Ayla78 Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Jeg fødteen nydelig lita frøken for 2 uker siden. Er veldig lykkelig, men plager med migrene overdøver lykken noe. Har hatt 5 migrene anfall på 13 dager.. Har hatt migrene før jeg ble gravid, men det er nok sikkert 5 år siden sist jeg hadde anfall og de var ikke i nærheten i styrkeav det jeg har fått nå. Er det flere som har fått migrene etter fødsel ig hvor lenge og mye var du plaget?
Gutt09&Jente11 Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 Ja, jeg var veldig plaget. Det begynte da jeg fikk tilbake mensen, etter det fikk jeg migrene ved hver eggløsning og mensen. Siden det er hormonelt ville det nok hjulpet meg å begynne på minipille igjen slik at jeg slapp mensen, men ville ikke det da vi planla 2 tette. Nå venter jeg nr 2 om en måned, og har dessverre slitt mye med migrene i graviditeten også. Gleder meg til å kunne begynne på cerazette etter fødselen, og til at hormonene stabiliserer seg. Er det noe mønster hos deg? Ønsker deg uansett god bedring, håper det blir mindre fremover!
orkidee* Skrevet 1. januar 2011 #3 Skrevet 1. januar 2011 Da jeg gikk gravid med nr1, var jeg nogenlunde heldig med migrene anfallene under sv.skapet, men 3-4 timer etter at jenta var født kom migrene faen tilbake for full styrke! Hadde anfall 3-5 dager pr uke... Etter ett år med amming var det full utprøving med piller og annen behandling. (var like ille hele det året) Noe hjalp i korte perioder annet i litt lengere perioder. 10,5år etter nr1 kom barn nr2. og jeg har stortsett hatt like mye migrene i alle disse årene, men man lærer å leve med de.. Nå går jeg her med tredje ungen i magen, og for å ikke bli så mye dårlig i sv.skapet så har jeg nå gått på "catapresan 25mikrog" (1 morgen og 1 kveld) siden uke 14 (tror jeg) det har hatt god effekt for meg iallefall.. Og jeg har prøvd MYE!! Siden de er trygge å gå på under sv.skapet så kan man helt sikkert bruke de når man ammer også! Håper du bir bra fort! God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå