Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin 20. januar, så er i uke 38. Er så klar for å føde nå... Babyen har ikke festet seg, men driver og stanger og stanger og presser på der nede. Virker som hun vil ut! Lurer på om denne stangingen er med på å modne, eller er det bare hvis babyen er festet? Har en del kynnere, og mye slim og litt stikking i skjeden. De to forrige svangerskapene har jeg hatt regelmessige modningsrier på slutten (forrige gang fra uke 34-35), og babyene festet seg i uke 37-38. Jeg fødte i uke 38+4 begge gangene. Har ikke hatt noe av dette nå, så lurer på om det betyr at jeg føder senere denne gang... Men nå får jeg modningsakupunktur, så håper det hjelper på.

Dette var noen av mine tanker. Er rart å være "innenfor termin" igjen. Er uansett ikke lenge til jeg har babyen i armene, men det føles likevel leeenge til, og jeg vil føde nå, helst i kveld! Noen som kjenner seg igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har termin 14 januar, men har allerede vært innom føden 1 gang, med noe som var kynnere/modningsrier. Jordmora mente jeg hadde urinveisinfeksjon (urinprøven hadde bakterier og litt blodspor), og at dette hadde startet disse sterke kynnerne med mye nedpress og stikkinger i underlivet. Får nå medisin for UI, noe som plager meg litt, for jeg ville helst unngå medisiner i svangerskapet. Men men... må man, så må man.

I går hadde jeg flere sterke kynnere ganske ofte utover kvelden, og håpet at det skulle føre til noe, men i dag er det heeelt rolig igjen. Gleder meg såååå til å få se og bli kjent med lille Isak, men det ser ut som jeg må smøre meg med litt mer tålmodighet.

Aner et lite håp da... mamma fikk meg 10 dager før tida og bestemor fikk alle sine 5 ca 2 uker før termin. Utren at det trenger å bety noe, men...

Anyhow...

Nå har jeg bagene pakket her og alt ellers helt klart til lillemann, så da er det bare å vente. Han får komme når han er klar :)

Skrevet

Jeg kunne også tenkt meg å føde nå, er så lei!!! Har termin 22 Januar, men blir satt igang enten neste uke eller neste mandag. De setter ikke igang før en helg, så visst jeg ikke er moden nok så setter de meg nok ikke igang før 10 Januar.

Masse lykke til og håper vi føder snart!!! :)

Skrevet

Jeg vil også føde i dag!!! Har faktisk termin i dag også....

Kjenner jeg er så lei. I dag har jeg gjort alt mulig rart for å få litt fart på sakene.!! Gått tur i ugjevnt terreng, løping i trapper, sex, spise ting med kanel og nå skal jeg hive innpå sterke chilinøtter!! Jeg SKAL føde i løpet av denne helgen!!!! :)))) hehe

Skrevet

Har også termin 20 januar og det finnes ingen tegn til fødsel i nærmeste fremtid :-( har ikke hatt en eneste kynner.. er førstegangs så sjansen for at jeg føder før tiden er vell egentlig ganske lav.. har kraftig bekkenløsning og det blir verre nå mot slutten..

Vil helst ha prinsessa ut nå, men hun kommer når hun er klar, krysser fingrene for at det er snart :-) holder en fing på 11.01.11 :-)

Skrevet

scrowlscrowl : Da er vi to ! Har termin 14 januar jeg også, og SKIKKELIG lei:P

Skrevet

Spennende alle sammen! Vi er vel laga sånn at vi blir veldig fødselsfokusert nå på slutten. Klarer ikke å tenke på stort annet. Hadde en skikkelig stikking i skjeden i sta, kjentes ut som et kraftig knivstikk, au! Er modning på gang iallefall. Leste at det er livmorhalsen som blir kortere, eller babyen som holder på å feste seg.

Lykke til videre!

Skrevet

Det anbefales å ikke bli utålmodig før du i det minste backer over termin..hehee..

Men vet det er vanskelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...