inntaksstopp-p%C3%A5-riksen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for omtanken folkens :) Krysser fingrene her :) XXX

Pickles:

Oki...men det står ikke det på sidene dems! :-/

Det står at alle nye søknader blir returnert. :(

Mulig jeg misforstår det,men da burde de skrive det annerledes spør du meg.

Men da håper jeg for guds skyld du har rett! :)

Skal maile de jeg,så håper jeg at jeg har misforstått. :)

Ja det er kjempefint :)

Godt dere har fått "beina innenfor" :)

Dæven så lang ventetid da!!! :( Herregud.

De sier liksom at man ikke skal fylle 39 det året man søker....men man kan nesten BLI 39 på bare ventetid :-/ :P

Uff,ja får håpe dere slipper vente sååå innmari mye lenger da. Lykke til :)

Takk skal du ha :)

Annonse

Pratet med de i desember, og da sa de at det var minst 1 år ventetid fra da av...så det vil si at det minst blir halvannet år fra vi sendte søknad til vi kommer inn.

Jeg også tolket det som om at ALLE søknader returneres utifra det som står på sidene deres. Får krysse fingrene for at vi tolker den feil da:)

Såpass ja...uff...altfor lenge... :-/

Vi har ikke sendt søknaden enda engang... Det vil si at jeg ihvertfall blir 31 FØR vi får noe som helst forsøk.... :( Hmm....

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har hatt fem forsøk i Danmark,og nå er jeg drittlei av å reise!

Men klart,må jeg reise til et annet sted her i Norge,så må jeg vel det da... :(

Ja du gjorde det ja. Godt det ikke bare er meg... :)

Ja vi får krysse fingrene...skal faktisk sende de mail med en gang jeg! Så får jeg sikkert svar i løpet av uken håper jeg :)

Sakset fra Riksens hjemmeside:

"På grunn av forventet lang ventetid, må avdelingen inntil videre returnere samtlige nye søknader om assistert befruktning med donorsæd.

Ordningen gjelder ikke pasienter som allerede har fått vurdert og innvilget søknad og som står på våre ventelister. Disse pasientene får tilbud om behandling så snart avdelingen har tilgjengelig donor.

Avdelingen vurderer ventetider løpende og skal igjen åpne for inntak av nye pasienter når tilgang på donorsæd muliggjør det."

Jeg tolker også dette som at alle nye søknader om ass befr med donorsæd blir returnert, dessverre :-( Det var virkelig kjipt! Hvordan er det med Ullevål, gjør de dette, eller er det bare Riksen i Oslo? Hva med Porsgrunn?

Og dette er sakset fra svaret jeg fikk,da jeg skrev mail til riksen... :

Hei,

Ja, dessverre, alle søknader som kommer nå etter 1/1, vil bli sendt tilbake, uansett om det er søsken eller første gangs søknader, dette fordi vi rett og slett ikke har donorer å tilby.

Beklager dette

Så da vet dere det... :-/

Uff :(

Da forstod jeg den riktig!

Dessverre..... :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...