Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Lurer selvfølgelig på enda et par ting jeg. Kan man ta smertestillende samme dag som man skal ta ks, tenker da på etter jeg har kommet til sykehuset? Siden jeg sliter så fælt og ikke klarer å legge meg ned på ryggen får jeg lov å ta smertestillende da? Siden jeg mistet 1,5 l med blod under forrige fødsel, får jeg sprøyte mot det nå da? Skulle iallfall få det hvis det ble vaginal men vet ikke hva de gjør når det gjelder ks jeg?
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #2 Skrevet 1. januar 2011 Også bare en ting til Hvis man får ks innvilget pga angst, er det "eget ønske" det kommer til å stå da?
urmoderen *mamma* Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Spørsmål to kan jeg ikke svare på, men du kan IKKE ta egne smertestillende samme dag som keisersnittet.. Det du KAN gjøre, er å be om smertestillende fra sykehuset,/få av dem. De trenger å vite nøyaktig hva du får, siden endel medikamenter får endret virkning om de "blandes". Dette spørsmålet tror jeg du kommer langt med om du spør anestesien på formøtet/innskrivingen. Opplever så langt at sykehuset langt på vei imøtegår mine ønsker, så jeg antar det ordner seg for deg også Skjønner godt at du lurer, leser svarene du får her inne, jeg også.. Er til tider litt i overkant spennende å være førstegangs med keisersnitt.. Vi er flere! Lykke til!
Gjest Mentha♥ er fødeklar!♥ Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Ang sprøyte ved å miste blod vet jeg ikke..Jeg fikk ikke beskjed om noe sånt, men det vil jo ikke si at man ikke får. Hvis du har fått beskjed om at du skal få en sånn sprøyte ved vaginal fødsel så ville jeg i alle fall sagt ifra om det når du kommer til KS. Tror at hvis du får innvilget pga angst så er det eget ønske ja. Men ikke stol 100% på det
ALIICE Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Du får nok smertestillende på sykehuset om du ber om det. Hvis du får innvilget ks pga angst, vil det stå diagnosen "fødselsangst" i papirene dine.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 2. januar 2011 Ja må si fra uansett om blodtapet. Er nervøs for å miste mye blod denne gangen også allikevel om jeg var i super form etter sist fødsel. Tenkte på å få smertestillende av sykehuset når jeg kom dit så jeg får slappet av og faktisk lagt meg ned når den tid kommer. Får spørre på innskrivningen jeg har dagen før
Musemora Skrevet 2. januar 2011 #7 Skrevet 2. januar 2011 På sykehuset jeg jobber, får alle sectiopasienter oxycontin på morgenen. Dette er langtidsvirkende sterke smertestillende son pasienten får 2 ganger om dagen. Dette for å redusere mengden smertestillende som gis intravenøst,. Dette får damene de første dagene etter sectio og dette fungerer veldig bra, vet at det er flere sykehus som har begynt med dette. I tilegg får man paracet 1 g x 4. Er egentlig veldig sjelden man blør noe mer enn 3-400 ml under keisersnitt. I tilfeller der morkaka ligger foran, så de må skjære gjennom den, er de forberedt på større blødning. Men det skal ganske stor blødning til før det blir aktuellt å gi blod feks. Gravide har jo økt blodvolum og er unge og friske, slik at kroppen stort sett ordner opp i dette selv. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå