Gå til innhold

kvalm og snart jobb igjen, hjeeelp

Anbefalte innlegg

I dag har jeg vært kvalm og ligget på sofaen hele dagen. Mine to barn har pappen måttet ta seg av. Har aldri vært så kvalm at jeg ikke kunne gå på jobb men dette ser jo ikke lovende ut. Begynner på jobb igjen etter ferien på tirsdag og jeg aner ikke hvordan det kommer til å gå.... Er ikke så kjekt å bli sykemeldt heller, jobber som lærer med litt vanskelige elever som helst trenger stabilitet.... Drikker ingefærte, det hjalp litt, men ikke hjelpt særleg i dag. Spiser knekkebrød uten pålegg, eple og litt mandarin... Må si at jeg syns virkelig synd på meg selv nå, og siden det bare mannen min og en venninne som vet det er det jo ikke så mange å klage til heller.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142728955-kvalm-og-snart-jobb-igjen-hjeeelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du så dårlig så hadde jeg ikke nølt med å be om en sykemelding, svangerskapskvalme er helt jævlig. Jeg blir helt satt ut, klarer ingenting. Skjønner du har tvil ang jobben, og det er jo kjempe bra at du tenker på elevene dine, men jeg synes du skal sette helsa di først med god sammvittighet.

God bedring:-)

huff skjønner hvordan du har det! Slet med hypermesis sist svangerskap og nå har kvalmen kommet igjen:( Synes så synd på datteren min på 2 år som jeg ikke eier energi til å leke med. Er jo sååå kvalm. Det eneste jeg tenker p er hvordan jeg kan dempe kvalmen.

Idag har jeg bare fått i meg 1 glass saft. Sitter nå med 1 glass lyyyys sjokolademelk og tynne flatbrød av alle ting. Prøvde å sove iste når snuppa skulle ha duppen sin, men måtte bare sette meg opp.

Imorgen bærer det tilbake på jobb som førskolelærer, og jeg gruuuer meg sånn. Tenker å prøve noen dager å se hvordan det går, viss ikke tar jeg en tur til legen.

Er heldigvis litt bedre i dag enn i går, har til og med greidd å spise litt middag og leke med ungene en times tid..... Tar meg en tur på jobb i morgen sånn at jeg slipper å forklare om jeg skulle bli dårlig, så får jeg bare se det litt an å ta meg en tur til legen for å få sykemelding om det ikke går. Et stort steg for meg å be om sykemelding men må man så må man...

Annonse

jeg ba om sykemelding, men fikk ikke! Sliter også sinnsykt med kvalme.

Jeg var hos en sånn turnuslege(da fastlegen ikke kunne ta meg imot) og fikk beskjed om at i følge statistikken ville jeg bare bli sykemeldt ut resten av svangerskapet om han ga meg det nå. Da hadde jeg allerede forsøkt å presse meg igjennom en uke med h.... Nå er det tilbake på jobb etter en lang juleferie og jeg gruer meg mer enn noen gang. får vel bare holde ut...

Håper det gir seg for oss alle :)

Jeg har vært kvalm konstant i snart 5 uker! Jobber også som lærer og vet at om jeg ikke kommer på jobb får ikke elevene mine vikar og da sier samvittigheten at jeg må på jobb... Hadde tre dager før jul da det ikke gikk i det hele tatt og jeg måtte holde senga, mannen min lurte på om jeg ikke burde sykemeldes, men vil jo ikke (som flere andre her inne) virke sytete. I dag er det egentlig planleggingsdag, men de siste dagene har kvalmen gått over til murring i magen, ekstrem hodepine og vondt i musklene, så om dette ikke går over må jeg kanskje krype til korset og be om noen dager sykemelding.

Jeg har bestemt meg for at når jeg er ferdig med første trimester skal alle disse dumme plagene bli borte, og det bare to uker igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...