Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er stadig inne på 1.trimester og "sniktitter".. (Hender at jeg titter litt på terminklubber også).

Føler meg egentlig litt som en småunge som kikker gjennom nøkkelhullet til storesøster for å se hva De Store gjør ;o) hehe

Blir litt tullete av å denne prøvingen, blir så ivrig og synes det er en evighet mellom el og ikm.

For å ikke snakke om alle de rugemånedene man går..

Var nesten litt godt å få tante rød på besøk slik at jeg fikk tenkt på noe annet ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene, Tieran.... Jeg og sniker på 1.tri og terminklubber. Synes alt går så treigt. Skulle gjerne vært gravid alt, men venter på el nå.. Her kom tr på selveste julaften så da koste jeg meg med litt vin til pinnekjøttet og hadde god samvittighet. Godt å være med familien, for der er det ingen som snakker om babygreier. Min søster og hennes sambo skal begynne prøving nå, men vi snakker bare om det når vi er alene vi to... Blir litt skrullete ja. Prøver å tenke på andre ting, men det ligger liksom i bakhodet hele tiden....

Skrevet

Ja nettopp, ligger i bakhodet hele tiden..

Er jeg ute å leker med barna f.eks. så kommer det fort tanker om at "kanskje jeg ikke kunne ha løpt om jeg hadde vært gravid nå. Kanskje jeg ville blitt kvalm av å huske/disse" osv osv.

Godt det ikke bare er meg som blir smågal av denne ventingen og er inne å titter på "De Store" ;o)

Når forventer du el da?

Etter mine beregninger (vel..babyverden, libresse og mobilen min sine beregninger) så skal jeg ha el den 6. :o)

Skrevet

Vi er flere som blir litt smårar av denne prøvingen, og ventingen!

Trodde først du hoppet over til 1. tri når jeg så overskriften :)

Sto ute å måket snø i går når jeg tenkte- oj kanskje jeg ikke skulle ta så voldsomt i, just in case.....! Ja ja, her er prøvingen med oss gjennom hele dagen...

IKM ca 11. jan her, så på lørdagen blåser jeg av en test tenker jeg! Forrige pp (og første i denne omgang) gikk det mange tester gitt. Så der MÅ jeg roe litt ned. Tar en nå kun fordi vi reiser bort, så da er det greit å vite... (;

Skrevet

Neida, ingen hoppingen over til 1.tri enda i hvert fall :o)

Jeg svidde av ikke mindre enn 3 graviditetstester og én el-test før ikm forrige pp. *himle litt med øynene over meg selv*

Denne gangen skal jeg være flinkere.

Ta el-test nå et par dager bare for å være sikker på at den er der, og så prøve så godt jeg kan med å ikke teste med graviditetstest før ikm når den tid kommer.

Ikke lenge til ikm for deg nå da :o)

Selvom jeg vet at det føles som en mnd i stedet for en drøy uke..

Masse lykke til :o)

Gjest ^Mimsy^
Skrevet

Jeg er bare på 11 DPO og har svidd av 4 gravitester allerede... den første på 9 DPO som det var noe galt med, så tok en til, og deretter hver morra... ;) Har vel nesten gitt opp nå, siden testen var blendahvit i morges, og har allerede begynt å kalkulere på PP 2..

Har bestilt 50 sensitive billigtester fra ebay til neste periode, så da blir det vel 2x om dagen, evig optimist...

En dag kommer de to strekene, da skal vi også over i 1.tri :) :) :)

Skrevet

Venter el her 9. jan, HVIS syklusen er 30 dager som sist pp. Stoler ikke helt på den, for den har svingt mellom 26 og 30 dager annenhver pp siden september. Så her blir det sengekos annenhver dag til jeg får positiv el-test. =) Må jo sikre oss at det går denne mnd. Hvertfall når mannen også er entusiastisk og klar for å bli pappa! Roper et stille HURRA for meg selv... Jeg har brukt laaaang tid på å overbevise ham.

Skrevet

hehe... flere enn meg som har svidd av en haug med tester ja.. begynte testingen 4 dager før ikm (trodde jeg). Trodde jeg hadde ikm mandag 20 des, så tok 1. test torsdagen før. Deretter annenhver dag frem til 22 des. Fortsatt ingen tr lille julaften så stakk på apoteket og kjøpte en cb digital. Klarte ikke å holde meg til over jul, så den ble svidd før alle gjestene kom 23. Negativ den og... tr kom i det siste gjesten hadde gått ut døren her natt til julaften. Kjipt! Tror jeg skal roe meg litt med testingen denne pp...

Heier på oss! Snart er det vår tur å komme i 1.tri og terminklubbene ;)

Skrevet

Hehe, du slo meg i tester da, Mimsy ;o)

Blir jo litt sånn "Hah, jeg skal bli gravid nå likevel, så trenger ikke å spare på testene akkurat".

Evig optimist... til tider ;o)

Så ja..to streker kommer plutselig en dag og da hopper vi over til 1.tri "helt lovlig" ;o)

Lollo;

Hurra for deg som har klart å lure mannen din til å bli prøver :o) hehe

Sukk..oktober-baby hadde vært supert <3

Gjest ^Mimsy^
Skrevet

Haha, Tieran, tanken om at man ikke trenger testene senere er definitivt der :D Vi satser for fullt på oktoberbaby :) :)

Skrevet

Ha ha- er så utrolig bra!! Tenker så likt hele gjengen...!

Når jeg bestiller tester tenker jeg en 2- 3 tester holder, blir jo sikkert uansett gravid snart, så trenger ikke så mange :) (selv om det gikk med 4- 5 tester forrige pp...)

Vi bestemte oss egentlig litt plutselig i slutten av nov at nå var det på tide å begynne å prøve igjen. Sa og at siden vi egentlig har startet noen mnd før vi hadde tenkt skulle vi ta det helt med ro både å lete etter el og andre "hjelpemidler"/ kjerringråd. Ha ha- kunne ikke tatt mer feil! Denne pp drakk jeg rød grapefruktjuice, i tillegg til litt hostesaft et par dager dager rundt el. Ta det med ro ja! Og på boden ligger en pakke med Vitex fra en urtebutikk i Danmark. Var så mye prat her for noen uker siden at den måtte jeg jo bare ha! Har senere kommet frem at den er mer til for de som ikke har syklusen helt på plass, så siden min er som en klokke ligger pakken uåpnet... (;

Skrevet

Haha, den var knall, Lillemor! ;o)

Kjenner meg så utrolig igjen!!

Men for min del ligger det en pakke fra h&m på posten med babyklær..

Ble litt vel ivrig i dagene før jul.. *flau*

Sambo er veldig ivrig på å få baby og holder styr på dagene mine til fingerspissene, men han vil ikke at vi skal ta helt av..

Så nå lurer jeg på om jeg skal smugdrikke litt hostesaft de neste dagene ;o)

DAH = De Anonyme Hostesaftdrikkerene ;D

Skrevet

haha. De Anonyme Hostesaftdrikkerne. den var god!

Hmm, kansje jeg og skal verve meg til denne klubben... har jo 3 forskjellige i kjøleskapet så :P Er det slimløsende da eller? :P Noe spess merke?

Skrevet

Ja, det er de som er slimløsende som visstnok kan hjelpe :o)

Men vet ikke om det er noe spesielt merke det er snakk om..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...