FruFrydmedtotette Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Minsten er som jeg skriver i overskriften snart 7 mnd å drikker veldig lite (får bare mme nå). Skriver opp hva han får i løpet av en dag så får dere erfarene mammaer ta en titt og gjerne kommentere. Frokost mellom 08-09 grøt av 1,2 dl vann litt fruktmos (fordeler et beger fra hipp i løpet av dagen) tilbyr vann i tutekopp,men den bare tuller han med og biter i. Får i seg lite,om i det hele tatt noe vann. Lunj mellom 12-13 en brødskive uten skorper med feks most banan el leverpostei på,tilbyr mme etter dette. Drikker kanskje 100 ml. Middag mellom 15-15.30 Nesten et fult glass småfolk middag feks mors lapskaus og litt fruktpure. Tilbyr vann her også,men samme tullet som alltid. Kvelds mellom 17.30-18. Grøt av 1,2 dl vann og resten av fruktpuren. Så er det kveldsstell,og han får flaske på senga da drikker han kanskje 120 ml. Også våkner han gjerne i 02-03 tida på natta å drikker ca 200 ml. Må også si at han er en kjempe blid og fornøyd unge,og har matlyst på topp. Er det grunn til bekymring? Han drakk jo seff mye mer når han fikk mindre mat. Håper noen tar seg tid til å svare:)
Tullball Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 Har en på snart 7mnd selv og fikk beskjed på HS at de kun trenger 500ml om dgaen og det er inkl det som er i maten. Høres ut som ungen din f¨år akkurat riktig mengde! Kan jeg spørre når du begynte med brød? Jeg trodde det var litt tidlig å begynne nå så jeg har ikke prøvd. Hvordan gikk du frem?
FruFrydmedtotette Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2011 Så fint da,nå datt det et lass av skuldrene mine:) Jeg begynte med brød for 3 uker siden ca,og han likte det med en gang. Gir bittesmå biter og putter fingeren min i munnen hans etter hver andre tredje bit å sjekker at han ikke har så mye klint oppi ganen og kinnene. Vil anbefale å mose banan med gaffel å ha det på brødet. Banana blir så våt og klissete når den er most,så det trekker fint inn i brødet å gjør det litt lettere oppløslig har jeg inntrykk av. Han får hvertfall ikke så mye "kladder" i munnen av banan har jeg merket. Det blir litt mer gris å servere,men pytt pytt:)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 takk for tips om banan:) Det skal prøves ut! Sønnen min er ikke glad i brødmat i det hele tatt og brekker seg når klumpene kommer min drikker heller ikke mer enn din. Syns nesten din drikker litt mer enn min jeg Han blir tilbudt vann til middag men vil ikke ha... og drikker litt melk til frokost,lunsj og kvelds.
Tullball Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Takk for svar. Da får vi teste brød snart. Vesla har ikke likt banan når vi har most det, men vi kan jo prøve det på brød for å se om det hjelper... Men for å utfylle svaret mitt over: HS sa at de trenger 500ml MME om dagen, men at man skal tilby vann så ofte som mulig. Jeg hart opplevd at det er noen tutekopper som funker bedre enn andre. Min bruker bare den fra tupperware (den trenger man bare bite på tuppen for av det skal komme vann); hun klarer ikke drikke av de andre der du faktisk må suge det ut. Kanskje teste det??
Junigutt 2010 <3 Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 ÅH! TUSEN TAKK TULLBALL!!! No blei æ supergla! Har å slette me det samme som dæ, Rosa. Har vært kjempe bekymra! Det va godt å høre, både at andre har det på samme måte og at de ikke trenger mer enn 500 ml Hurraa! No skal æ sove godt! S
oopsidaisy:-) Skrevet 2. januar 2011 #7 Skrevet 2. januar 2011 jeg er også litt bekymra for om lillemor får i seg nok veske. jeg ammer fortsatt,og har ikke peiling på hva hun får i seg.er nesten håpløst å få i henne noe form for drikke til mat.har prøvd tåteflaske,tutkopp og vanlig glass/kopp. synes hun til tider har litt vel lette bleier,men d varierer litt. følger med endel bekymringer med de små gitt:-)
junimora10 Skrevet 2. januar 2011 #8 Skrevet 2. januar 2011 Hvis babyen har noen godt våte bleier i løpet av døgnet får den nok væske. Enkelt og greit. Forresten så sa min helsesøster at de trenger ca 700 ml inkl væsken de får i maten. Så babyen din får nok væske tilsammen.
Tullball Skrevet 3. januar 2011 #9 Skrevet 3. januar 2011 Jeg fikk vite at de som ammer nesten aldri trenger (altså MÅ ha) ekstra veske. Og er barnet tørst så vil det nok drikke eller? Jeg vil forøvrig, på generellt grunnlag, oppfordre alle til å dobbelsjekke med sin egen HS. Det kan jo være noe med din situasjon som gjør det anderledes... Om du reagerer på at bleiene er lette så spar på de og ta de med på HS så de kan veie de. Da vet du om de er våte nok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå