CathrineMarie Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Hei! Jeg bare lurte på deres synspunkt på å reise vekk uten mitt 4mnd gamle barn? Jeg og barnefaren hadde lyst å reise på tur. Alene. Vi er vekke fra fredagsmorgen til mandagskveld. Ungen er hos besteforeldrene sine. Og de steller godt med han. Synspunkt? råd? tips? tanker? Ønsker mange svar!
NostraStoria Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 Tror nok det blir verre for mor enn for barn! Var selv borte i en helt da mini var ca 7 mnder. Jeg tenkte på ham hele tiden og sov dårlig...men noen er klar for det tidligere da. Du må se selv hva du mener er rett for deg, så lenge mini har det bra med besteforeldrene og er trygg.
Canari Skrevet 1. januar 2011 #3 Skrevet 1. januar 2011 Folk er forskjellige. Jeg har ennå ikke hatt verken lyst eller behov for å reise bort uten barna mine, eldste er nå 4 år. Men når yngste er et par år, kan det nok melde seg et ønske om en kjærestehelg :-)
sillyfilly og Olivia Skrevet 1. januar 2011 #4 Skrevet 1. januar 2011 Ikke noe problem hvis du selv føler for det. Verre for mor enn for barn
-S- Skrevet 1. januar 2011 #5 Skrevet 1. januar 2011 Tror også det er verst for mor. Føler ikke selv at jeg er klar for å reise fra min gutt på snart 4 mnd, men det er jo veldig inviduelt. Hvis han har hatt mye kontakt med besteforeldrene frem til nå, så er det vel ingen problem:)
mamman til to gutter Skrevet 1. januar 2011 #6 Skrevet 1. januar 2011 Hvis du ammer ville jeg ikke engang vurdert det. Selvom barnet tar flaske og du kan pumpe deg mens du er borte, så er sannsynligheten veldig stor for at barnet ikke vil ta puppen etter en helg med flaske. Jeg hadde ikke reist fra barnet uansett når det var 4mnd, men du må jo vurdere hva du syns er greit, hva vi her inne mener bør ikke ha noe å si for deg.
lillespire08+10 Skrevet 1. januar 2011 #7 Skrevet 1. januar 2011 Det første som slo meg var om babyen syns det er så greit?? Tenker at den ennå er så liten og avhengig av mamman og pappan sin. At det ikke kan være sunt for babyen å være borte så lenge fra sine nærmeste omsorgspersoner når han er så liten. Mulig jeg tar feil. Jeg hadde ikke reist fra min 4mnd gammel baby. Isåfall måtte pappan vært hjemme med henne. Men jeg ammer, så ting blir litt kroglete. Med minførste var jeg borte ei helg når han var 8 mnd. Det gikk ganske greit, men da var pappan hjemme.
Mamma's Magic Skrevet 1. januar 2011 #8 Skrevet 1. januar 2011 Jeg synes også at det er tidlig for babyen. Min er 5 måneder nå, og jeg synes i allefall at det er for tidlig for henne.
bitthen Skrevet 1. januar 2011 #9 Skrevet 1. januar 2011 Hvorfor må dere reise bort uten han allerede etter 4 mnd. da? Ta han med Jeg hadde aldri greid å reise bort så lenge fra bebien min. Jeg kan dra på fest en kveld/natt, men er avhengig av å se han dagen etter. Blir vond av savn bare av å tenke på å ikke se han på en hel helg, det tror jeg mannen min og blir Så liker jeg å tro at mini vil savne mamman sin og <3
Mamma`N Skrevet 2. januar 2011 #10 Skrevet 2. januar 2011 Hei forrige barn reiste jeg og sambo til syden i en uke faktisk. vi var bedt i bryllup der og hadde bestemt oss for reisen lenge før gutten vår var født. gjett om jeg fikk høre hvor dårlig mor jeg var og ja i det hele tatt...jeg ammet i denne tiden. fikk nesespray av legen ( for å lette utdrivningsrefleksene) og pumpet jevnlig mens ferien varte.... mitt tips er: reis og kos dere for det trenger dere, men vær obs på at barnet kan få litt sugeproblemer fra brystet når du kommer hjem( spørs hvor lenge du er borte da) og så lenge barnet er hos noen DU er trygge og stoler på så tenker jeg at det er bare og ta en liten tur:) Lykke til
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 2. januar 2011 #11 Skrevet 2. januar 2011 Ja, folk er forskjellige... Jeg hadde iallfall aldri klart det! Guttungen her nærmer seg 7 mnd og han har fremdeles ikke sovet borte. Jeg vil ikke det så lenge jeg ammer og jeg har lyst til å amme helt til guttungen selv mister interessen.
Nickeguri Skrevet 2. januar 2011 #12 Skrevet 2. januar 2011 Jeg mener at det er altfor tidlig. Nesten 4 dager er leeenge uten mammaen eller pappaen sin for en baby på 4 mnd. Jeg har lest at en tommelfingerregel for babyer er at man kan være borte fra babyen antall timer som den er måneder, dvs 4 timer når den er 4 mnd. Jeg følger ikke akkurat den slavisk, men er faktisk aldri borte mer enn et par - tre timer fra babyen min på 4 mnd. Det føler jeg heller ikke noe behov for. Første gang jeg var borte fra eldstejenta var hun 15 mnd. Da var jeg borte to netter. Syns det var lenge, husker jeg. Var på seminar med jobben. Ikke nødvendig å vente så lenge kanskje, men nå har dere jo nettopp blitt foreldre. Aleneferier kan dere ta senere. Hvorfor ikke ta med babyen? Vel, dette var min mening...
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 2. januar 2011 #13 Skrevet 2. januar 2011 Jeg hadde aldri reist fra min gutt på 3 mndr (ikke når han blir 4,5,6 mnd osv heller) så lenge. fredag til mandag er lang tid for en så liten baby. mener JEG.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 2. januar 2011 #14 Skrevet 2. januar 2011 Jeg jobbet noen dager når vesla var 4mnd og syntes det var helt grusomt. Ville ALDRI reist fra babyen min for å dra på ferie. Om jeg MÅTTE bort noen dager skulle iallefall pappaen ha vært hjemme. Her er stadig noen som spør om dettemed å ta ferie fra babyen her på forummet, og da kommer standardsvarene om at det er værtst for mor. Det er jeg ikke så sikker på! Et så lite barn har ikke oppnådd objektpermanens, dvs at når du forsvinner så slutter du å eksistere. Ikke kan han skrike for å trylle deg tilbake heller. Det er en grunn til at det i saker med delt samvær ikke anbefales at barnet skal overnatte hos far (evt mor) før det har fylt året...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå