Gå til innhold

Blødninger etter utskrapning...

Barbarella og froskebarna

Anbefalte innlegg

...hva er vanlig? Tidligere har jeg blødd mye, som en normal mens, etter utskrapning. Denne gangen har jeg blødd utrolig lite, har bare trengt truseinnlegg. Nå blør jeg plutselig litt mer, med friskt blod. Er dette normalt, eller kan det være et tegn på at ikke alt er ute? Er så redd for en langvarig prosess med påfølgende utskrapning. Ønsker virkelig bare å bli ferdig med denne dritten nå slik at vi kan se fremover og fokusere på nye forsøk.

Håper på svar!

Og tusen takk for at dere er på dette forumet, jeg setter utrolig stor pris på å høre fra andre som dessverre er i samme situasjon...

Fortsetter under...

Ja, det er godt å ha et slikt forum!

Jeg har bare hatt en utskrapning, da blødde jeg litt noen dager, men husker ikke om det slik som du beskriver det. Ville tro at alt var ute siden du har vært til utskrapning - men ville jo gått til gynekologen for en sjekk om det ikke slutter ila kort tid.

Har som lioness her også blødd lite etter utskrapning, men det varte lenge. Mener og huske at jeg blødde i 10-11 dager, veldig sparsomt. Men jeg fikk litt feber og smerter i livmoren på dag 5-6 i blødningene, og det sto faktisk fast en liten bit i livmorhalsen. Den hindret blodet i og komme ut, og etter dette så blødde jeg litt mer, til det sluttet ved dag 11 eller noe. Fikk også antibiotika da, pga at de var redd for infeksjon.

Så om du føler deg i fin fysisk form, og du ikke blør veldig mye, så tror jeg det er normalt. Men jeg tok kontakt med sykehuset når jeg lurte på noe, og det hjalp å bli beroliget med at det meste var normalt. For kroppene våre reagerer ulikt på det meste, også en utskrapning fikk jeg høre.

Sender deg en god klem! Håper kroppen ordner opp, og at dere snart er klar igjen :)

Takk for svar, begge to!

Jeg blør bare mer og mer, og det kommer ut klumper nå. Og jeg har rieliknende smerter i mage og rygg. Er så utrolig lei nå!

Ringte sykehuset nå nettopp, skal bli ringt opp igjen. Temmelig sikker på at dette betyr at det sitter igjen en del. Kroppen min klarte ikke å kvitte seg med alt den gangen vi skulle la kroppen ordne opp selv, og etter 4 uker måtte jeg allikevel ha utskrapning. Det kjennes ganske likt ut nå.

Håper de kan ta meg inn til undersøkelse ganske fort og at vi kan ordne opp i dette.

Håper det se greit ut hos deg. Uansett godt å få det sjekket. Kan jo hende at du kan få ut resten med tabletter hvis det sitter noe igjen. Sliter selv med å få ut alt akkurat nå. Det meste kom i do, men jeg kjenner at det er mer igjen. Skal til sjekk i morgen. Ved forrige abort, før lillegull åpnet livmorhalsen seg så mye at gyn kunne plukke ut restene som satt rett innenfor medd et tynn tang. Ikke smertefullt heller.

Det er en belastning når det drar sånn ut med blødning, skjønner deg godt!!!

Lykke til!!

Annonse

Da ligger jeg her med et lass cytotec satt inn, en pinex forte i magen, masse sjokolade og noen blader. Det var rester i livmoren som jeg fryktet. Legen ville forsøke med cytotec først, og så har jeg kontroll igjen om en uke. Er ikke alt ute da blir det ny utskrapning. Men satser på at det ordner seg nå.

På sykehuset satt jeg på venterommet sammen med en nybakt far og babyen hans, og ei fødende dame. Det ble litt for mye for meg, så jeg løp ut på gangen i hysterisk gråt. Kjenner ikke igjen meg selv i det hele tatt, jeg pleier å være så fattet og rolig. Men hormonene gjør vel sitt i tillegg til sorgen. Greit å få det ut også.

Visste ikke at fødende brukte samme venteværelse, har aldri opplevd det før!

huff, nei det er ikke greit når ting "drar ut" etterpå..

Hadde selv en slik opplevelse etter 4.de aborten,med to utskrapninger så lapraskopi som viste indre blødninger de også måtte stoppe. Lå på uus i 3 uker totalt pga dette,og ble ganske syk..

Jeg sier absolutt ikke at det er tilfelle (jeg hadde en del andre komplikasjoner ifra før graviditeten som antageligvis var årsaken), men jeg ville anbefalt å ta en UL,for å være sikker på at alt er ute pga fare for infeksjon etc. Så lenge almenntilstanden er god, BT holder seg og du ikke har feber, så er det positive tegn rent fysisk sett.

Det siste man trenger i denne "sorgprossesen" er komplikasjoner i tillegg....følte selv at all energi var borte,ingenting gledet meg mer og undersøkelse på sykehuset var meningsløst, for jeg ville jo ikke få tilbake det jeg ønsket mest.. ja, mange rare,egoistiske følelser som kom, men selv blir jeg i "min egen boble" etterpå og vil bare under dyna..Føler vondt å ikke orke å dele andres lykke, men det blir bedre med tid. Og den tiden må man bare gi seg selv.. For meg flere mnd, for noen noen uker..

Lykke til. Varme tanker sendes!

klem

Huff, det var utrolig så mye komplikasjoner du skulle ha, da. Håper jeg slipper noe sånt.

Var på ultralyd i dag, og det er fortsatt rester der, med blodforsyning til og med. Gyn prøvde å få ut restene via livmorhalsen med en lang sprøyte (AU!!!), og fikk ut litt men langt i fra alt. Så nå skal jeg ta en runde cytotec i dag og en i morgen, og om det ikke hjelper blir det utskrapning. Bra å prøve litt mer før utskrapning, er livredd for sammenvoksninger og sånn. Men det virker ikke som om livmora mi responderer så bra på cytotec, det har ikke vært nok noen av gangene jeg har forsøkt.

Nå har vi bestemt oss for å ta en ferietur når dette er over (om jeg får fri fra jobben). Trenger noe å se frem til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...