Gå til innhold

Mye vann i kroppen?

Anbefalte innlegg

Gjest SweetMommy <3
Skrevet

Jeg har kjempe mye vann i kroppen spesiellt i beinene mine og igår å idag har jeg rett og slett vondt bare jeg tar på de pga alt vannet.

Er det farligt å ha for mye vann i kroppen? jeg har termin om 36 dager og jeg skjønner ikke hvordan jeg ska klare å gå sånn som dette til termin.

Det er veldigt vondt.

noen som vet om dette er normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter og med det de dagene jeg ikke har vært flink å bruke støtte strømper :)

Hadde samme problem når jeg gikk gravid med første og. Er visst helt normalt. Meeen kan i noen tilfeller være et tegn (sammen med høy Bt og proteiner i urin) på svangerskapsforgiftning.

Støttestrømper hjelper veldig :) Og å sitte med beina høyt :)

Jeg har 35 dager til termin :)

Gjest SweetMommy <3
Skrevet

Jeg får ringe legen min på mandag og ta en urinprøve bare da.

Det er sikkert ikke svangerskapsforgiftning, men det er greit å få en sjekk.

Takk for svar, og lykke til videre i svangerskapet=)

Skrevet

Jeg sliter med vann i hendene/ fingrene og knoklene i hendene.. Klarer så vidt å knytte neven, helt ekkelt. Har ikke typisk pølsefingre, men får ikke på meg en eneste ring lenger :s

Skrevet

Jeg har også hatt masse vann i kroppen i hele 3. trimester. Jeg har konstant hevelse, spesielt i legger, ankler og føtter, men også stive fingre. Skoene mine er det lenge siden jeg har fått på meg... Ikke så mye å gjøre med - det er vanlig, og går heldigvis vekk igjen:) Det du kan gjøre for å hjelpe på er å drikke mye vann (!!!), være i bevegelse for økt sirkulasjon, bruke støttestrømper, ikke spise for mye salt mat, sitte med beina høyt når du har mulighet til det. Ellers bare vente til fødselen er over, og vannet forsvinner:)

Skrevet

fotmassasje et kvarter hver kveld av gubben gjør underverker :-) forrige gang hadde jeg masse vann, men det forsvant mer eller mindre etter at han begynte med massasje, denne gangen startet han tidligere og jeg har ikke hatt noe vann. er nå i uke 36 .-)

Skrevet

Fikk kjempemye vann i bena (kroppen) like før jul, det var virkelig ille... Begynte å bruke støttestrømper og det fungerte veldig bra. Men et enda bedre tips er å kutte ut salt så godt det lar seg gjøre. Selv har jeg vært syk hele julen og kun klart å spise frukt og "ren" mat, og vips der var alt vannet borte. Så å holde seg unna salt og søtt - som begge binder væske- er nok det aller beste. Og det er verdt det av mange andre årsaker også! Lykke til :-)

Gjest SweetMommy <3
Skrevet

takk for svar=) da kan jeg sette opp massasje tid var kveld=) he he

så ska jeg prøve kutte søtt og salt så mye det går og håpe det blir bedre.=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...