Gå til innhold

Spm om nattavenning, dagamming, dagslurer (og har noen komentarer til rutinene våres??)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er 6.5mnd

Rutiner er som følger:

08.00: Morsmelk

09.00: Stå opp

10.00: Grøt

11.30: Sove (ca30min)

13.00: Frukt (ca 1/2 glass) og morsmelk

14.30: Sove (ca 30min)

16.00: Middag (ca 2/3 glass) og morsmelk

17.00: Sove (ca 30min)

19.00: Grøt

19.30: Bade

19.45: ca 120ml MME

20.00: Sove

ca 04.00: Morsmelk

1) Har lyst til å slutte med nattmåltidet men er redd for å miste melka på dagtid. Noen råd? Gir nå MME på kvelden så hun skal sove godt (beste rådet jeg noen gang har fått!!) men pumper for å ikke miste melka.

2)Hvis jeg slutter med nattmåltidet, vil hun da våkne tildigere om morgenen? Erfaringer? (tar heller et måltid om natten hvis jeg fortsatt får sove såpass lenge om morgenen...)

3) Noen tips for å få til lengre lurer på dagen og heller kanskje kutte ned til to ganger om dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) Flink du er som gidder å pumpe i tillegg, det gjorde ikke jeg.

Min er snart 8mnd og jeg gir bare pupp morgen og kveld, men syns det er helt ok nå.

Jeg gir også flaske før leggetid, pluss at jeg ammer før JEG legger meg, mellom 23-24. Prøvd det??? kanskje du da slipper å stå opp 04...test det ut!

2) mulig babyen sover like lenge om du prøver å amme før du selv legger deg. Vår våknet en periode 07, men nå er det 09, helt nydelig!

vi putter bare inn smokken og håper på lengre søvn, bruker å fungere.

3)vi vugget og rugget mye i starten da den lille våknet. de våkner jo altid etter 30-40 min. Prøvd å få den til å sove igjen? smokk, rugging, etc?

Eller tåle litt sutring, så kanskje den sovner igjen?

Lykke til!

Skrevet

Forresten, sover ungen på eget rom?

da sluttet nemlig vår å spise på natta...

Skrevet

Takk for svar. Ungen sover ikke på eget rom da hun våkner mange ganger om natta og må ha smokken. (noen tips for å slippe dette? holder på å bli gal...)

1) Vekker du ungen så h*n kan spise før du legger deg da? Jeg tenker at det kanskje at det ikke er så lurt jeg da... I natt sov hun faktisk fra 20.00 til 07.30 uten å få mat. Jeg gav henne smokken en del ganger men hun sovna igjen hver gang... Deilig å slippe amminga; nå er det bare smokkeproblemet som må løses... ;o)

3) Det hender jeg prøver å gi henne smokken igjen og noen ganger sover hun 10min til, men stort sett så er hun lys våken og gliser som bare det når jeg kommer inn på rommet. Veldig tydelig at hun ikke vil sove mer...

Men leste et innlegg her inne at det kunne funke å vekke ungen lett etter 20min (bare så hun så vidt åpner øynene) og at barnet da gikk tilbake til dyp søvn igjen. Skal teste det ut i morgen... Håper det funker.

Skrevet

hei igjen.

du trenger ikke vekke ungen for å gi mat før du legger deg, du bare løfter forsiktig opp og sier stille at nå blir det litt mat.

så ammer du i mørket og den sover nesten mens du gjør det.

etterpå raper du ungen og vugger den litt i søvn, så kan det hende han ikke vil ha smukken engang!

kommer til å funke som prim!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...