Gå til innhold

Ville du ha fortalt på jobben at du er gravid i uke 7?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal fortelle det på fellesmøte på jobb når jeg begynner på tirsdag. Da er jeg bare 6+6 på vei.

Hva ville du ha gjort? Hvorfor, hvorfor ikke??

Jeg tenker å fortelle det siden jeg har mistet før i uke 13. Hvis jeg forteller det tidlig så skjønner de hvorfor jeg er grønn i ansiktet og litt slappere enn vanlig. Kanskje jeg unngår endel overtidsarbeid også. (Vi har stort trykk).

Samt skulle jeg være så uheldig å miste, så skjønner de hvorfor jeg er lei meg.

Hva er hovedgrunnene til å holde hemmelig en tid?

Fortsetter under...

Jeg er omtrent like langt som deg og jobber på sykehjem.

men jeg kommer ikke til å fortelle det på en stund ennå,pga har ingen plager foreløpig,og greier nok å jobbe vanlig en god stund til før tilrettelegging :)

jeg er førstegangs,og føler ikke at dem skal få vite noe,verken kollegaer eller andre :)

Det kan jo gå galt også (noe jeg tenker på hele tida) og orker ikke den sympatien altså.

Derfor har vi også holdt hemmelig at vi har prøvd i 3,5 år før vi endelig fikk positiv test.

Så om jeg greier å holde det skjult helt til magen kommer skikkelig,så skal det være vår hemmelighet:)

Men - du burde fortelle det om du føler du må tilrettelegges i jobben din,lyst til å fortelle det eller at du føler du kanskje trenger å fortelle det tidlig,det er opp til hver enkelt:)

Hvis du behøver litt tilrettelegging så kan det være greitt å si det.. Vanskelig å si ettersom jeg ikke vet hva du jobber med, men jeg som jobba i bhg fortalte det ganske tidlig forrige gang ettersom jeg var sykt sliten og bekkenløsninga hadde slått inn... Da fikk sjefen vite det og de på avdelinga :) resten av arbeidsflokken måtte vente litt før jeg sa det.. :)

Jeg fortalte det til sjefen nå i uke 10 :)

Jeg stresser ikke med å vente 3 mnd med å fortelle- da til de som står meg rimelig nær og som vil merke det om det ikke skulle gå bra.

Synes og det har litt å si hvilket forhold du har til de du jobber med. Hvis du synes det er helt ok, og greit at de vet det- så hvorfor ikke :)

Når jeg blir gravid etterhvert tror jeg nok de på jobben får vite det før jeg er 3 mnd på vei. Har ikke så veldig mange kollegaer, og jeg synes det er helt greit at de vet det før en er på den sikre siden. De ville nok uansett få vite det om jeg hadde mistet.

Men håper å holde på hemmeligheten en stund hvertfall!

Jeg fortalte det til leder i uke 8 pga jeg ble delvis sykmeldt med kvalme, og jeg ville være åpen til henne om hvorfor jeg var borte. Fortalte det også til min nærmeste kollega.

Jeg ønsker ikke å fortelle det til de andre på jobb, fordi jeg fortsatt er i den "usikre" perioden før 12 uker. Ønsker ikke at de skal vite at jeg har vært gravid dersom det ikke skulle gå bra. Hvis de hadde visst om spontanaborten jeg hadde i høst, ville de jo hele tiden gått og speidet på magen min for å se om jeg var gravid igjen.

Men nå gleder jeg meg masse til å fortelle det!! Og mest av alt gleder jeg meg til å fortelle jenta mi at hun skal bli storesøster!!

De fant det ut av seg selv da jeg var 8 uker, ikke lett å skjule når man må springe å kaste opp flere ganger i løpet av dagen....Men jeg hadde ikke noe mål å skjule det noe særlig heller, om ting hadde gått galt (er 33 uker nå) kunne de like gjerne vite hvorfor jeg var knust. Skjønner egentlig ikke hvorfor man skal skjule det de første 12 ukene, jeg hadde gått inn i dyp sorg om noe hadde skjedd, hadde nok fått mer forståelse fra folk om de viste hvorfor enn om jeg plutselig bare forandret meg "uten grunn",var kjemperedd de første ukene, og folk tok brått mer hensyn når de fikk vite jeg var gravid.

Annonse

Synes det er helt greit å fortelle dersom det føles rett for deg. Jeg har fortalt det begge gangene ganske tidlig, nettopp pga formen. Følte det ble så feil å juge og si at det var noe annet, for så å komme senere å si at jeg var gravid. Alle merka jo på meg at jeg var dårlig, og en periode var jeg også sykemeldt. Så hvis du har lyst så synes jeg du skal fortelle det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...